Gå til innhold

Bestille time til kontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har igrunn akkurat funnet ut jeg er gravid. Når er det på tide å bestille time for å sjekke om alt er som det skal? Jeg er 5+4 idag tror jeg...

Jeg er usikker på mange ting, både toxoplasmose siden jeg har oppdrett av rasekatter (dvs jeg har mange innekatter som bruker kattedo inne), usikker på om jeg skal beholde barnet, hvor langt jeg egentlig er på vei, smerter i magen osv osv...

Er også usikker på hvem jeg skal bestille time hos. Jeg var på gu for å ta celleprøve hos en koselig lege som driver privat (så det koster penger, endel penger pr gang), men hun holder til like ved jobben min så det er enkelt og greit å reise dit. Min fastlege har jeg ikke ett så godt forhold til, det var liksom en grunn til jeg tok gu hos en privat lege, og legekontoret jeg har ligger ett stykke unna både jobb og hjem. Så: betale privat hver eneste time eller bruke litt tid på reising for å dra til fastlegen min... Hmm...

Er det sånn at svangerskapskontroll hos fastlege er gratis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er usikker på om du vil beholde så må du jo få deg time med en gang for å fastslå hvor langt du er på vei.

Lege er gratis under hele svangerskapet ja.

Skrevet

Glemte å spør: Må jeg ta med urinprøve til kontroll? Og skal den oppbevares i kjøleskap eller kan jeg bare ta urinprøveglasset i veska?

Skal ringe å få time hos hun koselige selv om det står på nettsidene hennes at første kontroll koster 950 kroner. Timene etter koster 750 tror jeg... Hun driver privat og har ikke avtale med helseforetaket.

Skrevet

Om hun ikke har avtale så må du nok betale alt tror jeg. Men det kan du jo spørre om.

Du skal ha med urinprøve ja. De vil vel helst at man tar med morgenurin. Om du har time litt utpå dagen oppbevarer du den i kjøleskapet til du skal på kontroll :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...