Gå til innhold

2.trimester og forstoppet!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjøpte en slags olje som mamma anbefalte, da hun brukte dette i sitt siste svangerskap.

Man får det på apoteket, heter Laktulose Orifarm. Jeg tar 1 ss daglig, 10. mg.

Mamma er sykepleier samt vi sjekket med de på apoteket at det ikke var farlig for gravide å bruke det.

Som sagt, mamma tok det i hele sitt siste svangerskap, og d e no blitt en flott tenåring av det ;)

kjøp linfrø og legg dem i bløtt oven natten (2ss), ta de med saft eller yogurt om mårgen, viktig for å hindre hemorider.......erfaring der......det var vondt og ha og måtte til lege for å få ordna opp, bedre å forebygge en å helbrede heter det så fint:) og det er sant;)

Kan anbefale kosttilskuddet Lax Plus, som jeg brukte sist jeg var gravid. Fungerer så bra - uten at det blir noen flush-effekt ;-)

Du kan lese om det her, jeg kjøpte det hos min soneterapeut. Og det skal være helt ufarlig for gravide i følge henne.

http://www.herbaplus.no/produkter/

Annonse

Blåbær skal hjelpe mot både diarè og forstoppelse, men som du skriver - viktig med nok å drikke - helst vann!

Små porsjoner mat, gjerne 6gg daglig hjelper også. Viktig med mat med masse vann i - f.eks. grønsaker (inneholder både vann og fiber).

Sliter sjølv innimellom tross alle gode råd - klarer liksom ikkje følga dei heilt denne gongen. Hadde ingen problem slik sist.

Viktig å bevege seg nok - ein (rask) spasertur etter måltid, i alle fall daglig er også stimulerende for god fordøyelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...