RosaParasoll Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Frøkna mi har fått påvist reluks etter en 24t ph måling. Og legen på Ahus har skrevet ut Losec mups til oss, og på denne står det at tablettene må ikke tygges eller knuses, men løses opp i et halv glass vann eller juice. Men det er jo komplett umulig å få i ei på 6 mnd et halvt glass med vann på 30 min Har bestilt legetime for å spørre og grave litt, men er visstnok lang ventetid. Etter å ha spurt på 2 forskjellige apoteker føler jeg meg like klok. Apotek 1 sa at vi godt kunne ta vannet med oppløst tab. i grøten, så lenge vi var sikre på at vi fikk i henne alt sammen. Boots apotek sa nei, det måtte drikkes.. Er det flere der ute som har/har hatt samme problem? Noen med en eller flere fiffige løsninger? Sånn som det er nå har jeg måttet putte tab. i en sprøyte og ristet den til den er oppløst for så å holde frøkna fast og sprøyte litt og litt inn i munnen. Men jeg vil jo ikke være den store stygge ulven med sprøyta. Frokosten blir skikkelig utrivelig Samtidlig er jeg redd for at det er en viktig detalj at den skal løses opp i et halv glass med vann/juice, kan det at jeg løser den opp i 4-5 ml vann være problematisk?!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Vi brukte den til eldste jenta, og ga det på flaske med vann. Begge barna mine har refkuks, men minste har en litt sterkere form, så ho bruker andre medisiner.. Hvis jeg var deg hadde jeg bare ringt opp på barneavd og spurt. Kort og enkelt. Det er de som er ekspertene på det. Min erfaring er at fastlege og helsestasjon vet særdeles lite om refluks, ihvertfall de jeg har vært borti...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå