Gå til innhold

Intodusere middagsglass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å introdusere middag og frukt og grøt til lillemann.

Han er over 6 mnd.

Jeg har brukt ferdige produkter, og det er vel greit?

Det beste er sikkert å lage det selv, og det kommer jeg til å gjøre etterhvert.

Men akuratt nå syns jeg de ferdige produktene er veldigt greie.

Han spiser ikke store porsjoner.

Trenger jeg ha dårlig samvittighet?

Det kan vel ikke skade om han spiser det i noen måneder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror barnemat er noe av det mest gjennomkontrollerede på det norske marked, ingen som tar skade av det :-)

Jeg har selv kapitulert og gir middagsglass frem til han begynner å spise litt større porsjoner om gangen, orker ikke lage store porsjoner med noe hvor han bare vil ha en teskje uansett.

Skrevet

Det er absolutt ingenting galt med å gi ferdigmaten og det er ikke skadelig :)

Jeg har gitt lite av det selv, men det er først og fremst fordi jeg syns det er vanvittig dyrt og dernest fordi jeg ville venne ham til hjemmelagd mat før han ble vant til ferdigmat (har hørt flere si at ungene ikke vil ha annet når de først har fått smaken på ferdigmaten). For å unngå å kaste så mye mat fryser jeg ned mat i porsjonsstørrelser, isbitformer til fruktmos og ny mat han ikke kommer til å spise mer enn ei teskje av og småbokser til større porsjoner. Isbitformer er genialt for da er det lett å øke porsjonsstørrelsene etter hvert. Syns også det er fint å ha grønnsaksmoser i terninger i fryseren for da kan jeg blande mat han ikke vil ha inn i en terning eller to med gulrot, blomkål eller søtpotet og så spiser han det allikevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...