Gå til innhold

Et promille dilemma, HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg kanskje har havnet i et lite uføre nå.

.Natt til torsdag hadde jeg en bedriten dag, typen min behandlet meg voldsomt dårlig..Så jeg endte med å drikke frem til 7 på morgenen..Rundt kl 15.00 tok jeg også sobril. Og føle meg fortsatt småfull..

Trengte noen å prate med den kvelden så bestemte jeg meg for å hente svigerinna mi. Siden jeg har slitt med voldsomme bekkenproblemer og var usikker på promillen så fikk jeg min mor til å kjøre..Tross at jeg viste hun også hadde tatt seg litt vin.

Saken er at det kom en råkjører noe som resulterte at hun måtte svinge av veien og vi endte i grøfta. Jeg regnet med at jeg kom til å gå klar i promillekontroll så jeg ba hun gå hjem. Slik at hun ikke ble tatt for promillekjøring.

Jeg løy til Politiet og sa at det var jeg som hadde kjørt. Ble sendt til sykehuset for blodprøvetaking og er pissnervøs nå i tilfelle de slår .. For jeg vet desverre at promillen holder seg ekstra lenge i blodet mitt..Har sjekket det med alkomåler før. Sluttet bla å drikke kl 3 på natta men rundt 16 hadde jeg fortsatt 1 i promille ,Men i så fall kommer jeg til å be henne erkjenne..Hva vil evnt straffen være? De har jo ikke lenger bevis på at hun drakk.

Skrevet

Tja. Straffen for å avgi falsk forklaring blir nok vel så høy som straffen for å ha kjørt i ruset tilstand.

Dere er like idiot i hodet begge to, hun som kjører i ruset tilstand, og du som sier du har gjort det (dekker over for henne)

Beklager. Ingen sympati i det hele tatt. Håper dere begge blir fratatt førerkortet.

Skrevet

Straffen vil nok være en bot for kjøring i påvirket tilstand...Vet ikke hvordan det blir med tanke på at den ene tok på seg skylda for den andre...Havner jo på rullebladet og det er jo kjedelig...

Skrevet (endret)

Tok de en utvidet blodprøve, tenkte siden du hadde tatt en sobril også. Den skal man vel ikke ta hvis man skal kjøre den heller :/

Hvis du har promille så kan man få bot,bli satt inn noen dager og pluss at man mister lappen i 2 år.. Her spiller vel litt alkoholpromillen inn på straff.

Hvis dere forteller at det var din mor som kjørte veit jeg ikke hva straffen kan bli.

Endret av karen83
Skrevet

kjenner jeg bare blir forbanna..

forstår ikke dere som kjører med promille at dere utsetter ANDRE for fare?

en ting hadde vært hvis det bare var deres eget liv dere lekte med.. da skulle jeg ikke brydd meg.. men sånn er det faktisk ikke!!

jeg har selv mistet min beste kamerat pga en fyllekjører og det unner jeg ingen å oppleve.

dere er for uansvarlige til å ha førerkort.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det høres ut som om at her er det større problemer enn hvem som kommer til å bli tatt for promillekjøring, og jeg håper inderlig at noen blir tatt.

At din mor kan kjøre etter å ha drukket vin, er helt forkastelig. å lyve for politiet er også forkastelig. Hvem av dere som blir tatt for dette, aner ikke jeg. Men om dere nå plutselig sier at en annen kjørte fordi du har promille, så er det vel bare tre muligheter:

1. Politiet tror deg, og sikter din mor, og kanskje deg også i og med at du har løyet.

2. Politiet tror deg ikke, og du blir dømt for promillekjøring.

3. De tror deg, men kan ikke bevise at din mor kjørte. Du blir tatt for falsk forklaring.

Jeg håper at straffen er høy uansett. Og så håper jeg at du får hjelp til å takle problemer på andre måter enn å drikke og få andre som har drukket til å kjøre bil.

Skrevet

Alkohol problemer??

Tror dere begge blir straffet om du klusser dette enda mer til, men det fortjener dere.

Ta en taxi neste gang, eller bli hjemme.

La for all del bilen stå!!!!!

Skrevet

Alkohol problemer??

Tror dere begge blir straffet om du klusser dette enda mer til, men det fortjener dere.

Ta en taxi neste gang, eller bli hjemme.

La for all del bilen stå!!!!!

Skrevet

Jævla tullinger!

I Norge er straffen for promillekjøring (promillegrensen er 0,2 promille blodalkoholkonsentrasjon) som regel bot ved blodalkoholkonsentrasjoner under 0,5 og bot og betinget eller ubetinget fengsel ved høyere blodalkoholkonsentrasjoner. Ved blodalkoholkonsentrasjoner over 1,5 promille er straffen som regel bot og ubetinget fengsel.

I tillegg til straffen kan førerkortet inndras ved over 0,5 promille. Indragelse av førerkortet kan være begrenset (minst ett år) eller for alltid. Når en fører i løpet av de siste 5 år har vært dømt for promillekjøring inndras førerkortet som regel for alltid (Vegtrafikkloven, §22, §31, §33).

Skrevet

Hvorfor kunne du ikke spandere taxi på venninnen din om du absolutt måtte ha henne hjem til de? Eller ta taxi selv?

å drikke/ta medisiner som man ikke skal i kombinasjon med kjøring er virkelig lavmål.

Skrevet

Hvis det ble tatt blodprøver så dem vel at du var full. Kjørt i grøfta jeg og. Ingen som tok noen prøver av meg.

Skrevet

Når det gjelder medisier med varsel trekant betyr ikke det at det ikke er lov å kjøre.

Min fetter gikk fast på Paralgin Forte og han fikk med politiets velsingnele lov til å kjøre.

Men, alkohol er noe helt annet.

Håper dere blir fratatt førerkortet begge to.

Første gangs straff er vel 2 år? Senere livstid som betyr 5 år, med ny oppkjøring og noen som bevitne at dere ikke har et drikke problem.

Skrevet

Håper dere mister lappen begge to. Uansvarlige idioter.

Har du barn siden du er her inne?

Hvordan tror du det hadde vært for dem hvis du og bestemoren havnet i fengsel for bildrap?

Dere burde søke hjelp begge to!

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Er ikke bare promillen du har problemer med... Håper ikke du har barn

Skrevet

dere hadde vel kanskje drukket for mye begge to da siden dere klarte å havne i grøfta.

Jeg kjører mye hver dag men har aldri vært i grøfta, men så har jeg heller aldri drukket og kjørt heller da.

0 sympati her heller. ring til politiet du å innrømm hvordan det var og ta deres straff.

(de som har hanvnet i grøften uten å ha drukket er selvfølgelig unnskyldt, vet jo at det kan gå galt noen ganger alikevel. f.eks. hvis an møter en i veien som har tatt seg ett par glass og ligger i midten for å ikke kjøre ut selv..)

Gjest peacock
Skrevet

Jeg håper du blir tatt om jeg skal være ærlig. Dette er rett og slett for dumt. Du får din alkoholpåvikede mor til å kjøre for deg? Seriøst? Og at hun var dum nok til å si ja skjønner jeg ikke heller. Sorry HI, ingen empati herfra, håper du priser deg lykkelig for at det ikke endte verre enn med en tur i grøften. Og håper jeg slipper å treffe deg og mammaen din på veiene fremover, makan til dårlig dømmekraft.

Skrevet

Hjelpes, du får bare være ærlig og ta den straffen du fortjener.

Skrevet

Jeg skjønner ikke folk som forsøker å løse problemene sine med alkohol, og jeg skjønner ikke folk som kjører etter å ha drukket vin, øl eller noe annet.

Og egentlig forventer jeg at dette er et trollinnlegg der HI snart kommer med tilleggsopplysninger som at hun jo allerede er gravid og at det er derfor hun sliter med bekkensmerter eller lignende.

Uansett - din dårlig dømmekraft får jo meg til å virke smart... Dette går sikkert greit HI, men ventetida er sikkert fæl.

Skrevet

Ved slike tilfeller blir barnevernet kontaktet, bare så du er klar over det. Og siden typen din (barnefar??) behandlet deg så dårlig at du måtte drikke natta lang så høres ikke han ut som et prakteksemplar av en omsorgsperson heller.

Ta kontakt med politiet og si sannheten, det er det eneste riktige å gjøre.

Skrevet

Det var som sagt over 12 timer siden jeg hadde drukket. Men enig i at alt bare er dumt...utrolig dumt

Skrevet

Det var som sagt over 12 timer siden jeg hadde drukket. Men enig i at alt bare er dumt...utrolig dumt

Og du skal liksom ha ansvaret for to unger?

Skrevet

Ja, fryktelig dumt. Om blodprøvene dine viser alkohol i blodet, så har du et problem. Men det har du kanskje allerede siden du må knaske sobril på høylys dag. Det er nok en grunn til at politiet valgte å ta blodprøver, så du er nok litt ute å kjøre allerede.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Jeg var med i en utforkjørsrl en gang og ingen måtte ta blodprøve. Aldri har jeg måtte svinge i grøfta grunnet råkjører heller, og de er det mange av her. At politiet sendte deg til blodprøver bør fortelle deg at du er langt ute å kjøre nå. Og du har to barn?!?! Skam deg!!! Hvorfor løy du til politiet? Hvorfor tok du ikke taxi!? Seriøst...

Skrevet

Uff, dette høres virkelig ille ut altså, du drakk til klokken sju på morgenen selv om du har ansvaret for to barn?

Du tok Sobril på toppen av alkoholen?

Jeg håper virkelig du hadde barnevakt til barna dine altså!

Jeg vil tippe politiet kunne se både på øyenene dine og oppførselen din at du var ruset, det er ikke vanlig at folk som har en uskyldig kræsj tidlig en torsdagskveld blir sendt til blodprøvetaking, da er det mistanke om rus.

Uansett hva du gjør nå blir det galt, enten blir du siktet for å kjøre i beruset tilstand eller du blir siktet for falsk forklaring som er enda verre. I begge tilfeller blir barnevernet kontaktet og jeg håper inderlig for barna dine sin skyld at du får hjelp.

For en familie sier jeg bare, og denne moralen oppdrar du barna etter? Både en mor og en bestemor som er villig til å sette andres liv i fare ved å kjøre i fylla...

Synes synd på dere alle, men spesielt på barna. Du fortjener virkelig en smekk på fingeren, forhåpentligvis får det deg til å våkne opp og se hva det er du driver med.

å drukne sorgene sine i alkohol og sobril er virkelig ikke en voksen og ansvarsfull mamma sin måte å løse problemene på altså!

Skrevet

oj oj - her ligger det i familien!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...