Gå til innhold

Hvortid forteller dere om graviditeten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 6+3 uker på vei og kribler etter å fortelle det til familie og venner, men det er vel gjerne litt tidlig ennå.

Hvortid forteller dere det? Og når er det vanlig og fortelle det til sjefen på jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kom det ut i slutten av uke 4 ;-) da greide ikke faren holde seg lengre ;-)

Skrevet

Min mor har bursdag neste uke så tror det blir fortalt da :)

Skrevet

Jeg er 4+4 og kribler også å etter å dele med det med noen, men har ikke gjort det enda. Mulig jeg sprekker snart ;)

Jeg vil gjerne fortelle det til sjefen før jeg begynner å vise, men det vet jeg jo ikke når er.

Skrevet

Fortalte det til nærmeste familie i uke 5 eller 6. Til jobb i uke 8, til nærmere venner i uke 10, og på Facebook i slutten av uke 15 :)

Skrevet

Kun to venninner som vet det. Hun ene fortalte jeg det til så snart jeg fant ut av det, hun andre gjettet det selv. Spurte direkte, og kunne ikke lyve. Jeg vil helst fortelle det til hele familien, men samboer vil vente til uke 12. Barnet i magen er nå et "ikke-tema" før den tid. Han er så redd for hvordan det skal gå med meg hvis jeg mister. Tror kanskje det er han som ikke vil ha så mange spørsmål enda. Men han føler dette veldig sterkt, så da respekterer jeg det. Er jo bare en liten måned igjen... men det skal bli godt å si det.

Forrige gang sa vi ikke noe før jeg var hvertfall over 4 mnd påvei, men det var litt andre omstendigheter da..

Skrevet

min mor og min mann sin pappa vet det pluss søstra mi,ellers er det litt usikkert på hvor lenge eller kort tid til det er vi offentlig gjør det..Vi har aktivt prøvd og de fleste vet at ting kan gå galt en gang innimellom,så jeg tenker at det er lettere å bare være åpen om det om noen spør.

skal sies at dette er jo tredje mann da..Første ni holdt jeg meg til 11/12 uke ,andre sa jeg det vel i uke 10..Men ingen av de var planlagt tidspunktmessig...

Skrevet

samboeren min vil ikke fortelle det til noen før vi har "bildebevis". når tar man den første UL egentlig?

jeg har fortalt det til venninna mi,men det vet ikke samboeren min.

han går rundt å er så gla for at jeg nå slutter å røyke. hehehe.

vet ikke hvor langt på vei jeg er, fant ut i går at jeg faktisk var gravid

Skrevet

Det beste er vel å kjøpe en ul på privat klinikk...Vanlige steder vil ikke før obligatorisk ul...

Skrevet

Forrige gang fortalte vi til foreldre og søsken med en gang vi fikk positiv test - hele slekta hadde venta på barn i årevis, og vi ville dele gleden, pluss at vi tenkte at dersom noe går galt så er det greit om folk skjønner hvorfor vi får det tøft. Venner fikk vite det etter ordinær ul.

Blir vel det samme nå, med unntakt av den venninna som spurte ut av det blå om jeg var kvalm for tida to dager etter at jeg hadde sattt inn egg - ble så satt ut at jeg fortalte det....

Gjest AnnaMathea
Skrevet

Vil at sønnen vår skal være den første som får vite det, og vil vite at alt er ok først før han får vite det. Vil ikke at en liten gutt skal forklares at det ikke gikk bra. Så en gang etter ul i uke 12.

Skrevet

Fortalte det til noen nære venner som har vært med i hele prøverørsprosessen umiddelbart når vi fant det ut. Var så glad at jeg holdt på å sprekke! Det tok litt av "trykket" også. Så da gikk det greit å vente til uke 8, da fikk foreldre og sjefen vite det.Er nå snart i uke 11 og regner med at vi slipper "bomben" i uke 12, for da har vi ventet leeeeeenge nok.

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Eneste som vet det er mamma/pappa og jeg å sambo. Vurderer å si det til min beste venninne, men skal egentlig drøye med å fortelle noe som helst før magen viser. (hvis jeg klarer det, er sååååå dårlig:( )

Eller ja læreren min vet det siden jeg er såå dårlig

Skrevet

Fortalte det da jeg fant det ut begge gangene,med førstemann i uke 7, nå i uke 4. Sjefen fortalte jeg det til nå i uke 10,da hadde jeg vært på ul, var i foreldrepermisjon enda da.

Skrevet

Første gangen fortalte vi det til familien i uke 8/9. Og det ble vel nærmest offesielt i uke 9 siden vi ikke var så redde for at noe skulle gå galt ;) Denne gangen er jeg kjempedårlig! Har derfor fortalt det til mamma og de nærmeste veninnene mine + at 2 kollegaer jeg jobber mye med vet. Men sjefen får ikke vite noe før det har gått 3 mnd. om det lar seg gjøre ;) Føste gang ville jeg si det til ALLE, men denne gangen er jeg ikke fullt så sprekkferdig. Skal si det til hans foreldre i slutten av uka for da er jeg nesten 10 fullgåtte uker tror jeg..;)

Skrevet

Jeg har sagt det til mine foreldre og en venninde. mannen vil helst vente med å fortelle men jeg klarte ikke la være å fortelle dette til mine foreldre, jeg er 5 uker på vei no.. Har veeldig lyst å fortelle dette til alle venner og resten av familien men må nok vente litt til selv om det ikke er lett å holde tett om dette..sist svangerskap kunne vi fotelle det med en gang vi fant det ut for fant ikke ut at jeg var gravid før i uke 11.

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Har hatt 2 SA (hadde da fortalt det tidlig, og det føltes kjipt), så her kom vi ikke "ut av skapet" før nå i uke 15... Bare ovenfor mamma og sjefen (pga sykemelding). :)

Skrevet

Vel nå sprakk jeg og fortalte det til min mor. Selv om jeg bare er 4+4. Oops, det var kanskje ikke så lurt... men har visst det i snart i en uke nå, og tok ny prøve for å forsikre meg om at det ikke var en kjemisk - og det var det ikke. Veldig vanskelig å ikke dele det med noen. Forrige gang fikk jeg SA som begynte dagen etter jeg fortalte det. Det var kjipt - men jeg håper det går bedre denne gang, og må jo være positiv i utgangspunktet! :)

Skrevet

Jeg er oppblåst og ser ut som jeg er 4 måneder på vei til tross for at jeg bare er 11+3. På tross av vide klær er jeg allerede avslørt på jobben. Familie og nærmeste venner har vist det et par uker:-)

Skrevet

Søs fant det ut nesten med en gang. Bestevenninnen min like etterpå.

Familien fikk vite det i 9. Uke, sjefen omtrent samtidig.

En nær kollega skjønte det forrige uke da jeg ble sykmeldt. Er i 12. uke nå. Jobben får vel vite det når 1. Tri er over eller de ser magen. :)

Jeg føler ikke for noen kunngjøring utover det, er vel litt paranoid etter å ha mistet sent i høst. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...