Gå til innhold

Gruer meg til jordmortime

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har første time hos jordmor i dag, og gruer meg...

Etter to tidligere svangerskap og stor vektoppgang har jeg en skikkelig fleskemage,og gruer meg til å måtte kle av meg på magen igjen! Redd det blir vanskelig å måle SF mål pga det,finne hjertelyden osv...

trodde aldri det skulle bli et så stort problem for meg, men jeg skjemmes virkelig!! redd for å få kjeft pga vektoppgang osv..Lagt på meg mye i de tidligere svangerskapene også(30-40 kg)

Måtte bare få luftet det...

Noen andre som har problemer med mye ekstra på magen, hvordan har jm forholdt seg til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har masse ekstra på magen. Har ikke kommet så langt at jeg må ha vist den eller noe slikt.

men gruer meg til jeg må det.

Veier selv over 80kg, og det var jeg før graviditeten å :(

Ikke artig å ha noe ekstra foran der. Kommer til å ta lang tid før jeg vil se babymagen :(

Skrevet

Jeg veide 85 da jeg ble gravid så har litt ekstra på magen. Har ikke vært noe problem for verken lege eller jordmor å få sjekket det de skal på kontrollene, og ingen av dem har kommentert noe heller...

Skrevet

Jeg veide 90kg når jeg ble gravid. Vi har ikke hatt noe problem med hverken å måle eller å høre hjertelyden. Jeg har vært veldig forsiktig med hva jeg spiser, så har ikke lagt på meg mer enn 3,2kg så langt. Er 23 uker nå. Ikke får jeg kjeft av JM heller. Men jeg må føde på spesialenheten på sykhuset og der har ikke jeg og sykhuset vært helt enige. Det å gå til JM skal være trygt og h*n skal være din støttespiller i svangerskapet. Si til JM at du er litt redd og engstelig og si at dette er pga stor vektøkning i tidligere svangerskap. Hvis man ikke kan snakke med JM, hvem skal man da snakke med?

Skrevet

Takk for svar!!:) Ble ikke så ille som jeg fryktet, men vi er enige om at jeg ikke bør gå opp noe særlig i vekt denne gangen. Men jeg sliter virkelig med motivasjonen altså. Vil så gjerne gjøre det jeg kan for å ikke få så stor unge denne gangen, holde meg frisk å ikke få mange flere kilo å slite med etterpå! Men selv om jeg vet hva som skal til,er det vanskelig. Jeg er alt for svak..

Magen min er en eneste stor deig,grusomt å se! Men fant da hjertelyden likevel,så får jeg gjøre det jeg kan for å stramme inn etterhvert!!

Var også 90 kg da jeg ble gravid denne gangen,noe som er alt for mye til meg. Før første svangerskap var jeg 67 kg før,så det forteller vel litt hvor ille vektproblemet mitt er blitt

Men godt å høre jeg ikke er alene, så håper jeg vi alle får noen flotte svangerskap likevel!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...