Gå til innhold

Nattavvenning= bedre søvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer fælt på hva dere har opplevd. Første mann her sov bedre etter nattavvenning, og lurer derfor på om jeg skal ta kampen med lillesøster på 8 måneder..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble vel litt bedre, men ungen våknet flere ganger hver natt uansett hva vi forsøkte. Nattammet til ca 10mnd. Det rettet seg da han begynte i barnehagen og sov to timer sammenhengende på dagtid. da var han 16 mnd.

Hvis du hadde god effekt med førstemann er det vel bare å gi det et forsøk?

Skrevet

Da vi nattavvente storebroren - gikk han fra å våkne hver halvannen time til å sove natta gjennom.

Skrevet

Joda... snuppa sov en natt igjennom etter nattavvenning. Så ble hun syk, og så begynte tennene å komme..så ble hun syk igjen. Vi nattavvente for 2 mnd siden, og hun har sovet gjennom 3 netter. Hun krever ikke mat på natten da... men morgenen begynner tidligere.

De fleste opplever tydeligvis roligere nettet, men det er overhodet ingen selvfølge.

Skrevet

Vel, vi nattavendte når han var 7 mnd. Ble litt bedre, men overhode ikke "bra". + At han våkner grytidlig. Jeg driver og skylder på tannfrembrudd nå da.. Har gitt litt opp. Håper jeg får sove litt sammenhengene igjen, en gang, langt langt der framme.... Sukk ;-)

Skrevet

Ja, det er en drøm med sammenhengende søvn! Drøyer det litt, tar innsovingsbiten først..

Skrevet

Ja, det er en drøm med sammenhengende søvn! Drøyer det litt, tar innsovingsbiten først..

Tror nesten ikke det er vits i å nattavvenne før de kan finne roen selv. Mye bedre å slenge fram puppen enn å bære, stryke, kose, synge osv. Så tror du gjør veldig lurt i å ta den biten først:)

Skrevet

Her ble dessverre ikke nattesøvnen bedre etter nattavvingen... Vi nattavvente ved 8 måneder, nå er han 10,5 måned og våkner fortsatt 2-10 ggr per natt! Har kun sovd natten gjennom to ggr. Før nattavvenningen våknet han kun 2-3 ggr for å amme... Usikker på hvorfor han våkner så ofte nå, en kombinasjon av tenner, separasjonsangst, utviklingssprang..? Sovner om med en gang han får smokk og/eller koseklut. Han kommer seg ikke før å lete etter smokken selv... Tips mottas med glede... :)

Skrevet

Ble kanskje litt bedre... Da jeg nattammet sov min fra 19-07. Etter jeg nattavvente sover jeg 70% av natten sammenhengende fra jeg legger med til klokken 5-6. Da er det morgen. Så resultatet ble enda tidligere morgener.

Skrevet

Glemte å skrive at jeg nattammet 1-2 ganger om natten, og at min baby da var 8 mnder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...