Gå til innhold

Sex for å få igang fødselen, virker det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har ekstrem bekkenløsning, kan verken gå, sitte eller stå, for ikke å snakke om å reise meg opp igjen, hvis jeg først har satt meg... Vondt som fy! Så skal på sykehuset i morgen hvor de vurderer om de skal sette igang fødselen. Men dette er mitt 4 barn, alle de andre har kommet før termin, av seg selv, så har veldig lite lyst å bli satt igang. ønsker at det skal start av seg selv, helst før i morgen ;-)

Så sitter her å lurer på om jeg skal få mannen med på en tur i køya i kveld... Vet ikke helt om det går med denne bekkenløsningen, men om det kan starte fødselen, så er det verdt det ;-)

Er det noen som har erfart at sex virker for å få igang fødselen?

Får håpe mannen min er så underernært på sex den siste tiden, at han vil prøve for en god sak, ha, ha

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte og at vi skulle prøve å ha sex for å få i gang fødselen men har nå hatt sex 3 av 4 dager uten noe resultat sålangt. Men er jo mange som sier det virker..

Skrevet

Hadde oss 6 dager før termin å 4 timer etterpå gikk vannet å fødseln var igang med rier..

men tror at man må være moden for at noe skal skje.. vet ikke hva jeg var men syns det høres mest logisk ut da..

Skrevet

For at det med sex i det heletatt EVT. skal funke så må man ha sex en 5-7 dager etter hverandre.. Så hvis det skulle skje etter ett samleie så tror jeg at det hadde kommet til å skje uavhengig av sexen :-)

Skrevet

For at det med sex i det heletatt EVT. skal funke så må man ha sex en 5-7 dager etter hverandre.. Så hvis det skulle skje etter ett samleie så tror jeg at det hadde kommet til å skje uavhengig av sexen :-)

Ha, ha, må le nå ;-) Hvis vi må gjøre det i mange dager så tror jeg ikke at jeg gidder ;-) Formen er ikke akkurat på topp om dagen, så tanken på å ha sex er ikke så forlokkende... :-)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Med førstemann hadde vi sex om kvelden, og våknet med rier kl 06 neste morgen ;) Og vi hadde IKKE sex 5-7 dager på rad :P

Skrevet

Startet mine to fødsler med sex. Kun et par timer etterpå gikk slimproppen.... men tror nok man må være moden først:)

Skrevet

framskynner fødselen med noen timer kanskje hvis kroppen er helt klar.

her funket det ikke ihvertfall. fikk bare heftige kynnere som jeg da lå med i flere timer etter hver gang.

endte med igangsetting 10dager over termin.

neste gang kommer jeg til å heller prioritere litt ekstra søvn:)

Skrevet

forsøkt brystvorte stimulering? tvinn brystvortene i en halvtimes tid, det pleier å gjøre susen :) (jordmødre sier dette er ganske effektivt, men at man skal slutte med en gang riene kommer!!!!) funker ikke like bra på førstegangs som på flergangsfødende da;)

Skrevet

ps, du blir veldig trøtt av det... er dette som bidrar sterkt til etterier du får når du ammer barnet etter at det kommer ut.

Skrevet

Funka som bare det, for vår del!

Hadde sex torsdag, og fredag kom riene. Fødselen varte i 8 timer. Hadde i tillegg tatt bringebærkapsler hver dag i to uker. Tror det skulle hjelpe til med modning.

Jammen kom lillegutt 13 dager før terminen. Jeg hadde også veldig bekkenløsning, og var så mentalt klar for å føde som jeg kunne bli. Vet ikke om det var kombinasjonen av disse 3 tingene... :)

Skrevet

Jeg har (fortsatt) fem cm åpning og er moden, gått med det siden onsdag påskeuka... Har hatt sex stort sett hver kveld, våkner skuffet opp når klokka til sambo piper, uten rier eller vannavgang... Vet ikke heeeelt om jeg har trua...! :P Men skal like jævlig ha sex da! Hehe...

Skrevet

Med førstemann hadde vi sex om kvelden, og våknet med rier kl 06 neste morgen ;) Og vi hadde IKKE sex 5-7 dager på rad :P

Samme her! Men var 11 dager over termin, så det var nok "klart". Vet jo ikke om det hadde skjedd uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...