Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man da smerter eller er dårlig. Jeg tenkte liksom at jeg skulle på jobb etter jeg hadde gjort d vis jeg fikk time tidelig, men ser i papirene jeg fikk fra sykehuset at man ikke kan kjøre bil resten av dagen, så da regner jeg ikke med at jeg kan jobbe heller...føler meg litt uviten igrunn..Har lest det noen skrev om selve inngrepet og sånn, men ikke hva som venter meg resten av dagen eller dagene som følger...noen som kan svare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er veldig forskjellig, kommer an på hvordan du reagerer på medisinene. har lest her inne at noen får feber og sover mye.. selv fikk jeg ganske vondt i magen, var litt slapp men sov ikke. synes det var godt å ha fri. men det er individuellt..

dagen etterpå var jeg helt fin:)

lykke til:)

Skrevet

Jeg hadde smerter og var sengeliggende resten av dagen + de neste dagene. Ved innsett så så de litt væske i buken hos meg, noe som tyder på overstimulering. Men fikk likevel inn et egg:) Hos meg ble overstimuleringen bare verre og verre og ble til slutt innlagt en to ukers tid på sykehuset.

Skrevet

ok da vet jeg litt mer, men ang overstimulering hva mense med det? Di snakka jo om det på sykehuset, men var så beskymra over det lave amh verdien min så jeg skjønner nå at jeg ikke fulgte helt med...

Skrevet

Overstimulering vil si at det samles væske i buken. Mye væske, samt at eggestokkene øker i størrelse. Det er veldig ubehagelig, noen har smerter, andre har kanskje bare følelsen av at magen holder på å sprenge.Du kan bli tungpustet fordi all væsken presser på lungene. Du kan også oppleve at du går svært lite på do, selv om du drikker mye. Dette fordi væsken bare samler seg i buken. All denne væsken kommer fra eggstokkene, som produserer det etter egguthentingen, men også fra blodårene. Dvs. at siden kroppen ikke klarer å holde væsken i blodårene der den skal være, så blir blodet tjukkere og du har større risiko for blodpropp. Så det er absolurt lurt å ta kontakt med klinikken eller legevakten, hvis du opplever dette.

Skrevet

huff da hørtes ikke bra ut, men takk for at du forklarte det :)

Skrevet

Mange klinikker gir morfin eller lignende preparater, det blir du trett ev og SKAL ikke kjøre bil.

Jeg fikk ingen ting som smertestillende og hadde ikke vondt etterpå. De skrekk historiene ovenfor er det ikke mange som opplever.

Det beste er å ikke lage så myange planer, så tar du ting som det kommer.

Lykke til.

Skrevet

Det er vanlig å få sykemelding dagen for uttak og kanskje noen dager til avhengig av hvor store eggstokkene er og hvor mange egg det blir. Jeg har hatt 5 uttak, og har alltid hatt behov for å sove litt når jeg kommer hjem etter uttak.

Skrevet

Jeg er på riksen.. Der fikk jeg sykemelding fra uttaksdagen t.o.m dagen etter innsett!

Skrevet

fikk dere sykemelding på sykehuset eller må jeg kontakte fastlegen å få en time der samme dag for å få sykemelding?

Skrevet (endret)

å en annen ting, sier dere til sjefen hvorfor dere har sykemeld el hvorfor dere må ha fri? vet man ikke trenger å si det, men er liksom rart å ikke si no eller? kommer kanskje ann på hvor stor bedrift det er og om man omgås sjefen/e daglig kanskje, men jeg har egentlig ikke lyst til å si det, men samtidelig føles det rart å ikke si det,...hva gjør dere

Endret av Nica123
Skrevet

Er nok veldig ulikt! jeg hadde ikke vondt samme dag, dro rett hjem fra Dk. Hadde ikke morfin kun lokalbedøvelse. Dagen etter var noe verre, ømt, tok ut nesten 30 eggposer, så var nok pga så mange. Sov i to dager etterpå, ble sliten! :)

Skrevet

evt kan du ta en egenmelding, 3 dager. hva du vil fortelle må du neste føle selv, de har ikke krav på å vite men hvis du får det lettere ved å være åpen så er jo det bra.kommer kanskje an på hva slags forhold du har til de rundt deg på jobb også. du får føle deg litt frem;) ordner seg nok uansett;)

Skrevet

ja det går jo ann:) skal høre litt med di når jeg ringer inn om 2-3 uker, hva di mener ang sykemelding.

