Lille Ofie Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Hadde mitt første prøverørs forsøk i februar. Dette resulterte i 3 egg ut, 3 befruktet, 1 inn, 2 på frys. Negativt resultat......... Var i dag inne for å sette inn den ene lille eskimoen min. Ble meget overrasket når de spurte om det var ok for meg at de satt inn begge embryoene..... De var nemlig fyst ned i strå, og begge hadde overlevd opptiningen. Ble litt paff , men svarte selvfølgelig ja. Etter alt jeg har lest om prøverør trodde jeg det var totalt uaktuelt å sette inn to egg når jeg bare er 26 år, har flott egg kvalitet, og kun har gjennomgått et forsøk tidligere..... Så nå sitter jeg her rimelig sjokkert og ruger på mine to små gullegg og kan ikke tro at jeg har hatt såpass flaks at de var villige til å sette inn to egg så tidlig i denne prosessen.. Noen andre som har opplevd å sette inn to egg i såpass ung alder og etter kun et forsøk???
lillebie på`n igjen Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Jeg har satt inn 2 egg 3 av 4 forsøk, men jeg har vært i danmark da, der er det mer vanlig (er nå 28 år) siste forsøket hadde jeg kun 1 egg og dette ble satt inn. Har en gutt på snart 2,5 år og venter nå lillesøster/lillebror i midten av november:) så her ble det ikke tvillinger av den grunn men veldig spennende å sette inn to da:) lykke til:))
Lille Ofie Skrevet 16. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2012 Såpass ja... Da har du jo vært heldig :-) Merkelig at det skal være så forskjell fra Norge til andre land. Alt er liksom så mye farligere her enn andre steder. Har vell ikke så mye tro på tvillinger, men velger å tro at det i hvert fall er litt større mulighet for at det blir baby av to egg enn et . Selv om de lærde strides der også. Som alle andre her inne skal jeg være overlykkelig om jeg bare får en liten prins eller prinsesse :-) Legen min var i hvert fall meget positiv, så satser på at det går denne gangen. Hvilket forsøk lyktes du på med prinsen din?? Masse lykke til med svangerskapet fremover lillebie :-)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 Oi, er dette offentlig? Trodde ikke dem frøs ned 2 og 2 engang jeg! Gratulerer som dobbel-ruger
lillebie på`n igjen Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Jeg klarte prinsen på 3 forsøk (og ett avbrutt innemellom) søsken i magen er laget på 4 forsøk:)
HokusPokus1 Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 Masse lykke til Våre egg er fryst ned 2 og 2.. Fryseforsøk i mai/juni her
Lille Ofie Skrevet 16. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2012 Tusen takk for det :-) Det er offentlig ja :-) På riksen og har hørt så mye om at der er de strenge på å sette inn mer enn et når man er under 35, har god egg kvalitet og ikke minst når man kun har hatt et forsøk tidligere.... Om de alltid fryser ned to og to aner jeg ikke, men gjorde i all fall det med meg denne gangen.. Så når jeg kom på sykehuset viste jeg at begge var tint, men ikke om begge overlevde. Så når de sa at begge hadde klart seg, tenkte jeg bare "faen da må de jo kaste bort det ene da" ....... Men neida... Fikk ikke helt med meg hva de sa etter på, for var så absolutt ikke forberedt på at de skulle tilby meg det.... Du har jammen vært gjennom litt du da Lillebie. Fantastik å få det til på første søsken forsøk da :-) om jeg forstod deg riktig. kan jeg spørre om du har noen diagnose?
lillebie på`n igjen Skrevet 17. april 2012 #8 Skrevet 17. april 2012 Takk for det, ja helt utrolig at det gikk på 1.søskenforsøk:)) føler meg veldig heldig...og at det bare var ett egg som overlevde også jeg her tette eggledere !
Lillie Vanillie Skrevet 17. april 2012 #9 Skrevet 17. april 2012 Det er ganske vanlig at de fryser ned to og to embryo på Rikshospitalet, jeg fikk fem på frys sist, og de ble frosset ned to+to+en, og to av gangene fikk jeg inn to embryo. Har strålende embryokvalitet, og hadde bare ett ferskforsøk bak meg da jeg fikk satt inn to embryo i fryseforsøk. Er godt under 35 år. Lykke til med rugingen, jeg ble gravid to ganger på fryseforsøk, så det er ikke så dårlige odds selv om de har vært frosne (jeg mistet, da, men det tror jeg ikke har noe å gjøre med at det var fryseforsøk).
Lille Ofie Skrevet 17. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 17. april 2012 Takk for det Lille Vanillie :-) Ja der kan man jo se... kanskje vanligere å sette inn 2 ved frys enn ved ferskt... Ikke vet jeg;-) Tydelig at det er forskjellig fra lege til lege og sykehus til sykehus. Så trist å høre du har mistet to ganger. Må være helt grusomt :-( Selv har jeg aldri vært gravid, og kan ikke forestille meg hvor vondt det må være å endelig få positivt, for så å miste:-( Har du barn? Satser på at rugetiden fly avgårde, selv om jeg ikke har så mye troen på akkurat det ;-)
mayflower Skrevet 17. april 2012 #11 Skrevet 17. april 2012 Når jeg var på samtale på Ullevål fikk jeg inntrykk av at de tinte opp to og to egg og om begge overlevde så satte de inn begge. Trodde dette hadde noe med at det var mindre sjanse for at egget festet seg når de var opptint, men jeg vet ikke altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå