Gå til innhold

Betaling for legetimer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betaler dere egenandel for legetimer utenom rutinekontrollene, når grunnen til at dere kommer er relatert til svangerskapet? Typ legetime for sykemelding, kvalme, bekymring for svangerskapet etc.. Jeg tror nemlig det skal dekkes. Eller hur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har ikke betalt noe. Har vært en del sykemeldt pga kvalme

Skrevet

Jeg har ikke betalt egenandel på det... Det eneste jeg har betalt for gjennom svangerskapet er den sukkerdrikken jeg måtte ta ved glukosetest.

Skrevet

Så lenge det er svangerskapsrelatert skal det dekkes

Skrevet

Har ikke betalt for noe etter jeg ble gravid...så der vil jeg tro du har rett på tilbakebetaling.

Skrevet

Alt som er svangerskapsrelatert skal dekkes, så du skal ikke betale egenandel for det. Om legen din ber om det, så får du bare gi beskjed om at h*n får sjekke regelverket. Unntaket er selvsagt om du går til en privat lege og ikke fastlegen din.

Skrevet

Hvor tok du glukosetest, Skal jeg, ja?! Jeg tok på Riksen og betalte ikke ei krone..

Så lenge det er svangerskapsrelatert skal du ikke betale for legetimen heller.

Skrevet

Jeg går til privat gyn og betaler gladelig for det!

Min fastlege er flink, men har kontor ganske langt unna og det er ALLTID laaaang ventetid når du kommer og legen har altfor dårlig tid.

Betaler altså gladelig for en lege som tar seg god tid og for å slippe å sitte en time blant hostende, snufsende pasienter!

Skrevet

Jeg går mye til legen og min er veldig flink til å skille mellom om det er svangerskapsrelatert eller ikke. Om det er relatert betaler jeg aldri, men om det er noe annet (bihulebetennelse, medisinoppfølging etc.) så har jeg betalt.

Skrevet

Jeg har ikke betalt for noe. Ikke en gang da jeg var der for hoste..

Skrevet

Jeg har heller ikke betalt egenandel for ting som ikke er svangerskapsrelatert...

Skrevet

Aldri betalt når det er svangerskapsrelatert. Hadde jeg brukket benet eller noe, så måtte jeg nok betalt.

Skrevet

Om man ikke betaler noe for ikke-svangerskapsrelaterte problemer, er legen bare grei med deg.

Alt som ikke har med svangerskapet må man betale for på konsultasjon, men dette bestemmer jo legen selv da det er han selv som fysisk setter refusjonstaksten i regningskortet

Skrevet

eneste jeg betalte for under svangerskapet var den glukosetesten. normalt så blir ikke den dekket, men ved noen legesenter så får man den "på kjøpet".. men etter det norske regelverk så skal man betale for glukosetesten..

Skrevet

Jeg har ikke betalt for noe. Ikke engang for utstyr til blodprøver (som jeg tar hver mnd.).

Skrevet

Jeg måtte betale 50 kr for henvisningen til ordinær ultralyd. Måtte jeg sist gang også.. De kan da ikke ha lov til dette?!

Skrevet

Jeg har ikke måtte betale for noe, ikke en gang da jeg har vært der flere ganger med kronisk bihulebetennelse. Nå kommer jo bihulebetennelsen pga graviditeten men det har jo likevel ikke noe med den å gjøre? Klager ikke... :)

Skrevet

Jo augustbaby, det har de lov til. Henvisninger dekkes ikke av trygden og må derfor dekkes av pasienten selv, dekkes ikke av fritak som svangerskap og frikort

Skrevet

Okej, det visste jeg ikke:)

Skrevet

Men de har vel ikke lov til og ta betalt for ordinær rutine UL?

Jeg har aldri betalt noe så lenge jeg hat vært gravid verken når jeg skal på UL eller til legen ellers... Gjorde ikke det første gang jeg var gravid heller. Det er forskjell på hva leger gjør da visst nok...

t

t

Skrevet

Har ikke betalt noe enda.... eneste at jeg må betale for ul bilder på ordinær ul stod det....

Skrevet

Jeg fikk henvisning før min ordinære UL og betalte ikke en krone, det var på haukeland, så om henvisning, svangerskapsrelatert, ikke ble dekket så vil jeg tro de ville krevd pengene sine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...