Skrevet

Vi bodde heldigvis på hotell i Haugesund de 3 dagene (begge gangene), og det føltes så bra å sette av dagene til det. Vi var i vår egen "boble". Og jeg har begge gangene vært helt utslått etter uttak - pga medisinene, og når de sluttet å virke hadde jeg mye vondt. Sov halve dagen, og syntes det var vondt å gå ned i restauranten for å spise om kvelden...

Og så var det fint å ha dagen etter m bare mannen min, og "lade batteriene".

Så få deg en sykemelding. Vi fikk det hos Hausken. Og jeg fortalte arb.giver i forkant hva det gjaldt, føltes mest naturlig.

Skrevet

På st olavs starter dagen med vival, da kan mak ikke kjøre, Så får man morfin unter uthenting, da kan man ikke kjøre. Selv er jeg sengeliggende og sover stort sett til dagen etter, så har jeg vondt en ukes tid med avtagende styrke. Har hatt to uttak, vært likt begge gangene.

Skrevet

Og jeg har sagt det slik det er på jobb, synes det vart enklere å være ærlig.

Gjest usababy
Skrevet

Som b77h skriver, syntes vi også det var godt å ha de tre dagene for oss selv da vi var på Hausken. Vi bodde også på hotell, og det var godt å bare kunne slappe av og ikke tenke på verken andre eller ting som skulle gjøres.

Første forsøk var jeg mørbanket og trøtt etter uttak, andre forsøk fikk jeg væske i magen og dermed ble jeg "feber-aktig", og var trøtt og slapp og orket knapt å løfte meg fra sengen. Sengeliggende var jeg rett og slett.

Jeg ville ikke gått på jobb verken den dagen eller dagen etter uansett, en trenger å slappe av etter uttak. :-)

Skrevet

er enig at det stort sett alltid er best å legge korta på bordet, men jeg er litt usikker på om jeg føler at jeg kan snakke om sånne ting med sjefen min..tror jeg bare får ta det som det kommer,, å si det jeg må si. Det er vel ikke akkurat sånn at man får sparken akkurat... Må uansett be om fri den dagen jeg skal inn på uttak. Er man dårlig etter innsett også og bør holde seg hjemme? å hvor mange ganger skal man egentlig til ul og kontroll fra dag 1? (kort regime)

Skrevet

Neida, innsett er bare som en enkel GU, ikke noe vindt eller plager etter! :)

Skrevet

å en annen ting, sier dere til sjefen hvorfor dere har sykemeld el hvorfor dere må ha fri? vet man ikke trenger å si det, men er liksom rart å ikke si no eller? kommer kanskje ann på hvor stor bedrift det er og om man omgås sjefen/e daglig kanskje, men jeg har egentlig ikke lyst til å si det, men samtidelig føles det rart å ikke si det,...hva gjør dere

Hei. Jeg har fortalt sjefen min det. Jeg syntes jeg har søkt om permisjon så mange ganger siden jeg startet med dette. Først i forbindelse med LAP hvor jeg ble sykemeldt en uke, så permisjon en dag fordi jeg skulle til samtale, så en dag fordi jeg skulle til UL, så har jeg søkt permisjon til torsdag fordi jeg skal på UL også trenger jeg minst et par dager fri neste uke da fordi jeg skal ha uttak/innsett. Jeg gikk bare å sa at jeg må søke permisjon igjen jeg, vi driver med prøverør og i uke 17 trenger jeg å søke permisjon på kort varsel fordi vi skal ha uttak/innsett. Sa ikke noe mere enn dette og han spurte ikke mer heller. Veldig deilig at han vet hvorfor jeg er mye borte.

Lykke til enten du velger å fortelle det eller ikke.

Skrevet

Jeg har også fortalt sjefen at vi skal i gang med prøverør. Sjefen tok det overraskende bra, og sa jeg bare skulle gi beskjed om hvilke dager jeg trenger fri.. (jobben må ta inn vikar når jeg er vekke)... Kan komme dagen før i gi beskjed også, så ting ble lettere av å fortelle...

Sa også til sjefen at h*n ikke fikk love si dette til noen og at h*n ikke skal spørre om hvordan forsøk går osv... Jeg forteller selv når det er noe å fortelle:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...