Gå til innhold

Jeg har alltid vondt i puppene. Er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så vondt i puppene, det sluttet liksom aldri å gjøre vondt i dem da puberteten var over. "Klumpen" inni puppene (regner med at det er melkekjertlene?) er ømme hele tiden, det gjør skikkelig vondt om jeg klemmer på dem. Jeg er 32 år, og har fått to barn. Den yngste er seks år. Jeg er ikke gravid.

Er det vanlig å ha det slik?

Skrevet

Mine er også alltid litt ømme, men ikke såå vonde da. Tenker det er normalt men det kommer jo an på hvor vondt det er. Jeg er bare 21 da, så det forandrer seg kanskje for meg etterhvert, forhåpentligvis.

Skrevet

det er selvsagt ikke normalt å ha vondt i puppene hele tiden. Ta kontakt med lege for en sjekk..

Skrevet

Ikke normalt for meg i alle fall...

Skrevet

Jeg har så vondt i puppene, det sluttet liksom aldri å gjøre vondt i dem da puberteten var over. "Klumpen" inni puppene (regner med at det er melkekjertlene?) er ømme hele tiden, det gjør skikkelig vondt om jeg klemmer på dem. Jeg er 32 år, og har fått to barn. Den yngste er seks år. Jeg er ikke gravid.

Er det vanlig å ha det slik?

Jeg hadde vondt i puppene, var sårt å komme borti dem. Var på mammografi og der fant de flere store vanncyster som de tappet. Var helt jævlig å tappe, men ble mye bedre etterpå. Vanncyster er forresten ufarlig

Skrevet

Er vel ikke normalt å gå med kroniske smerter?

Jeg har litt ømme pupper en gang i måneden pga hormonene i syklusen, men de er aldri vonde.

Skrevet

det er selvsagt ikke normalt å ha vondt i puppene hele tiden. Ta kontakt med lege for en sjekk..

Hvorfor er det "selvsagt"? For meg er det tydeligvis normalt, for jeg har hatt det slik i større eller mindre grad i 20 år nå, siden jeg kom i puberteten 12 år gammel. Men er interessert i om dette er normalt for alle, eller bare for meg.

HI

Skrevet

Jeg har også hatt det slik. Fra 13 års alder da kjertlene startet å vokse. Verste smerter rundt mens men de forsvant aldri. Mang en gang har jeg tenkt kreft!

Nå er jeg 35 og det har forsvunnet. Vet ikke når, men hadde smerter til få år siden. Gikk nok gradvis vekk. Kanskje de forsvant i siste graviditet.. Kjente ubehag ved å ligge på mage i sengen, så det har aldri vært noe alternativ.

Ps har små pupper slik at jeg kjenner kjertlene godt og vet det var disse som var vonde. Det har ikke vært betennelse i de, og er neppe kreft. Kreft i over 20 år? Neppe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...