Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Må bare spørre. Har ikke hatt sopp i skjeden på 15 år, men mistenker sterkt at jeg har fått det nå. Svir, klør, veldig rødt og sårt. Begynte med en canestenkur i går, og i dag er det mye utflod som først var rosafarget med litt blodspor. Senere på dagen blør det lett, men det er tydelig mer konsentrert. Har aldri hørt om noen som har blødd ved en soppinfeksjon? Er det noen som vet noe om dette? Litt bekymret her jeg...
magpie Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 jeg opplevde det samme og ble livredd, men så viste det seg at jeg rett og slett hadde fått mensen men er det ikje mulighet for at det er menstruasjon hadde jeg kontaktet lege (gjorde det også, men HELDIGVIS skjønnte jeg selv at det var bare mens før legen ringte tilbake..).
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 Ikke mensen, den hadde jeg for en uke siden. Kan heller ikke være gravid....
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 Jeg blir veldig sår og rød og har også fått blod i utfloden når jeg har brukt Canesten. Jeg tåler rett og slett ikke Canesten. Prøvde flere ganger, og ja, det tok soppen, men det hjalp ikke når jeg endte som en "kjøttkake" der nede og veldig, veldig sårt og vondt. Det var store smerter for å holde ut inntil det hadde virket lenge nok til at soppen var knekt, men for hver gang jeg prøvde Canesten fikk jeg symptomene tidligere og tidligere (og jeg har egentlig ikke brukt det mange ganger). Siste gangen jeg forsøkte Canesten kom sårheten allerede bare noen timer etter påførsel av kremen og stikkpille. Man kan faktisk bruke natron for å fjerne sopp. Da koker du en liter vann og rører ut en stor spiseskje med natron. Kjøl det ned. På apoteket får du kjøpt en litt stor "sprøyte" kun med en plasttupp frempå som du kan bruke til å skylle skjeden. En liter med natronvann holder til behandling i 1-2 dager. Jeg synes det er enklest å stå i dusjen å gjøre det. Fyll sprøyten med natronvann og spyl det opp i skjeden, la det renne ut igjen, evt press det lett ut igjen, gjør dette 2-4 ganger. En gang morgen og en gang om kvelden til 1-2 dager etter at symptomene er borte (det tar bare noen få dager). I tillegg brukte jeg en vaskeklut dyppet i natronvann utvendig og bare klappet tørt med et håndkle. Etter at du er helt symptomfri kjøper du Vivag gode vaginale bakterier og bruker disse noen dager for å gjenopprette bakteriefloraen i vagina. Dette er helt ufarlig og gir ingen kjente bivirkninger Tips: hvis man har sopp et sted i kroppen har man det generelt i hele systemet. Av den grunn er det lurt å ta en kur med gode tarmbakterier i tillegg (f.eks. Bio-Life Bio-dophillus), da forebygger du også evt fremtidige tilfeller av sopp nedentil Ps! Etter bruk av Canesten fikk jeg sopp på nytt. Etter bruk av natronvann en eneste gang har jeg ikke hatt sopp etterpå!! Men husk Vivag etter du er ferdig med natronvann-kuren!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 Til HI, det er som om det er meg som skriver her. Igår tok jeg Canesten kur og idag fikk jeg litt blødninger. Ikke mye, men nok til at jeg syns det er rart. Hadde og mensen for en uke siden. Syns det er kjempemerkelig. Ikke syns jeg Canesten hjelper heller. Det der med natron skal prøves.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 Hi her, Så supert med natron-rådet! Da virker det på meg som om det er flere som opplever dette, og at det kan være Canestenen? Ble litt bekymret da jeg googlet dette. Virket som om det var Klamydia som var det mest sannsynlige, og da lå samboeren igjennom 9 år rimelig tynt an i tankegangen her!!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #7 Skrevet 17. april 2012 Er det normalt å blø ved sopp??? Aldrig hørt før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå