Gå til innhold

Nyrebekkenbetennelse- Uten å være veldig syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare en prøver, ikke gravid.

Noen her som har erfaring med nyrebekkenbetennelse??

Noen som har hatt det uten å føle seg særlig syke?

jeg har "flanke" smerter, eller hva det nå heter....vondt og stikker i korsyggen...men ikke konstant....drukket lite i dag- mørk og grumsete urin- så vanskelig å vite om det kommer fra lavt væskeinntak eller sykdom =/

Hjelp?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde det, uten særlige symptomer. Litt smerter, sånn som du beskriver. Før plutselig en morgen hvor jeg ble akutt veldig, veldig dårlig. Har du mistanke om det, bør du få det sjekket ut!

Skrevet

hvordan dårlig ble du??

Skrevet

Du får prøve å drikke nok i løpet av kvelden nå og se om det kommer seg.

De aller fleste med nyrebekkenbetennelse blir ganske syke, om enn ikke alle til å begynne med. Uansett er det viktig å behandle.

Men om du har det er umulig å si, det kan være mange årsaker til de smertene du har.

Jeg får selv smerter i flanke og korsrygg om jeg har drukket veldig lite og får mørk og grumsete urin - men har ikke nyrebekkenbetennelse. Har hatt det, så vet hvordan jeg blir da.

Hvis smertene skulle ta seg opp eller du kjenner at du får feber og dårligere almenntilstand utover natten får du ringe legevakten og spørre dem hva du bør gjøre videre. Nyrebekkenbetennelse kan av og til utvikle seg fort.

Men siden du vet du har hatt for lavt væskeinntak er det det du må ta tak i først!

Skrevet

jeg har hatt det, og synes det var ekstremt smertefullt. Smertene gav seg med ibux, men når jeg tok en tbl kunne jeg kjenne hvor godt den virka. Da lagen skulle sjekke om det var det banka han bak på ryggen min (ved nyrene) og jeg falt nesten sammen.

Skrevet

takk for svare begge to. Hvor i ryggen pleier vondtene å sitte? pleier det være konstante smerter??? Mine er stikk,og ømhet som kommer og går litt....ikke noe veldig vondt, bare ubehagelig...?

Annonse

Skrevet

jeg hadde konstante smerter. Kan ikke helt forklare det, men det var grusomt vondt. Litt langt nede i ryggen, tror det var litt over rumpa?

Skrevet

Ble du lagt inn på sykehus?

Hvor bør jeg dunke på meg selv for å kjenne?

Skrevet

Nyrene ligger fra ca albuehøyde og oppover på hver side av ryggraden under ribbenene, så det er området legene banker. Det er hos de aller fleste øm/vondt hvis man har nyrebekkenbetennelse, men det er noen unntak til det også.

Har du blitt bedre av å drikke mer væske i kveld?

Skrevet

Jeg var ikke syk i det hele tatt. Eller dårlig. Hadde bare vondt nede i ryggen på den ene siden. Startet som om jeg hadde muskelvondt, sittet dårlig eller noe. Gikk og la meg, ble litt verre, var vondt å ligge i ro. Etter en stund måtte jeg ringe til legevakten som sendte meg til sykehuset (da var det jo ganske vondt før jeg ringte til legevakten). Tok en del prøver og sånn, og ble satt på tablettkur. Fikk til nøds reise hjem, ble anbefalt og bli over natten da.

Skrevet

Jeg har hatt ca like "ondter" i dag, men usikker på om det bare er muskulært eller hva det er....skal levere urinpørve hos legen i morgen tidlig, for da har jeg fri.

Slår det alltid ut på urinprøve??? takk for svar alle sammen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...