Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen her inne som har forsøkt fotsoneterapi i forbindelse "prosjekt barn"? Jeg har hørt fra en venninne at hun og mannen gjorde dette med både nummer 1 og 2 og at da ble de gravide (de hadde vansker med å få barn og var inne til prøverør som endte i skuffelse...) De forsøkte fotsoneterapi begge to da de fikk tips om dette og da ble de gravide innen tre mnd....

Frister å prøve, vi har prøvd på nummer to nå i ett år og jeg føler at alt styres av å få til en kopi av MiniMe.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143928206-fotsoneterapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fotsoneterapi, nesten så jeg tror det er noe i det ;)

Min historie i superkort versjon; har en datter på 2 år som ble til på under 6 uker, var superregemessig på syklusene mine FØR jeg ble gravid, etter fØdsel og amming så har alt bare vært kaos! Syklusene varierer mellom 21 og 45 dager, jeg har alltid kjent egglØsningen, men ikke bestandig kjent den etter jeg fikk henne; lege sa at man fint kan ha mensen uten å ha hatt egglØsning... Vi har prØvd i et år å få nummer to, men får det da ikke til. Fikk Pergo av legen i oktober; skulle ta det en mnd og så en mnd fri- så en mnd med og en av (dere skjØnner); de mnd jeg brukte prego prØvde vi hver dag i den fruktbare perioden uten hell: mens kom den dagen den skulle. I de mnd uten prego: samme utgangspunkt; sex hver dag fra dag 10 av og til jeg begynte å blØ; for her ligger mitt problem: uten pergo begynner jeg alltid å småblØ dag to etter antatt egglØsning og jeg blØr jevnt helt til jeg får mensen... Ikke akkurat noe vits i å prØve da.

Så jeg dro til fotsoneterapauten for å få regulert/hjelp til å regulere egglØsning/hormonforstyrrelsen jeg tydeligvis har. Det var IKKE godt; de punktene på beina som har sammenheng med eggstokker og livmor kjentes ut som bobleplast; bare hard! Det var VONDT! Ble bedre og bedre. Fikk nåler i Ørene og soneterapi på beina. Det hele tok 75 minutter.

Terapauten spurte hvor jeg var i syklus og jeg sa at jeg skulle hatt mensen i dag (altså på fredag). Hun kunne fortelle meg at de kom jeg nok til å få også. Jeg tenkte "yeah right!", jeg får den jo på morgenen og jeg var ferdig der kl 19.30. Gjett hvem som våknet litt fØr midnatt med mensen??

Hun spurte også om jeg var uthvilt; om jeg våknet om morgenen og var klar for en ny dag: nei er det ærlige svaret- hun stakk en nål i Øret mitt og limte etterpå fast en liten metallkule som jeg selv skulle klemme på ca 3 gg/dg i ti sekunder. har vel ikke vært så opplagt på lange tider som det jeg er nå... RART!!! Nålen var vond (hvilket var bra for da traff hun skikkelig) og det å klemme på kulen er også vondt; mindre vondt i dag enn fØrste gangen, så det er tydelig at noe skjer...

Skal tilbake til mer behandling om to uker, så får vi se om det virker ;) En venninne av min venninne ble gravid begge gangene sine etter å ha gått til fotsoneterapi.... Får krysse fingrene!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143928206-fotsoneterapi/#findComment-144177631
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hmm, en oppdatering:

Jeg har nå vært til fotsoneterapi (får nåler i ørene samtidig) to ganger og denne perioden har jeg IKKE småblødd etter antatt eggløsning =) Veldig fornøyd med det! Er jevnere i humøret og svært fornøyd. Ny time idag og gleder meg!

Nå skal gubbeslasken sendes til samme dama, siden en spermprøve viser at han er "den skyldige" i våre problemer med å bli gravid med nummer to...

Her får man bare prøve det som prøves kan og håpe at NOE hjelper...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143928206-fotsoneterapi/#findComment-144237650
Del på andre sider

• 2 år senere...

Annonse

Jeg skal på min tredje behandling hos refleksolog imorgen, og er spent på om det gir resultater om en ukes tid😊 Det er samme prinsipp som fotsone, bare at det trykkes på flere steder på kroppen. Var tydeligvis ubalanse i hormonene etter forrige graviditet for 5 år siden. Bare å krysse alle fingre😊

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143928206-fotsoneterapi/#findComment-146734397
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...