Gå til innhold

2.trimester og forstoppet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

endelig er jeg kommet så langt :-)) Men uheldig og fått en "alvorlig" forstoppelse!! ikke noe behagelig. Så nå er det melkesyrebakterier for treg mage, biola, sviskekompott og kiwi :-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da er vi to.... sitter her med min blåbærsoppa ;) og så blir det svisker til middag... kjennes ut som jeg skal sprekke...

Men velkomme hit da. Forstoppet eller ei ;)

Skrevet

Jeg kjøpte en slags olje som mamma anbefalte, da hun brukte dette i sitt siste svangerskap.

Man får det på apoteket, heter Laktulose Orifarm. Jeg tar 1 ss daglig, 10. mg.

Mamma er sykepleier samt vi sjekket med de på apoteket at det ikke var farlig for gravide å bruke det.

Som sagt, mamma tok det i hele sitt siste svangerskap, og d e no blitt en flott tenåring av det ;)

Skrevet

Duphalac i flytende form kjøpte jeg på apoteket og det fungerte også fint! Det anbefalte legen meg!

Skrevet

kjøp linfrø og legg dem i bløtt oven natten (2ss), ta de med saft eller yogurt om mårgen, viktig for å hindre hemorider.......erfaring der......det var vondt og ha og måtte til lege for å få ordna opp, bedre å forebygge en å helbrede heter det så fint:) og det er sant;)

Skrevet

Kan anbefale kosttilskuddet Lax Plus, som jeg brukte sist jeg var gravid. Fungerer så bra - uten at det blir noen flush-effekt ;-)

Du kan lese om det her, jeg kjøpte det hos min soneterapeut. Og det skal være helt ufarlig for gravide i følge henne.

http://www.herbaplus.no/produkter/

Skrevet

Viktig å drikke masse! Fiberrik kost, og duphalac har hjulpet meg. Blåbærsuppe bør en jo ikke spise siden det gjør avføringen hardere

Skrevet

Blåbær skal hjelpe mot både diarè og forstoppelse, men som du skriver - viktig med nok å drikke - helst vann!

Små porsjoner mat, gjerne 6gg daglig hjelper også. Viktig med mat med masse vann i - f.eks. grønsaker (inneholder både vann og fiber).

Sliter sjølv innimellom tross alle gode råd - klarer liksom ikkje følga dei heilt denne gongen. Hadde ingen problem slik sist.

Viktig å bevege seg nok - ein (rask) spasertur etter måltid, i alle fall daglig er også stimulerende for god fordøyelse.

Skrevet (endret)

takk for tips og omtanke;.)) hemoride/r er allerede oppstått så jeg håper jeg får forebygget videre uten at det dukker opp flere eller at den blir større haha

Endret av AquaGrownup

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...