Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Vi spiser grøt + sviske og eller fruktmos til frokost og kveldsmat. Middagsglass og fruktmos til middag. Men sliter litt med lunsjen? Driver og øver med brødskive, men det er ikke så mange bitene enda. Hva spiser deres til lunsj? Og spiser de mer enn disse 4 måltidene? Min får pupp ca 6 ganger i døgnet i tillegg. Mest om kveld/natt...
Matrosen og Meg:) Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 jeg synes også lunsjen er vanskelig! spesielt nå som han er inni i en liten periode hvor han er ganske matlei. Men jeg prøver å variere. Noen dager får han litt brødskrive og fruktmos. Andre dager grøt og fruktmos. Hender han får litt middagsmat, og fruktmos. I dag prøvde vi yhougurt fra 10 mnd. Falt ikke helt i smak, men det gjorde ikke fruktmosen med en gang heller. og nå er han helt vill av bare han ser boksen. Han vil ikke ha melk på dagtid lenger, og har sovet rundt siden han var 5 mnd gammel. Derfor så får han melk når han våkner, frokost, lunjs, middag, kveldsgrøt også tilbyr jeg han flaske på kvelden, uten den store suksessen lenger. Før brukte han kveldsflaska til kos, men ser ikke ut til at han har tid til kos lenger. hehe
Knotten & lille persille Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 Nå er ikke min mer enn 7,5 mnd, men svarer likevel:) Her har vi 4 måltider med en del pupp innimellom. Hun er ikke noe glad i frokost og har løst det ved å gi henne et fruktbeger blandet med 2-3 ts grøtpulver. Metter litt mer og er mye bedre enn grøt ifølge frøkna. Går jo an å prøve det til lunsj? Evt moste grønnsaker med litt olje? Til lunsj spiser hun da grøt som de fleste gjør til frokost. Middag og grøt igjen til kvelds. Hun får ikke frukt til noen andre måltider enn frokosten. Dette har jeg bevisst gjort siden søsteren ble helt avhengig av frukt i grøten, kunne ikke spise den uten. Brødskive er ikke noe stas hos oss, men vi øver litt innimellom. Håper det løsner snart for alt er så mye enklere med brød:)
Hannah- Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 Vi supplerte med litt yoghurt (5-6 mnd glass) da vi begynte med brødskive, siden vi ikke fikk i han mange bitene i starten. Nå kan han spise opp til to brødskiver (uten skorpe), så nå får han yoghurt som mellommåltid av og til, når de andre måltidene ikke er nok. Ellers får han grøt til frokost og kvelds, og middagsglass og frukt til middag. Melk vil han stort sett bare ha morgen, kveld og natt.
cent Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 Småen her er snart åtte måneder og får: -Frokost: Pupp og grøt m/frukt med c-vitamin (lager selv så frukt er bra for jernopptaket) - Lunsj: Pupp og så øver vi på å spise brødskive, men han spiser ikke så mye enda så når han er lei brødskiveforsøket får han enten grønnsaksmos, frukt eller frukt med havregryn i som metter litt mer - Middag: Pupp og middagsmat av noe slag, pleier gjerne ikke å spise så mye - Kvelds: Pupp og grøt m/frukt - Sengekanten: Litt pupp hvis han vil ha Tidligere fikk han bare fruktmos til lunsj, men det sluttet jeg med når han var ca. 7 mnd fordi jeg syns det ble litt mye frukt (tenker litt på at han ikke skal venne seg til at lunsjen skal være søt), så jeg har forsøkt litt med avokado, brødskiver og grønnsaksmoser. Når jeg gir brødskive putter jeg små biter i munnen hans og innimellom får han prøve selv med brødskivestrimler, de får han tak i og kan leke litt med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå