LanzaroteJenta Skrevet 12. desember 2012 #51 Skrevet 12. desember 2012 (endret) "port (raaaaap): Kanaripoteter, strimlet svinebiff og grønn saus. Potetene var sånne små nye delikatessepoteter, kokt i mengder av salt og så dampet. Hvorfor ble de ikke rynkete, spør jeg dere som kan det? Men knallgode likevel, med saltet utenpå. Utrolig god saus." Ser at dette er en gammel tråd, men anywho: Lot du potetene fortsette litt i kjelen etter at du hadde helt av vannet? Sånn at de ble litt tørre, liksom (elsker ordet liksom- det har så mye substans)? Så skal de ristes litt så de ikke setter seg fast. Endret 12. desember 2012 av LanzaroteNisseJenta
Gjest cunning stunts Skrevet 12. desember 2012 #52 Skrevet 12. desember 2012 "port (raaaaap): Kanaripoteter, strimlet svinebiff og grønn saus. Potetene var sånne små nye delikatessepoteter, kokt i mengder av salt og så dampet. Hvorfor ble de ikke rynkete, spør jeg dere som kan det? Men knallgode likevel, med saltet utenpå. Utrolig god saus." Ser at dette er en gammel tråd, men anywho: Lot du potetene fortsette litt i kjelen etter at du hadde helt av vannet? Sånn at de ble litt tørre, liksom (elsker ordet liksom- det har så mye substans)? Så skal de ristes litt så de ikke setter seg fast. Jeg tviler på det, jeg opererte nok etter normal norsk tanke om at potetkjele uten vann bare skaper ubehag og fastsvidd møkk. Så det er da de rynker seg, ja? Skal huske det neste gang.
Mama Christmas Skrevet 12. desember 2012 #53 Skrevet 12. desember 2012 Jeg tror de skal stå i gryta uten vann, og med lokk. Men ta gryta av platen, den har plenty varme i seg. Dette er sagt med bakgrunn i et forsøk for (tja, når ble denne tråden startet?) x antalle måneder siden, hvor gubben lagde perfekte rynkete poteter og jeg lagde perfekt mojosaus. Det er ingen tvil om at vi er ment for hverandre!
bIomstre Skrevet 25. april 2013 #54 Skrevet 25. april 2013 Da nærmer det seg 17 mai, og jeg skal ha rynkepoteter og både rød og grønn mojo på menyen! Så derfor må denne opp Venter storinnrykk, sååå... hva tror dere om lammelår som følge? Forslag til grønnsaker?
Gjest sug lut Skrevet 25. april 2013 #55 Skrevet 25. april 2013 Da nærmer det seg 17 mai, og jeg skal ha rynkepoteter og både rød og grønn mojo på menyen! Så derfor må denne opp Venter storinnrykk, sååå... hva tror dere om lammelår som følge? Forslag til grønnsaker? Jeg tror lammelår blir utmerket, har bare brukt svinekjøtt selv men tror alt kjøtt med utpreget smak vil funke. Grønnsaker... hm, litt mer tricky, er jo omtrent en grønnsaksaus...
bIomstre Skrevet 25. april 2013 #56 Skrevet 25. april 2013 Jeg tror lammelår blir utmerket, har bare brukt svinekjøtt selv men tror alt kjøtt med utpreget smak vil funke. Grønnsaker... hm, litt mer tricky, er jo omtrent en grønnsaksaus... Spørs om besteforeldrene får bakoversveis av kombinasjonen da, he, he. Når jeg annonserer lammelår ser de vel for seg kålrotstappe... men det er vintermat altså, så det blir det ikke! Har nykålen kommet seg i butikken til 17. da tro?...
Gjest sug lut Skrevet 25. april 2013 #57 Skrevet 25. april 2013 Spørs om besteforeldrene får bakoversveis av kombinasjonen da, he, he. Når jeg annonserer lammelår ser de vel for seg kålrotstappe... men det er vintermat altså, så det blir det ikke! Har nykålen kommet seg i butikken til 17. da tro?... Jeg tror jeg ville tatt grønnsakene ut av selve retten totalt og heller servert salat el.l. som forrett. Her likte forresten besteforeldrene sausen og potetene kjempegodt og har begynt å lage det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå