Gå til innhold

"Vanishing twin syndrome"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ble gravide med IVF og det ble bekreftet at vi var gravide med tvillinger på UL i uke 7. I uke 10 fikk jeg store magesmerter og ble henvist til sykehus. Der kunne man se at det ene fosteret var dødt, mens det andre levde. Jeg har nå lest meg opp på dette triste emnet som rammet oss, og trenger å høre fra andre som har opplevd dette at det vil gå bra med tassen som er igjen i magen. Nå går jeg å overtolker alle symptomer, "er det et stikk i magen?" Er jeg ikke kvalm lenger?","mister jeg den andre"?.... Nå klarer jeg liksom ikke å glede meg over den som er igjen for frykten for at det samme skal skje med den er så stor.

Er det også en fare med for mye UL?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ble gravide med IVF og det ble bekreftet at vi var gravide med tvillinger på UL i uke 7. I uke 10 fikk jeg store magesmerter og ble henvist til sykehus. Der kunne man se at det ene fosteret var dødt, mens det andre levde. Jeg har nå lest meg opp på dette triste emnet som rammet oss, og trenger å høre fra andre som har opplevd dette at det vil gå bra med tassen som er igjen i magen. Nå går jeg å overtolker alle symptomer, "er det et stikk i magen?" Er jeg ikke kvalm lenger?","mister jeg den andre"?.... Nå klarer jeg liksom ikke å glede meg over den som er igjen for frykten for at det samme skal skje med den er så stor.

Er det også en fare med for mye UL?

nesten 50 % av alle graviditeter starter med tvillinger.

Jeg fikk se en død tvilling på min første ul i uke 7. Det var bare en flekk utenfor livmoren på bildet, og blødde litt neste dag som da antakelig var den som tok veien ut.

Jeg spurte legen om det hadde noe å si for den andre, men da sa hun betryggende at dette var normalt ved ca 50% av alle svangerskap, og hadde ingen betydning på det andre fosteret. !

Så du kan nok slutte å bekymre deg for akkurat det.

Spontanabort er jo så klart en risiko ved alle svangerskap uansett, desverre. Men ønsker deg all lykke til. Og gratulerer så masse =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...