Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Off, dette som jeg gledet meg til og som skal være koselig!

Lillemann (5 dager gammel) blir helt hysterisk hvis ting ikke går fort nok, og da bruker vi over 30 minutter på å roe han ned for å så legge han til puppen, noe jeg heller ikke føler er enkelt, han suger og slipper og suger og slipper!!

Så spiser han bare i max 10 minutter og da er han jo helt utslitt så da sovner han ofte..

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan vere at utdrivingsrefleksen din ikkje er så kjapp. Prøv å pump ut litt først for å få igong mjølka. Då slepp han å "tørr-suge" så lenge først. Dette har fungert for meg iallefall :) Tvi tvi og lukke til

Skrevet

Takk for tips :)

Hva skal jeg gjort uten slike forum?! :)

Syntes det er veldig vanskelig å legge han til brystet også, han vil heller gjerne ha hendene sine i munnen.. Men det kommer seg vell etterhvert..

Skrevet

Og husk han er bare 5 dager gammel :) Jeg slet en del i de første ukene faktisk. Snuppa gikk ikke opp mange gram, men så ble ting lettere av seg selv faktisk :) Nå går det som en lek. Men jeg kunne sitte i timer. Lenka i sofaen følte jeg det som. Men for en liten periode :)

Skrevet

Kjenner meg igjen! Jeg også slet en god stund, husker ikke når det bedret seg men vips så var vi proffe både mini og jeg :) Prøv å håndmelke litt før du legger til. Min også slapp taket hele tiden i starten, helt normalt til de finner riktig sugeteknikk - husk at dette er nytt for babyen, han skal jo også lære seg dette :) Helsesøster el jordmor kan gi deg mange gode tips og hjelpe med ammetrøbbel, sjekk også ut ammehjelpen sine sider, de er veldig gode!

Skrevet

Har du prøvd å putte en ren finger i munnen på babyen når du skal roe ham? Syns det var fryktelig vanskelig å roe gutten min når han var så liten helt til noen viste meg trikset med en finger i ganen, de klarer ikke å la være å suge og da pleier de å roe seg og du kan prøve å legge ham til på nyt.

Skrevet

Off, dette som jeg gledet meg til og som skal være koselig!

Lillemann (5 dager gammel) blir helt hysterisk hvis ting ikke går fort nok, og da bruker vi over 30 minutter på å roe han ned for å så legge han til puppen, noe jeg heller ikke føler er enkelt, han suger og slipper og suger og slipper!!

Så spiser han bare i max 10 minutter og da er han jo helt utslitt så da sovner han ofte..

Noen som har noen tips?

Det kan kanskje virke som om du venter litt for lenge med å forsøke og legge ham til. Hvis han putter hendene i munnen er han nok allerede ganske sulten. Det er ofte det de gjør akkurat før de begynner å hyle. En veldig sulten baby er ofte umulig å legge til brystet. Følg med på ham når han sover. Når han begynner å smatte og åpne munnen, samt vri litt på hodet, da må du være rask på labben. :)

Skrevet

Dersom det er at du har treg utdrivning - så slapp godt av før du begynner å håndmelke. En kopp varm te kan også hjelpe. Senk skuldrene og trekk pusten. Les litt på ammehjelpen sine nettsider om håndmelking. Gode tips der. Lykke til!

Og det blir lettere å legge til etterhvert som de blir litt større og sterkere. Og det blir de ganske fort:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...