Mamma&skatt Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 jeg har termin i juni, og med det fantastiske lunefulle været vi pleier å få er jeg litt i villrede om hva jeg trenger å kjøpe inn av klær.. jeg gikk litt bananas i london og kjøpte alt for mye bodyer. har også et par strømpebukser, ei litt tykkere lue og ei tynn lue. ellers har jeg kjøpt en del i litt større strls. men hva kler man egentlig en nyfødt i? finnes jo så mye søte klær i butikkene, og dette er min første, så jeg har nok handla ALT for mye, men vet liksom ikke helt hva som er for tynt og hva som er for tykt for en sommerbaby alle tips mottas med takk
Vogndilla Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Er nok kjekt å ha noen tynne luer, strikkede ull tøffler og en strikket ull jakke eller lignende. Jeg bruker bare ull på mine, så anbefaler jo selvsagt det. Ull/silke er perfekt på sommeren og regulerer temperaturen til disse små veldig bra. Hvor tykt og varmt tøy du trenger kommer jo også ann på hvor i landet du bor.
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 Husk at du sannsynligvis vil få masse klær i gave! Vi hadde nok klær til hun var ca. ett år, som vi bare fikk:-) Folk kjøper stort sett i str 63 og oppover, så det om være greit å kjøpe litt til nyfødt tiden:-) Deretter se det an til etter mini er født:-) Husk de vokser svært fort i starten - første året bytta mi str ca. 2. hver mnd:-)
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 Ser at jeg ikke svarte helt på det du spør om;-) Jenta mi ble født i juni. Hun brukte tynne lette sommerklær hele sommeren. Typisk body (bomull) en bukse og en cardigan. Eller body og sparkebukse. Inne var det varmt. Ute regulerte vi temperaturen med tepper i vogna, alt etter hvor kaldt det var. Der hadde hun lammeskinn i bunn og dundyne over. Hadde ikke noen ytterklær til henne den første tiden (sommeren). Og stort sett tynne luer. Er nesten verre om de blir overopphetede! Et tips er å kjenne etter i nakken om de er for varme...
Mamma&skatt Skrevet 17. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2012 takk for svar da får jeg se om jeg finner litt klær i ull, noen tips hvor de har godt utvalg?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 Vi fikk jenta vår i juli og kledde henne i body og bukse mener jeg å huske. Men alltid langermede. Ser mye med korte ermer i butikken, men jeg husker at jeg ikke var komfortabel med å kle henne i det. Vi var ikke ute i steek sol med henne uansett.
Ludviksmamma Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 min svigermor har strikket flere hele drakter /"onepiece" i tynt, mykt babyull... Mini kommer i july.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #8 Skrevet 18. april 2012 takk for svar da får jeg se om jeg finner litt klær i ull, noen tips hvor de har godt utvalg? Nøstebarn har ull/silke som er fint å bruke på sommeren Ellers har de billigere ull på Spar Kjøp og Cubus.
b77h Skrevet 18. april 2012 #9 Skrevet 18. april 2012 Jeg vil også anbefale Nøstebarn + Englebarn har en veldig god body (ull/silke + en i bomull) i liten str. De er økologiske og helt uten kjemikalier (vanlig ull blir eks behandlet m kjemikalier for ikke å nuppe...). Nøstebarn har også noen fine ull/silke-luer. Og kjøp kimono/omslagsbodyer - de som skal over hodet er ikke kjekke i starten. Og et godt, mykt teppe i ull er godt å legge over/tulle rundt de. Husker jeg syntes det var mye enklere med dresser/bukser hvor en skal ta de av v bleiesift - enn dreser m knepping mellom benene. det tar sååå lang tid...
Vogndilla Skrevet 18. april 2012 #10 Skrevet 18. april 2012 Jeg er veldig glad i nøstebarn, joha og janus. Handlet en del på 50% salg på name it her om dagen også. Babyer skal ikke være i sola og helst holdes unna veldig intens varme også, min erfaring er at sommertøy ala shorts og kjoler ikke blir brukt. Men er jo kjekt å ha noen kortermede bodyer tilfelle det blir trope sommer. Men for det meste holder det med langermede bodyer og bukser, kanskje en tynn lue og jakke på kvelden.
mrsrogaland. Skrevet 18. april 2012 #11 Skrevet 18. april 2012 Dette er basic vi trengte... Gjerne i ull. Nøstebarn og Barnas Hus har mye fint. Nostebarn.no Litt dyrere klær, men bedre kvalitet, og er det beste en baby kan ha. Prøv å unngå å kjøpe mye dilldall. Det blir ikke brukt. En baby trenger komfortable klær som varmer, siden egenvarmen deres er lav. kjøp også bare noen få nyfødt klær.. De vokser ut av det etter noen uker. De vokser konstant. Så vil annbefale å kjøpe et par i 50, et par klær i 56, 62, 68 osv. Ikke bare kjøpe hundre bodyer i str 50. De er snart vokst ut Et ullpledd ( brukes overalt. i vogn, når baby skal sove, når du bærer osv.. Vi har tre ullpledd, men har fått to. Noen bodyer. Gjerne i ull. Merinoull og kashmir er tynn ull og deilig mot huden. sokker. Ullsokker, sokker, ullsko? De blir fort kalde på hender og føtter. Vi kjøpte 5 par i ulike str og har klart oss med det. baby er nå 3 mnd. Votter.. Vi har klart oss med et par ullvotter. Strømpebukse/bukse.. Kjøp 2-3-4-5-6 stk i ulike str. Holdt for oss. De vokser veldig raskt ut av. Husk på at de ikke må være stram i livet... Det plaget oss. Mange vi kjøpte strammen rundt magen på baby. Så husk på at de må være vie. Ulldress. Vi kjøpte to ulldresser til kladt vær, og som han hadde på seg hver gang vi dro bort og ut. en fra Barnas Hus (joha) og en fra nøstebarn. Utrolig varme og fine. HUSK AT DU FåR MYYYE GAVER!!! Vi hadde vel strengt tatt ikke treng å kjøpt klær i det heletatt siden vi har fått så mye, hehe.. Så ikke overkjøp. Og kos deg
mrsrogaland. Skrevet 18. april 2012 #12 Skrevet 18. april 2012 Om du får baby på sommeren vil jeg annbefale veldig tynn ull innerst. Merinoull. Og noe enkelt utenpå, anhengi av tempratur. Ull regulerer så fint varme. Fleece svetter mere.. Flott at du har kjøpt en tynn og en tykk lue. Det gjorde vi også, og det har holdt til nå
2004+2006 og 2012!!? Skrevet 18. april 2012 #13 Skrevet 18. april 2012 baby shop og barnas hus har nå fått inn " sommer" ull. litt tynnere bodyer og bukser i ull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå