Apple80 Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Skal på ul på fredag da er jeg akkurat 12 uker. Jeg kan ikke merke at livmora har kommet "over kanten enda" - betyr det at det blir innvendig ul?
lille_Harepus Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Det kommer an på legen og utstyret og hva de eventuelt finner. Tror de fleste prøver utvendig først, for så å ta innvendig om ikke bilde blir bra nok. Jeg hadde forøvrig utvendig ultralyd allerede i uke 9, Måtte ta innvendig i uke 12. Dette var fordi legen ville undersøke morkakens plassering nøyere.
Tira Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 Var på tidlig UL i forrige svangerskap og for 1 uke siden i dette (begge ganger ca uke 12). Legene sa rett ut at om man tar utvendig er det svært vanskelig å få gode bilder så tidlig og anbefalte innvendig. Han føste gadd ikke engang å prøve på utsiden og han som prøvde for en uke siden ga bare opp det prosjektet og gikk over til innvendig. Fikk se en bitteliten baby som gnudde seg på nesa og var svært så aktiv. Alt stemte med lillen så langt han kunne se også.
Annthe og gutta :) Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 Legen foretrekker innvendig ul såpass tidlig for å få de beste bildene av babyen
November-spire-79 Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 Var på tidlig UL i forrige svangerskap og for 1 uke siden i dette (begge ganger ca uke 12). Legene sa rett ut at om man tar utvendig er det svært vanskelig å få gode bilder så tidlig og anbefalte innvendig. Han føste gadd ikke engang å prøve på utsiden og han som prøvde for en uke siden ga bare opp det prosjektet og gikk over til innvendig. Fikk se en bitteliten baby som gnudde seg på nesa og var svært så aktiv. Alt stemte med lillen så langt han kunne se også. Fikk du bilder av ultralyden med deg hjem?
Amedillo Skrevet 17. april 2012 #7 Skrevet 17. april 2012 Jeg hadde utvendig UL i går. Da var jeg 6+2.
Tira Skrevet 17. april 2012 #8 Skrevet 17. april 2012 Var på tidlig UL i forrige svangerskap og for 1 uke siden i dette (begge ganger ca uke 12). Legene sa rett ut at om man tar utvendig er det svært vanskelig å få gode bilder så tidlig og anbefalte innvendig. Han føste gadd ikke engang å prøve på utsiden og han som prøvde for en uke siden ga bare opp det prosjektet og gikk over til innvendig. Fikk se en bitteliten baby som gnudde seg på nesa og var svært så aktiv. Alt stemte med lillen så langt han kunne se også. Fikk du bilder av ultralyden med deg hjem? Nope! Føler meg litt snytt pga det. Ingen bilder, men en cd med små snutter fra ultralyden og instruksjoner om hvordan jeg tar ut bilder. Forrige gang fikk jeg både bilder og cd (somla bort cd'en den gangen...det er litt teit, men har jo fine bilder da ihvertfall).
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 17. april 2012 #9 Skrevet 17. april 2012 Hadde utvendig uke 12. Dette var hos fosterdiagnostisk spesialist på Riksen, hun vurderte ikke innvendig.
Apple80 Skrevet 17. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 17. april 2012 Jeg hadde utvendig UL i går. Da var jeg 6+2. Oj,det var tidlig! Hva fikk du se da?
Amedillo Skrevet 17. april 2012 #11 Skrevet 17. april 2012 Jeg hadde utvendig UL i går. Da var jeg 6+2. Oj,det var tidlig! Hva fikk du se da? Pittelite knøtt og et hjerte som banket Knøttet er 6 mm. Fikk bilde med hjem. Ligner vel litt på en peanut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå