Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Jeg kjenner jeg er skikkelig skuffa over sambo som ikke prøver en gang å slutte å røyke.. virker som han ikke vil selv om han sier han vil.. det nærmer seg fødsel og da babyen kommer skal hun sove inne på vårt soverom.. Jeg har sagt til sambo at det er uaktuelt at han sover der hvis han fortsatt røyker.. han tror liksom han plutselig skal klare det da babyen kommer virker det som.. men det tar jo tid før man slutter å puste ut gift fra man slutter.. (så en oversikt over hvor mange dager det tar før ditt og datt.. noen som har sett det? link?) Jeg har slutta selv så jeg vet hvor vanskelig det er, er ikke det.. han har tydeligvis problemer med å slutte.. hva tenker dere? er jeg hysterisk som ikke vil la han sove på samme rom som en nyfødt selv om han røyker?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Vanskelig å få noen til å slutte om de ikke er innstilt på det selv.. Sluttet selv å røyke for noen år siden, så vet det er vanskelig, har en samboer som røyker, hadde helst sett at han ikke hadde gjort det, men hans valg så lenge han går ut å røyker.. Vi har ei jente på et år, pga av at han røyker har hun ikke sovet på vårt soverom, men eget fra dag en, men jeg har hatt en seng der inne som gjorde det enklere med nattamming ol.. Det ble noe samsoving i starten, og det er ikke bra om en av foreldrene røyker, så syns ikke du er hysterisk..
MrsMilla Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 Enig med deg. Kanskje røykeren kan sove på sofaen? hehe
naomi850 Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Fader heller enig med henne her ovenfor la han sove på sofaen !! Det er mor og barn som skal få skikkelig hvile i starten...hvis min samboer hadde røyket så tror jeg ikke han ville nøle hvis jeg spurte han om å sove et annet sted..
prøver1991 Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 mannen min røyker selv og har røyket i 13 år. Vi fikk sønnen vår for 16 dager siden! Før røykte han inni leiligheten, men nå som sønnen vår har kommet, så røyker han ute, og det har blitt fra 20 sigaretter daglig til ca 4-5 sigaretter, pga han kjenner ikke det røyksuget lengre pga nå har vi barn og han Må ut å røyke hvis han skal ta seg ett blås. jeg kan ikke tvinge han til å slutte å røyke, det er noe han må finne ut av selv. Hos oss har vi det slik at babyen ligger i egen seng, og vi har han aldri sovende sammen med oss. Også har vi alltid vinduet på soverommet litt åpent slik at vi kan ha frisk luft på natta. det at du ikke lar mannen din sove på samme rom hvis han fortsatt røyker når babyen kommer, er bare tull av deg! Det er min mening.
Maibaby<3 Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 Her syns jeg din sambo kan legge seg på et annet rom om natten. Er jo han som røyker! Er ikke bra for baby å ligge å puste inn giften:/ Burde ikke være så stort problem spør du meg:)
Skinnende Perle Skrevet 21. april 2012 #7 Skrevet 21. april 2012 Samsoving ( altså at babyen sover i samme seng som dere) skal aldri skje om en av foreldrene røyker pga fare for krybbedød er stor, men ungen kan godt sove i egen seng på deres rom. Men ungen skal aldri ligge i deres seng..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå