Gå til innhold

Tannbæsj? :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet jeg at det er det?

Idag har Lillemor bæsja 3 ganger, og lukt, konsistens og farge er annerledes enn det pleier å være. Lukter skikkelig spesielt!

Kan virke som hun har hatt vondt i magen i dag også, så har tenkt på om hun kan ha spist noe hun har reagert på, men tror ikke det heller. Hun har ikke spist noe nytt nå de siste dagene..

Så da lurer jeg på om det kan være tenner på gang, men kjenner ikke noe i gommene...

Har babyene deres hatt såkalt tannbæsj når de har fått tenner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan vet jeg at det er det? Idag har Lillemor bæsja 3 ganger, og lukt, konsistens og farge er annerledes enn det pleier å være. Lukter skikkelig spesielt! Kan virke som hun har hatt vondt i magen i dag også, så har tenkt på om hun kan ha spist noe hun har reagert på, men tror ikke det heller. Hun har ikke spist noe nytt nå de siste dagene.. Så da lurer jeg på om det kan være tenner på gang, men kjenner ikke noe i gommene... Har babyene deres hatt såkalt tannbæsj når de har fått tenner?

Min eldste fikk en slags mørkegrønn farge på bæsjen under tannfrembrudd, og flere bæsjebleier :)

Skrevet

Jeg trodde det var tenner da hun hadde to uker med grønn (veldig etsende som lagde sår hud med en gang) avføring og virket utilpass....Men ingen tenner er kommet...

Har dog hørt om mange andre som hadde det da tennene kom.

Skrevet

De to eldste fikk løs mage over flere dager, mens minste som får tenner nå har hard mage (noe hun vanligvis ikke har). Felles for dem alle er at det blir maaaange bleier i løpet av et døgn. Minste sine lukter nesten kjemisk for tiden:(

Skrevet

Takk for svar. Hmm, rart dette her..!

Nå har hun hatt 6-7 bæsjebleier på et døgn, og de lukter skikkelig ILLE! (Hun pleier å bæsje ca 1 gang i døgnet til vanlig.) Hun bæsja til og med i søvne i natt, det har hun ikke gjort siden hun var 2-3 mnd. Er nå 8,5 mnd..

Lurer på om det kan være noe annet altså. Men har ikke feber og virker i fin form, bortsett fra at hun er litt mer sutrete enn ellers..

Har to tenner fra før som hun fikk da hun var 6 mnd. Den gangen bæsja hun kanskje et par ganger ekstra og var litt løs i magen. Men ikke sånn som det er nå.

Hønemor blir litt bekymret her... :) Men er vel ikke så mye å gjøre? Er vel ikke noe poeng i å ringe legen så lenge hun er opplagt og tilsynelatende i grei form...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...