Gå til innhold

Har dere fått mage enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei :o)

Koselig å være her inne igjen :o)

Jeg er 2. gangs gravid men er bare 5 uker på vei men det er nesten håpløst å skjule magen selv på morgenen...

Er dette normalt??

Lurer på om det er to der inne jeg.. Er til vanlig ganske tynn så mangen kom fort forje svangerskap også, måtte fortelle det før uke 12 og da sa alle at de hadde skjønt det uansett hehe ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

2.gangs her også og ca.9 uker på vei. Føler meg fryktelig gravid om ettermiddag/kvelden for da blåser magen seg virkelig opp! Tanken på 2 har også streifet meg hehe... Men det var vel kanskje slik sist gang også ;) Nå har jeg litt mage fra før av så det er nok mye luft som fyller seg opp der inne samtidig som livmoren flytter litt på seg. Vanskelig å skjule her også, og synes det har vært det lenge!

Skrevet

Jeg 7+0 i dag, og magen er veeeldig synlig! Er også 2. gangs og ganske slank. Skal på ul på fredag og se hvor mange det er :-)

Skrevet

Jeg er 3. gangs (7+3) og særlig om kvelden er magen min veldig oppblåst. Og ikke minst treig... så jeg har troen på at det har noe med det å gjøre, men gleder meg til magen vises ordentlig :)

Skrevet

Jeg har vært oppblåst på ettermiddagen hele veien stort sett, men i går våknet jeg med kul på magen og enda større pupper.. Hehe.. Det kom over natten!

Jeg er 11+1 og slank, gravid med nr 1.

Skrevet

Gravid med nr 3. Er 9+3 og ingen mage i sikte. Skal sies at jeg har gått ned 4 kg pga kvalme/oppkast og er slank i utgangspunktet.

Skrevet

Jeg har både med førstemann og denne gangen fått mage nesten med en gang... Er i uke 14 nå, og skikkelig gravidmage... Som forsåvidt har vært der i flere uker.... Er og slank til vanlig...

Skrevet

Det er godt å høre at jeg ikke er helt unormal da hehe ;) Er jo frustrerende at magen kommer så fort når jeg helst vil vente med å si det, jeg får ta på meg telt for mannen sier at det kommer ikke til å gå usett forbi om jeg bruker mine vanlige stramme gensere hehe ;)

Også føles det så leeeenge til uke 12 når magen allerede er der.. Men jeg testet positivt 5-6 dager før mens så da bekymrer jeg meg litt ekstra over om det er tvillinger hehe, har bestilt ul 2. mai så det blir spennende ;)

Skrevet

Jeg er 7 uker imorgen og her står magen ut. Er nok litt pga av den er oppblåst og treg mage, men allerede om morningen er det vanskelig å finne klær som skjuler. Tar på meg lange skjerf som henger ned foran magen for å skjule i tillegg :P Gleder meg til det er offentilig og slipper å skjule den. Skal også på UL på fredag for å se om det er 1 eller 2, tanken på 2 har streifet meg pga størrelsen på magen...så blir veldig spennende :)

Skrevet

Jeg er 11+3 og går bare i tights og stooore gensere/tunikaer. Magen har vært stor i flere uker pga luft og at jeg har lagt på meg et par kilo.. Men dere som har vært gravide før:kjenner dere det tydelig når livmora kommer over "kanten"? Jeg tenker at magen min er jo då stor at jeg kommer ikke til å merke det når den ordentlige gravidemagen begynner å komme.. Har ikke merket noen hard kul rett over kanten foreløpig hvertfall..

Skrevet

Dere som skriver at dere skal på ul for å se om det er 1 eller 2? Får dere ul bare om å spørre om det?:)

Jeg er også andregangs, og føler at det er så mye annerledes denne graviditeten, nesten som noe er galt:(

Ringte fastlegen for å spørre om jeg kunne få en ul bare for å sjekke at alt er i orden, men det kom ikke på tale i følge min lege.. Måtte fint vente til ul i uke 17-19..

Skrevet

11+5 og funnet frem mammatøyet fra forrigegang. Magen er der, kan ikke gå i mine vanlige bukser for da får jeg vondt i magen! Topper går fortsatt greit, men sliter med at noen allerede blir for korte. Ikke noe problem å se at jeg er gravid nei. Akk...... Hadde håpet at det tok noen uker til før magen kom, men de to siste ukene har den bare blitt større og større....... Var på legevakten i kveld og da kommenterte legen at livmoren var relativt høy kontra normalen (men alt var ok med lille leieboer :-) ) Så det er nok noe av grunnen til at magen er der allerede!

Skrevet

Jepp, er vel 8+0 på vei nå og har en fin liten mage. Hadde en liten mage selv da jeg ikke var gravid, he he, men nå er den definitivt større... er nok bare et tidsspørsmål før noen gjetter på jobb!

Dette er 3. barnet mitt.

Skrevet

Sist fikk jeg ikke antydning til mage før i uke 22

Denne gangen var jeg dessverre større i utgangspunktet. Fortsatt 13kg fra sist gang (5år siden)og har hatt en god mage en stund.

Hjelper jo ikke at jeg er veldig oppblåst nå og blir enda større.

Har store topper, så ikke noen som ser noe enda, men håper jo magen synker litt slik at je g får den fine magen jeg hadde sist:-)

Er 8+3

Skrevet

Jeg får tidlig UL fordi det er IVF baby. Tror ikke en får UL offentlig av å bare spørre om det, tror nok at det må være grunn for det. Men privat er det jo bare å bestille ;)

Skrevet

Jeg får også tidlig ul pga ivf.

Forrige gang fikk jeg forresten ul i uke 11, selv om det var via "naturmetoden", men da var jeg skikkelig dårlig og engstelig. Det var en turnuslege som sendte meg til ul da, kanskje fastlegen ikke hadde vært like raskt ute med henvisning? Ikke vet jeg.

Skrevet

Fikk mage uke 15

Skrevet

UL før uke 18 må man bestille privat hvis det ikke er noe helt spesielt. Jeg hadde GBS i forje svangerskap og hadde også en del blødninger men jeg gidder fortsatt ikke mase på verken fastlege eller legvakt om UL fordi er ganske kjipe og strenge på dette av en eller annen merkelig grunn. Betaler heller litt ekstra for å føle meg trygg på at alt er bra :)

Det er godt å høre at det er flere som har fått mage som er vanskelig å skjule. Skal til svigers på onsdag så da får jeg ta på meg telt så de ikke fatter misstanke hehe ;)

Skrevet

Jeg er 3.gangs gravid uke12+0. Jeg hadde litt mage på kvelden til å begynne med de første ukene =oppblåst, men nå er den vekke og jeg har ikke fått noe særlig mage enda.

I de andre svangerskapene fikk jeg mage i uke 23 førstegang og i uke 18 andregang.

Gleder meg til å få gravid mage igjen, og lurer på om den kommer før denne gangen :D

Skrevet

Jeg er 3.gangs gravid uke12+0. Jeg hadde litt mage på kvelden til å begynne med de første ukene =oppblåst, men nå er den vekke og jeg har ikke fått noe særlig mage enda.

I de andre svangerskapene fikk jeg mage i uke 23 førstegang og i uke 18 andregang.

Gleder meg til å få gravid mage igjen, og lurer på om den kommer før denne gangen :D

Skrevet

Eg er 2.gangs gravid og syns eg ser en liten kul :-) Er nok litt oppblåst noen ganga på dagen men på morning før eg har spist så ser eg at eg e ikkje helt flat lenger ;) Er 7+1. Ultralyd på torsdag for å se om alt står bra til og om det e 1 eller 2 :-)

Skrevet

Jeg er 1.gangs gravid og har hatt ballong på magen siden uke 5, men nå er jeg 10+2 og man kan se tydelig at jeg er gravid. Vi må fortelle det til resten av slekta snart fordi ryktene kommer til å gå.

Den stolte pappan kaller meg for tjukka og jeg trodde aldri jeg skulle bli glad for å bli kalt det ;) hehe

Skrevet

Eg er 2.gangs gravid og syns eg ser en liten kul :-) Er nok litt oppblåst noen ganga på dagen men på morning før eg har spist så ser eg at eg e ikkje helt flat lenger ;) Er 7+1. Ultralyd på torsdag for å se om alt står bra til og om det e 1 eller 2 :-)

IVF baby her og så derfor tidlig ultralyd :-)

Skrevet

Jeg er 10+1 og har litt å ta i fra før etter førstemann. Buksene mine passer ikke så her har jeg begynt m mammaklær..kjenner liksom at magen er større, men at det kommer innenfra og bare dytter flesket på magen opp og ut he he:)

Skrevet

dytter litt, morro å høre om magestørrelser :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...