Gå til innhold

Til dere som ikke har jobb:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må ha inntekt 6 av de 10siste månedene før fødsel. Dagpenger regnes som inntekt.

Hvor mye du få i foreldrepenger avhenger jo litt av hva du har i dagpenger og om du velger 80% eller 100% permisjon

Mener jeg ble fortalt på nav at de tar de beste månedene med inntekt, men det er en stund siden jeg snakket med de om dette, så jeg kan huske feil. Jeg lurer litt på dette selv, da jeg har en måned igjen i nåværende vikariat, og det fortsatt er 6mnd igjen til fødsel etter det. Hvis jeg ikke får jobb etter mai og jeg da går på dagpenger til jeg skal i permisjon, vil det da være dagpengene som ligger til grunn eller det jeg faktisk tjente i full jobb? det utgjør jo ganske mye... dagpenger er jo bare 66% eller noe slik av det du har tjent...

vanskelig dette....

Du ble vel ikke så veldig mye klokere...

Da jeg var i den situasjonen (hadde sagt opp jobben ei uke før jeg fant ut at jeg var gravid - KJEMPEgod planlegging!) ordnet det seg sånn:

Jobbet det jeg kunne - tok alt NAV kunne tilby av vikartimer og lignende - og så beregnet NAV fødselspenger fra de beste seks månedene av de ti siste. Dermed fikk jeg en brukbar "lønn".

Okei :) kjempe kjekkt å få litt svar... jeg er ikke gravid enda da, men vi har vært prøvere i 4 år... nå er jeg på 2.pergotime kur, å håper det skal klaffe snart :)

Jeg er ikke i fast jobb, men er på utkikk etter en fast jobb... så måtte høre meg litt om hvordan det ville fungere om man ikke hadde jobb når man ble gravid :)

kjempe fint hvis flere vil komme med sin erfaring...

Jeg "tørr ikke" si til nav att vi prøver på å få barn... da vil dem nokk klikke siden jeg ikke har funnet jobb enda... bor på en liten plass, så er ganske vanskelig, hehe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...