Gå til innhold

Hvordan føles innvendig ultralyd - som en gynekologisk undersøkelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lurer bare på om det er smertefullt eller om det kan sammenlignes med en gynekologisk undersøkelse? Hvor lang tid tar det og hvor mye må de "grave rundt" før de er ferdige?

Det er omtrent som en vanlig gu,ja. Ikke vondt i det hele tatt. Hvor lang tid det tar kommer nok litt an på hva de skal undersøke. De flytter litt rundt på det apparatet, men det kjenner du lite til. Jeg gruet meg veldig, men det var ikke noe å grue seg til. Lykke til :)

Synes ikke det gjør direkte vondt, man kan være litt ubehagelig. Kommer an på hvem som gjør det. Da jeg var hos jordmorklinikker, og de skulle se om jeg hadde hatt eggløsning, måtte de "lete" litt ut til sidene. Da spurte de hele tiden om det gikk greit. Mens den ene gangen jeg var på sykehuset for å måle folikkelstørrelse, var det bare rett inn og "romstere rundt" uten noen snikksnakk.

Tror ikke de trenger å gå så langt ut til sidene når de bare skal se livmora, så det går nok helt greit!

De bruker ikke spekulum, så sånn sett er det greiere enn en vanlig g.u. :-)

Det er mye mindre ubehagelig en en vanlig g.u. :) Jeg har tatt innvendig ultralyd tre ganger, og ingen av gangene har det vært ubehagelig. Faktisk mer ubehagelig med UL utvendig da de presser mye mer på magen.

Det er omtrent som å stikke en dildo litt lengre opp enn vanlig...

Hvis du ikke har kommet så langt på vei kan det være litt romstering for å se etter hjerteaktivitet osv. De har alltid romstert mye hos meg, men det er jo pga SA/MA.

Kan være litt ømt, men ikke nødvendigvis!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...