MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Begrenser dere suttebruken? Og hvor gammelt er barnet?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 15. april 2012 Forfatter #2 Skrevet 15. april 2012 Oi, der trykte jeg lagre før jeg var ferdig å skrive. Gutten vår er straks 19 mnd og vi prøver å begrense suttebruken til når han skal sove, lengre bilturer og hvis han har slått seg/er trist/syk .. Hadde det vært opp til guttungen ville han hatt sutten i munn 24/7.. I løpet av en dag blir det mange "krangler" med lillegutt ang sutt
MrsBlidfis Skrevet 15. april 2012 #3 Skrevet 15. april 2012 Ja det gjør vi.. Han bruker den når han sover, når vi kjører bil og hvis han er ekstremt sutrete/syk.. Han er 21 mnd..
min<3 Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Mini er 10.5 mnd. Han får smokk når han skal sove eller kjøre bil. Noen ganger på ettermiddagen hvis han er trøtt og grinete,men fortsatt litt for tidlig for å legge seg for kvelden.
Smil123 Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 Lillemor her på 15 mnd bruker kun sutten når hun skal sove og ved uro i bilen.. Synes det er unødvendig utenom dette da det kanskje vil hindrer språkutvikling osv..
Smil123 Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Oi, der trykte jeg lagre før jeg var ferdig å skrive. Gutten vår er straks 19 mnd og vi prøver å begrense suttebruken til når han skal sove, lengre bilturer og hvis han har slått seg/er trist/syk .. Hadde det vært opp til guttungen ville han hatt sutten i munn 24/7.. I løpet av en dag blir det mange "krangler" med lillegutt ang sutt Da må du ikke la ham se dem he he ;-) Jeg pleier nok å avlede/lure de fra henne når hun våkner osv!
Busy_bee Skrevet 15. april 2012 #7 Skrevet 15. april 2012 Prøver å begrense det til soving, bilkjøring, trøst o.l. Men det hender jo han finner dem rundt forbi. Han er flink til å ta dem med seg og gjemme dem i lekekasser o.l., så da tar jeg den fra ham når det virker naturlig å ta den. Pleier ikke å ta den dersom jeg vet det fører til bråk. Men han er heldigvis ikke særlig interessert i den så lenge han holdes i aktivitet. Han får også ha den når vi er ute og leker forresten, for ellers putter han bare alt av småstein, gress, grener o.l. i munnen. Så da synes jeg det er greit med sutten. Da får jeg en liten forvarsel når han har tenkt å putte noe annet inn, siden han må ta den ut først. :-)
Flaggermusa Skrevet 15. april 2012 #8 Skrevet 15. april 2012 Han får den bare når han skal sove, når vi er ute å kjører lengre turer, ved trøst og når han er syk osv. Han er flink å gjemme de rundt omkring, så er ofte han kommer med en smokk i munnen men da tar jeg den meg en gang.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 15. april 2012 #9 Skrevet 15. april 2012 Hun får bare bruke den i bilen, når hun skal sove og så er jeg litt slappere når hun er syk Utover det så har vi en avtale om at isbjørnen (som hun har i senga) passer sutta og den er veldig grei. Har hatt det slik helt siden hun var rundt 1 år. Da sluttet hun med sutta på dagtid.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #10 Skrevet 15. april 2012 Barnet er snart 2år, og vi har begrenset smokkebruken siden han startet i barnehagen ved 16mnd. Hver morgen så legger han smokken i en eske der, og får dne når han skal sove, eller er trøtt og sliten på slutten av dagen. Samme gjør vi hjemme. Han har en egen boks han legger smokken i her hjemme når han våkner. Han får den til trøst om det er noe spes, og når vi kjører bil..
Puppen og lillemor Skrevet 16. april 2012 #11 Skrevet 16. april 2012 Snuppa bruker smokken altfor mye, så vi har i dag faktisk bestemt å kutte ned på bruken.. Nå får hun den kun når hun skal sove + hvis hun er ekstra lei seg, syk eller trenger kos/trøst.. I dag tidlig måtte hun legge smokken og kosen i senga før vi satte oss for å spise frokost, og så får hun den igjen når hun skal legge seg (eller kanskje litt før, for vi pleier å ha en liten kosestund med en bok eller noe rett før legging..) Mest problemer blir deltok når vi henter henne i barnehagen, for hun har da bedt om (og fått) smokken når hun har blitt hentet.. Dumt ja, men sånn har det bare blitt.. Og da må vi ta kampen nå
C.L.H85 Skrevet 16. april 2012 #12 Skrevet 16. april 2012 Vi prøver å begrense sutten til soving, trøst og evt når hun nettopp har våknet Men plutselig finner hun en under sofaen og da er det ikke alltid jeg legger merke til det He he Hun er 1 år.
Skaubinna Skrevet 16. april 2012 #13 Skrevet 16. april 2012 Her er lillegull 15,5 mnd og bruker smokk på natta og på dagdupp. Liker den, men er heldigvis ikke fanatisk avhengig av den. Når hun er syk eller lei kan jeg finne den frem. Eller i bilen. Vi er heldige med det, ikke gjort noe for at hun ikke skal være helt avhengig
Gjest Mentha & Junior Skrevet 16. april 2012 #14 Skrevet 16. april 2012 Her er lillegull 15,5 mnd og bruker smokk på natta og på dagdupp. Liker den, men er heldigvis ikke fanatisk avhengig av den. Når hun er syk eller lei kan jeg finne den frem. Eller i bilen. Vi er heldige med det, ikke gjort noe for at hun ikke skal være helt avhengig Samme med junior her. Han bruker smokk innimellom på dagtid, men det er sjeldent. Stort sett finner han den fram selv hvis han er sliten og trøtt, eller hvis han er lei seg. Har ikke hatt noe behov for å gjemme den vekk eller ta den fra han da han har begrenset bruken på egenhånd. Pleier å gi smokken til han i bilen, men ofte skravler han så fælt at den bare detter ut
SAE + MAE <3 Skrevet 16. april 2012 #15 Skrevet 16. april 2012 Lillemann her på 14 mnd, bruker den bare når han skal sove, og ikke ellers. Har alltid bare fått den når han skal sove (ikke da han var pitteliten, da var det oftere) Når han våkner etter luren sin og om morgenen løfter jeg han opp også kaster han smokken og kosekluten sin oppi senga og syns det er rasende festelig Noen ganger er han skikkelig surken når han våkner etter luren, så da får han ha den med ut på kjøkkenet. Har en stor kopp som står på benken, så når han har våknet skikkelig og ikke er surken mer, henter jeg koppen og spør om han skal legge smokken oppi, det gjør han og syns det er moro. Når han begynner å bli trøtt på dagtid og det snart er tid for lur, hender det han stiller seg ved benken der koppen står og strekker seg opp, for å si han vil ha smokken og sove
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå