Gå til innhold

A propos basseng - er det vanlig at man kun få lov å spise det man kjøper i kafeteriaen på bassenget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker å besøke et badeland, billettene der er ganske dyre, for oss som er 2 voksne og 2 barn blir det derfor en god del penger man legger igjen der. I tillegg har vi både kjøpt svømmebriller til begge ungene og et par håndklær der. Maten de selger i kaffeteriaen der er kjempedyr og ganske så ensformig, barna liker nesten ingenting av det som selges der (pølser og toast). Og vi får ikke lov å spise det vi tar med, da er det kjeft ute og går og man blir skjemt ut foran alle som sitter der (da vi hadde med medbrakt pizza). Samtidig som jeg så folk med både banan, yoghurt og andre ting som IKKE ble kjeftet på, når disse tingene ikke blir solgt på badelandet. Det står heller ikke noe skilt noe sted der om at medbrakt mat og drikke er forbudt.

Så, er det jeg som er sær som mener at man ikke kan tvinge folk å kjøpe mat, særlig når man har små barn med? (da vi begynte å besøke badelandet var minsta kun 1,5 år og likte verken pølser eller is som de har der). Eller bør de henge opp skilt slik at folk vet om regelen? Hvordan er det i bassenger dere går i? Må legge til at vi har lang reisevei (2 timer en veg) til badelandet, og derfor er i bassenget 2-3 timer om gangen, så det å spise hjemme før man går i bassenget går ikke for vår del.

Noen meninger?

Skrevet

Der vi går har vi lot til å ta med mat, men kan selvfølgelig ikke sitte på spisestedet der de selger mat og spise maten vår.

Det finnes egne bord der vi har lot til å spise medbrakt.

Kan du ikke bare ringe de og spørre om det?

Skrevet

De har bare noen få bord, det er (selvfølgelig!) ikke lov å spise i garderobene, så man har faktisk ingen annet valg enn å kjøpe maten i kaffeterian dessverre. Man kan heller ikke sitte på utsiden av bassenget med medbrakt, siden kaffeteriaen er BåDE inne i bassenget og ute i ventearealet. Så hvis man skal spise annet enn pølser til 40 kroner, må man enten stå ute eller sitte i bilen på parkeringsplassen. Litt tungvint når ungene plutselig blir sultne etter 1 time i bassenget

HI

Skrevet

Må bare kommentere dette: Det kalles å bli skjelt ut av noen, ikke å bli skjemt ut. Det er to helt forskjellige ting!

Skrevet

Jeg synes det er en grei reglel.

Spis før dere bader. Ingen trenger mat så ofte som hver annen time hvis man ikke er syk. Unger som "plutslig" blir syke etter en time i basenget er nok heller lei av å bade enn egentlig sultne hvis dere spiste rett før dere badet. Et oppslag om at det var forbudt å spise medbrakt mat hadde selvfølgelig vært greit, men det er da en selvfølge. Det er ikke mange spisesteder de godar det.

Skrevet

Må bare kommentere dette: Det kalles å bli skjelt ut av noen, ikke å bli skjemt ut. Det er to helt forskjellige ting!

Joda, jeg mente skjemt ut. Skjelt ut - kjefte, skjemt ut - ydmyke. Badevakten sa blant annet at jeg manglet folkeskikk og sosiale antenner siden vi hadde med medbrakt mat (noe jeg ikke kunne vite var forbudt siden i de andre bassengene vi gikk i før vi flyttet har det aldri vært noe forbud mot det, og det hang heller ingen skilt om forbudet). Da blir man ydmyket foran andre når de hører det, og flau.

HI

Skrevet

Slik er det i badeland der vi drar også (Lyngdal) og det blir kjempedyrt for hele familien. Det er ca 2 timer og kjøre så vi må ha mat. Vi pleier faktisk å spise litt frukt eller noe i bilen også, for det blir jo veldig lenge uten mat.

Noen ganger har vi bare kjøpt hver vår is i selve badeland og spist pizza etterpå, men ja, det er veldig dyrt!

Skrevet

Spis før dere bader. Ingen trenger mat så ofte som hver annen time hvis man ikke er syk. Unger som "plutslig" blir syke etter en time i basenget er nok heller lei av å bade enn egentlig sultne hvis dere spiste rett før dere badet. Et oppslag om at det var forbudt å spise medbrakt mat hadde selvfølgelig vært greit, men det er da en selvfølge. Det er ikke mange spisesteder de godar det.

Vi spiser jo hjemme, altså 2 timer før vi er i basseng, siden det tar 2 timer til badelandet. Så er vi i badeland i ca 3 timer, så er det hjemturen på 2 timer. Så nei, ingen trenger mat hver annen time, men å stå ute i regnet og spise maten sin er vel heller ingen som gjør?

Forresten, på spisested legger du penger i mat. Her legger du penger i skaplås og inngangsbilletter. Kan ikke sammenligne det med vanlig cafe.

HI

Skrevet

Vi spiser jo hjemme, altså 2 timer før vi er i basseng, siden det tar 2 timer til badelandet. Så er vi i badeland i ca 3 timer, så er det hjemturen på 2 timer. Så nei, ingen trenger mat hver annen time, men å stå ute i regnet og spise maten sin er vel heller ingen som gjør?

Forresten, på spisested legger du penger i mat. Her legger du penger i skaplås og inngangsbilletter. Kan ikke sammenligne det med vanlig cafe.

HI

Kan dere ikke ta med ordentlig mat og spise i bilen før og etter bading?

Skrevet

Ettersom dere alikevell ikke er fornøyd med tilbudet i cafeteriaen er det vel like greit å finne seg et annet spisested eller et hyggelig sted å sitte, før dere svømmer.

Skrevet

Det er da ikke de som driver spisested sin feil at dere bor langt unna?

De som driver restauranten lever av dette, og er ikke ansvarlige for at dere skal ha et sted å spise matpakka deres.

Jeg mener det er utrolig frekt å sette seg ned å spise pizza på restaurant. Jeg skjønner at det er dyrt ås spise ute, men har man ikke råd så får man la være, eller finne en annen løsning :)

Skrevet

Medbragt pizza skulle det så klart være.

Skrevet

Det er da ikke de som driver spisested sin feil at dere bor langt unna?

De som driver restauranten lever av dette, og er ikke ansvarlige for at dere skal ha et sted å spise matpakka deres.

Jeg mener det er utrolig frekt å sette seg ned å spise pizza på restaurant. Jeg skjønner at det er dyrt ås spise ute, men har man ikke råd så får man la være, eller finne en annen løsning :)

De driver ikke restaurant, men badebasseng. De tar inngangspenger, ganske mye, for folk som skal i basseng. Hvis de er så avhengig av å få inn penger på annen måte, så må de kanskje revurdere hele opplegget? Og heller finne annen finansiering for bassenget sitt? Rart at de ikke forstår at det går utover dem selv at kundene ikke drar i basseng like ofte som de ønsker, og de taper penger på det.

Og nei, jeg spiser aldri medbrakt på cafe, restaurant eller gatekjøkken, fordi jeg drar dit for å spise, og de har mat som produkt de tilbyr. I basseng drar jeg for å bade og lære ungene å svømme.

Skrevet

Dette høres ut som en håpløs praksis fra bassengets side. Vi bor i Trondheim og her har vi Pirbadet, som er supert badeland som vi bruker i ny og ne. Der har de cafe med tilhørende bord, for seg, og en masse bord som brukes av alle som vil nyte medbragt.

å si at folk mangler sosiale antenner når de spiser nistepakka på de eneste bordene som finnes i badelandet, er noe overdrevent. Jeg ville klaget på dette til ledelsen for bassenget og bedt de organisere bord andre steder på bassengkanten slik at de som ikke ønsker å kjøpe junk-food også kan dra og bade. Husk å beskrive hva som ble sagt og dato/tid for hendelsen, slik at dere kan få "tatt" rette badevakt. Sånn skal man uansett ikke snakke til kundene sine!

Ville så absolutt ikke gitt etter for det kravet om å ikke spise medbragt, å spise på en cafe er så sin sak men i et badeland er det ikke greit å pålegge folk spiseplikt! Da må de ordne med et alternativ...

Skrevet

Var dette på badeland i Bergen ?

Skrevet

Det verste at de verken har salat, yoghurt eller andre sunne alternativer til pølser og toast. Ikke en gang pizza. Jeg er ikke så nøye at jeg forbyr barna å spise junkfood, men det finnes folk som ikke gir sine barn dette. Så det er DERFOR jeg reagerte, i tillegg til at det er svindyrt å spise der.

HI

Skrevet

Vi bruker badelandet i tilknytning til dyreparken. Har årskort hele familien, så ikke så dyrt pr gang om det brukes en del. I dyreparken og badelandet er det lov å ha med mat og drikke. Vi er veldig fornøyde med det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...