Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Hva synes dere om at navnet blir offentliggjort før det engang er født? Har et vennepar som kaller barnet i magen med navn allerede fra kjønnet er kjent. Jeg synes personlig det blir litt corny og ikke noe jeg selv ville ha gjort. Det er noe med å møte barnet sitt før navnet blir satt. Og hva hvis kjønnet ikke helt stemmer med det som man trodde ut fra ultralyd?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Personlig ville jeg ikke gått ut med navn før etter fødselen, men dette er jo opp til hver enkelt. Dersom noen føler at det er riktig så spiller det vel liten rolle at andre synes det er "corny" som du sier:)
Ikkesåallerværst Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 Jeg syns ikke det er rart i det hele tatt. Noen barn er jo kalt opp, og da er det gjerne bestemt før fødselen. Jeg på min side har aldri skjønt at man må se babyen for å se om navnet passer. Det ville vært helt umulig for meg å se om navnet passet på sønnen vår. Sist hadde vi navnet klart, nå har vi det ikke (to uker til termin). Jeg syns det er veldig rart ikke å ha noe navn klart. Vi er forskjellige
Suebird Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 Jeg synes på ingen måte det er rart. Navnet til datteren vår ble bestemt 10 år før hun kom. Mange sa til oss at "vil dere ikke se om det passer først?!". Det hadde ikke vi noe behov for, og da hun kom ut så bare lo vi: Hun ser jo akkurat ut som en (navnet)!!! Med poden var vi ikke sikre på navn, og hadde derfor listen med på sykehuset - og med listen i hånd og blikket på gutten var det faktisk bare et som stod igjen Så jeg har opplevd begge deler, og synes ikke noe rart med den ene eller den andre måte å gjøre det på. Min teori er at hvis man er helt sikker på navnet så skal det svært mye til at det ikke passer på barnet. Er man det minste usikker så bør man vente til man ser barnet.
Hubro :) Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 Vi har ennå ikke fått noe barn, men navnene er klare for det. Holder på med assistert befruktning og håper snart det blir vår tur å sette navn på en liten en XD
Gjest -ia- Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 Skjønner ikke hvorfor det skal være så mye hemmelighetskremmerier rundt den lille i magen....
Wilhemina Skrevet 17. april 2012 #7 Skrevet 17. april 2012 holdt det hemelig for alle untatt dere her, fordi du aldri er sikker på skjønn
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #8 Skrevet 18. april 2012 Vi kalte Snuppa for navnet sitt fra 5. mnd i svangerskapet. For oss var det helt naturlig. Pappaen pratet til magen og nevnte navnet hennes, veldig koselig :-) Så deilig å ikke måtte gjøre som "alle andre" gjør... :-)
pofffffff Skrevet 18. april 2012 #9 Skrevet 18. april 2012 Både storebror og lillebror har hatt navn siden vi fikk vite kjønn! Aldri klart å se på an baby om den passer til navnet eller ei uansett..
iMilla Skrevet 20. april 2012 #10 Skrevet 20. april 2012 Problemet for vår del går bare på at vi har vinglet litt med hva vår lillegutt skal hete :-) Ellers har jeg ingen problemer med dette. Det er ihvertfall koselig om man snakker med barnet med navnet som er valgt ut slik at man får et forhold til lille babyen i magen.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #11 Skrevet 20. april 2012 Vi har hatt navnet klart fra gutten ble planlagt, og kaller han det hjemme, men bare jeg og mannen min vet hva han skal ete. Alle har en mening om navn, men dette er jo vårt valg. Dersom vi forteller navnet nå vil vi nok få en deltilbakemeldinger, og alternativ. Men når vi venter til han er født, så ter det blitt han navn, og da er det vanskligere for andre å mislike navnet.
Gjøkeredet③ Skrevet 20. april 2012 #12 Skrevet 20. april 2012 Vi holder navnet for oss selv til de er født. Men det er jo vår måte å gjøre det på. At andre har bestemt seg for navn og deler det med resten av verden før fødselen har jeg ingen betenkeligheter med. Men jeg syntes kanskje det var litt intereesant å få julekort fra et vennepar som hadde termin i April der barnets navn var skrevet på.. Hehe!
charnelle Skrevet 20. april 2012 #13 Skrevet 20. april 2012 Vi har hatt navnet klart fra gutten ble planlagt, og kaller han det hjemme, men bare jeg og mannen min vet hva han skal ete. Alle har en mening om navn, men dette er jo vårt valg. Dersom vi forteller navnet nå vil vi nok få en deltilbakemeldinger, og alternativ. Men når vi venter til han er født, så ter det blitt han navn, og da er det vanskligere for andre å mislike navnet. Er veldig enig! Det er mulig mannen min og jeg kaller bebisen med navn når vi blir enige, men det blir mellom oss til fødselen. Ser at det er lettere for folk å kritisere og komme med tilbakemeldinger på navn før barnet er ute. Er barnet født, så er det vanskeligere å kritisere. Hadde for min egen del ikke turt å gått ut med navn før fødselen, det er rett og slett sårende hva folk kan finne på å si om navn. Har en venninne som hadde valgt et nusselig, sukkersøtt navn på babyen sin som hun også gikk ut med. Men da barnet ble født var det en baby som absolutt ikke kledde det navnet, så hun måtte endre navnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå