Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) lurer veldig på hvem her inne som er tredje gangs fødende, og hvordan denne graviditeten er i forhold til de andre to?? I mitt tilfelle har jeg aldri vært dårlig, hatt to perfekte graviditeter. Men NÅ !! Uhh, vært sååå dårlig. Trøtt, kvalm, sliten og sint. Ikke noe kjekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

3dje gang her også :) Venter en skatt i november. Har en på 4 og en på 1 fra før, så de siste der blir tette ;)

Tja, nå har vi jo to andre små å ta oss av....det hadde vi jo ikke verken 1. eller 2.gang, så det kjenner nok jeg litt på. Men jeg har vært litt kvalm/hatt litt ubehag denne gangen. Fryser og er trett... Har en energi lik null!! Og utålmodog, ja.... Føler "alle" er i veien for meg og kunne godt tenke meg å være alene noen dager :)

Når har du termin og hvor gamle er dine to andre?

Endret av mamma.no
Skrevet

Hørres helt likt meg ut :) har ei på snart fem og ein på to. Travel hverdag :) mens termin er 10 november, tidlig ultralyd termin 25 november så blir spennende å hørre ordinær ultralyd termin ;)

Skrevet

Hei, jeg er også tredjegangs :) Har to jenter på 6 og snart 4 fra før, så her blir det neeeeesten en liten attpåklatt. Eller..ikke helt da ;) Vi trodde vi var ferdige med barn helt i høst, da kom det en veldig lyst til å prøve en gang til, og se om vi skulle være så heldige. Og det skulle vi :D Er i uke 9 nå, vært kvalm og uggen, supersliten, og kortere lunte enn vanlig :( Det har toppa seg denne uka, og jeg ble sykemeldt pga kvalmen. Er så kvalm så jeg blir svimmel.. Men det går jo over da. Etter hvert. Med første var jeg bare trøtt. Med andre var jeg kvalm, men ikke så intenst som nå. Nå har jeg fått "alt" på en gang :/

Skrevet

Er i samme båt her også,med de to første hadde jeg masse energi.....nå er jeg så trøtt og slapp at jeg orker nesten ingenting...zzzz

Skrevet

hei!er tredje gangs..Selv om jeg er sliten er jeg til nå mye bedre en med de to første :0) Og det er vedig deilig..

Denne gangen prøver jeg å psyke meg opp til å være mer frisk og positiv,mindre hormonell... Håper det funker ;0)

Skrevet

titter innom for 2 trim. er 3 gangs jeg oxo=)

Har en på 3og en på 1.5 så her blir d 3 tette.....

hvor gamle er dere og hvor bor dere?

Skrevet

3.gangs her også - og skriver bare under på at jeg aldri har vært så dårlig! Sliten, uggen, svimmel, hissig - ja det skulle ikke være måte på. Jeg har vært sykemeldt siden midten på mars - mye på grunn av litt komplikasjoner etter prøverørsbehandling - og kjenner at jeg håper jeg kan begynne litt på jobb igjen etter de neste to ukene. Føler meg som en sutrepinn som ikke klarer å gå på jobb - men i går var jeg ikke i mye aktivitet, men alikevel kjempedårlig på kvelden......... Akk........ Men bare litt over 6 mnd igjen!!!! Og det er verdt det!

Skrevet

Dumt at dere også er dårlige, men godt å hørre at jeg ikke er alene :) jeg bor rett ved stavanger, og er 21 år :)

Skrevet

var dårlig i noen dager etter å ha passert 12 uke rart....

er nesten bekymra at d ikke er noe inni der...

blir godt å komme seg på ul i neste uke å se at alt er bra med lille babyen=)

hvor tidlig kan man se kjønn? noen som vet?

Skrevet

Hvor gammel er du (dere), og hvor bor dere?? :))

Skrevet

Usikker på hvor tidlig kjønnet kan ses :)

Skrevet

er 25 bor i london! men er mye i oslo der jeg kommer fra=)

Skrevet

I norge har de ikke lov å si noe om kjønnet før etter uke 12, sånn at ingen kan bestemme seg for abort fordi barnet har feil kjønn :-)

Skrevet

hæ? så man kan egentlig se d? før uke 12?

her i uk kan man ta abort til uke 24 og i uke 20 får man vite kjønnet om man vil, teit

Skrevet

De kan se det, men skal nok være dyktig for å se rett :-) hender jo de ser feil på ordinær ul også :-)

Skrevet

skal på ul i neste uke er 13+3 kanskje man kan se d da. spennende har en føelse at d er n liten prins! ;)

Skrevet

Heisann og gratulera!:)

Eg er 3 gangs mamma :)

Har ein gut på 6 år og ei jente på 1år. Har vore dårlig dei to andre gongane og er da denna gongen og. Fryser vanvittig, kvalm, trøtt, uggen og sliten. Føler eg ikkje får tatt meg av 1 åringen min som eg vil...

Er i uke 12, og pleier bli bra etter ordinær UL så har ikkje så lenge igjen før energien er tilbake.

Har slitt psykisk denna gangen her. Var ikkje heilt klar for å bli gravid enda. Men har begynt å glede meg pittelitt ;)

Har og hatt småblødninger, og det er nytt for meg. Det demper gleden i frykt for sa/ma

Lykke til videre!!

Ps! Da hadde vore artig å laga eitt eget forum for 3 gangs og hold kontakten der

Skrevet

Jeg melder meg på her! Venter mitt 3.barn i starten av november. Har fra før en gutt på fire og en jente på 1 år.

Jeg er 24 år og kommer fra Bergen. Ellers har jeg aldri vært så kvalm og uvel som jeg har vært i dette svangerskapet. heldigvis har det begynt å slippe taket litt nå,( er i uke 12) og energien er på vei tilbake. Har vært på ultralyd 2 ganger og sett ett vitalt foster som er full av liv. Gleder meg til å kjenne sparkene, forhåpentligvis om ikke så lenge!

Merker at jeg må ha tilgang på mat hele tiden, viss jeg går for lenge uten å spise blir jeg kvalm med en gang.

Lykke til alle andre 3. gangs mammaer. Jeg er veldig spent, det sies jo at nr 3 er en luring.

Skrevet

Heisann,

Jeg er også 3.gangs. Søskene er 9 og 6, så dette blir en liten attpåklatt. Er 5+3 så det er jo ganske tidlig, men har vært kvalm i et par uker allerede, uuuutrolig ømme og harde pupper, fryser mye, men ellers er jeg i fin form;)

Blir en spennende tid fremover, ikke helt planlagt dette.. Så jeg tror vi trenger litt tid på å venne oss til tanken.

Skrevet

ja kan vi ikke lage en gruppe for 3 gangs fødende?

hjeeelp snart blir vi 3 barns mødre:P tsnken har ikke helt gått opp for meg siden jeg ikke føler meg noe særlig gravid og ikke har noe særlig mage enda er 12+3....

Skrevet

Hei!

Jeg venter også mitt tredje barn, bor i Stavanger. Har to jenter fra før på 4,5 og 2,5 år. Termin i slutten av november.. Hos oss var det heller ikke helt planlagt, vi var faktisk inne i prosessen med å skrinlegge planene om et tredje barn, fordi vi ikke har noen familie her vi bor og er redd vi ikke kan følge opp alle barna godt nok.. Og så er det problemet med å reise med tre barn, vi har familie i England og jeg ser ikke for meg at jeg reiser alene med tre små barn.. Og så hus da, men vi skal vel klare å skvise inn alle + alle tingene våre uten å flytte håper jeg. Så først var jeg i sjokk, gråt og var lei meg, men etter bare noen dager begynte jeg å glede meg til et lite nytt menneske i familien vår J.

Siden jeg blir 38 ved fødsel får jeg muligens litt ekstra oppfølging, skal til tidlig ultralyd neste uke og er veldig spent på det. Vi har pusset opp litt i huset så jeg har mange paranoide tanker om at luktene jeg har kjent er noe som kan skade barnet L . Og så har jeg ikke mange symptomer, men det hadde jeg ikke de to andre gangene heller. Noen ganger er jeg uggen, noen ganger fryser jeg ekstra, men ellers lite å snakke om – heldigvis.

Skrevet

Jeg er også 3.gangs :) har en på snart 4 og en på 2 1/2. Blir spennende med 3. Er 9 1/2 uke på vei. Er uggen, fryser, kvalm, mye hodepine og bekkenløsningen har meldt seg så vidt. Gleder meg til andre trimester. :)

Skrevet

3. Gangs fra Stavanger her! Har en jente på 4 og en gutt på 2 fra før :-) er ca 10 uker på vei :-) de to første svangerskapene gikkveldig fint, men denne gangen sliter jeg med både kvalme og trøtthet... Ikke kjekt når en har to små fra før.... Men gleder meg masse likevel :-)))))))

Skrevet

Jeg venter min tredje. Det blir tett, men det er akkurat slik vi vil har det :) Eldste er 3 1/2 og yngste er 1 1/2 år.

Jeg er bare snart 5 uker på vei, så vi får se hvordan dette går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...