Gå til innhold

noen som har opplevd svangerskap utenfor livmoren? (ektopisk graviditet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og mannen min har vært prøvere i 1 år nå, er 24 og frisk så trodde dette skulle gå fint. Sluttet på p-sprøyte i Mars 2011, men ting tok tid. Hadde en SA i januar(tror vi, var veldig tidlig isåfall), og nå i februar testet vi endelig positivt igjen! Dro til lege og fikk tatt urinprøve der også. Men så begynner jeg å blæ. Lege på sykehuset mente dette var en ny SA da han ikke kunne se noen antydning til foster, men jeg skulle følges opp med blodprøver for å måle HCG, da han ikke kunne være 100% siden jeg var isåfall bare 1 mnd på vei. HCG fortsetter å stige, men ikke nok til at de bekrefter ordinært svangerskap. Jeg slet med store magesmerter, og når jeg tilslutt blir innlagt kan de så smått se antydning til svangerskap utenfor livmoren. Jeg fikk da en dose cellegift som skulle ende det svangerskapet, siden det skal være med skånsomt for eggleder og eggstokk enn kikhulsoperasjon. Det er nå 2 dager siden jeg fikk cellegiftsprøyta, og jeg lurer på om noen andre har opplevd dette? hvordan var dine reaksjoner? hadde du mye smerter osv? Hadde dere problemer med å bli gravide igjen? vil gjerne høre om andres opplevelser. Jeg og mannen min føler oss litt alene, da alle vennene våre satte igang samtidig som oss, og alle, uten unntak, har barn i magen eller har nettopp født. Det er litt vanskelig å ikke bli grønnsjalu da. =)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) jeg hadde d samme i november, bare jeg måtte operer det bort. Kikkhullsoperasjon. Jeg hadde kraftige magesmerter en kveld og sa sprakk egglederen min, så hos meg måtte de fjerne eggleder.

Skrevet

Vi har prøvd å bli gravide siden desember, men ikke fått det til... Har lest om mange som fikk det til raskt etterpå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...