Aikri Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 forrige mens kom mens jeg gikk på p-piller og varte veldig lenge. den begynte ca 18 desember. fikk da beskjed av legen at termindato var 27 september og at jeg var 10 uker på vei. hadde så en ultralyd på kk dagen etter, hvor de sa jeg var 7 uker på vei. da jeg fortalte dette til legen på 1.kontroll, skrev hun allikevel på "graviditetspapiret" det hun hadde regnet ut. Kan de ta feil på ultralyd? Syns det er rart med 3 uker forskjell. noen som har peiling på dette?
hennipenni Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Jeg har det akkurat likt. 3 ukers forskjell på menstermin og ul termin. Gikk på p-ring når jeg ble gravid. Legen skriver på menstermin på graviditetspapiret, for man endrer ikke termindatoen før ordinær ul i uke 18. Da skriver de eventuell termin endring under din menstermin. Da er det den som gjelder. Så har jeg også fått vite at det er lett å beregne feil i begynnelsen av svangerskapet på ul, pga fosteret vokser sånn i rykk og napp at det er fort gjort å ta feil. Jeg selv teller etter mensterminen min fremdeles, selv om jeg ble satt tilbake 3 uker på ultralyden. Pga at man går fremdeles etter menstermin frem til ordinær ul Så jeg er spent på hva de sier da. Håper du ble litt klokere. Jeg var ganske forvirret selv en stund.
Aikri Skrevet 16. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2012 ja, tusen takk. føler meg litt klokere nå Da følger også jeg mensterminen, er jo kjekkest vist det er den som stemmer så får vi se når ordinær ul kommer TAKK FOR SVAR
hennipenni Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 Etter å ha vert hos legen idag, og tatt vanlig sjekk og mål osv, så var legen enig med meg i at det ser ut som jeg er nermere 15 uker enn 12 uker. Så han holdt også en knapp på menstermin Så det var litt godt å høre
YumYum2 Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 Aikri når skal du på ordinær ul? Nærmer seg vel snart det? Jeg hadde også siste mens i desember og har termin 5 oktober, 16 uker i morgen! Spent om jeg blir flytta frem eller tilbake. Men 3 uker synes jeg høres veldig usannsynlig ut.
Aikri Skrevet 17. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 17. april 2012 hei Dro på tidlig ul i dag og fant ut at det var ikke menstermin som stemte. Er 14 uker i morgen og på skjermen så vi en liten tissefant det var jo over all forventning:D Har ikke fått noe brev om ordinær ul enda jeg, burde vel kansje det i følge hvor langt legen trodde jeg var kommet. hmmm...
YumYum2 Skrevet 17. april 2012 #8 Skrevet 17. april 2012 Ja det burde du.. Ring sykehuset du og få eventuelt legen som tok tidlig ul på deg til p sende inn søknad for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå