Nica123 Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 I dag fikk jeg pakke i posten med 13 sprøyter, og 30 sprøyte spisser og 3 plastikk greier (hva er d til?) Av di 30 spissene var det to forskjellige typer tror jeg (15 med rosa lokk og 15 med en litt annen farge) Hvorfor så ulikt antall sprøyter og spisser og er d forskjellige spisser. viste ikke en gang at jeg fikk det i posten, fikk bare beskjed om at jeg skulle få resept. Av resept har jeg fått : letrozol 2,5mg no 30 og menopur 75IE-10 sett x 4 Noen andre som har samme resept? Er d en bra dose? Jeg har veldig lav amh og uregel mens, ofte med ganske kort syklus. Fikk derfor beskjed om at jeg skulle ha sterk dose med kort regime. Fikk med et gult ark, der det står når jeg skal starte behandling. D er på dag 2. står at jeg skal ta 300menopur (mener di da 4 sprøyter?) f.o.m dag 2 t.o.m. dag 5. på dag 6 står det minus tegn (er d ul tro?,mener di sa j skulle på ul på dag 6,,.) Så skal jeg ta letrosol f.o.m dag 2 t.o.m. dag 6. ser ut som d står 2tbl el 2+bl (litt slurvete skrevet, men d mest logiske er vel 2 tabletter vil jeg tro:) Er d alt lissom, tenkte siden jeg fikk så mange spisser, mer enn nok til di 16 stikka jeg skal ta, men selve håndtaket er d en for lite av (el skal di brukes flere ganger kanskje? Vet jeg får svar når jeg skal ringe di neste gang, men blir jo litt nysgjerrige da... så fint om noen vil svare:)
mamma&mamma Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 Hei! Du skal nok bare ta en sprøyte om dagen. En dose menopur inneholder 10mg. Det kommer i pulverform i et lite glass, også skal du blande det med en saltløsning. Du trekker først opp væsken i sprøyten, med den tykkeste spissen du har fått med, og sprøyter den ned i glasset med menopur-pulver. Så trekker du blandingen opp i sprøyta igjen. Dersom du skal ha mer enn 10mg, så kan du sprøyte blandingen ned i et nytt glass med menopur-pulver. Tror du kan blande ut fire glass menopur i et glass væske, så altså trenger du ikke sette mer enn en sprøyte selv om du skal ha mer en 10mg per dose. Når du har blandet ferdig skal du bytte spiss på sprøyta, til den tynneste. Det er derfor du har fått med to spisser: En til å trekke opp med, og en til å stikke med. Håper dette var et greit svar på noe av det du lurer på! Forhåpentligvis får du en bedre forklaring på telefon. Masse lykke til!
Nica123 Skrevet 15. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2012 nå når du sier d husker jeg d med di to forskjellige sprøytespissene Måtte vist bare ha en påmindelse... Tolket det sånn at jeg skulle ha 4 siden d står 300IE å d er 75 IE i hver...men jeg er ik sikker.. Men vet du hva di 3 plast griene jeg har fått er? Er en sånn tut lissom... Fikk en sånn boks å , men d forsto jeg på tegningen at var søplekasse for spissene å sånt
Englebarn11og12 Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 De plastgreiene er til å knekke glassampullene med.
mamma&mamma Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 Du skal nok blande fire glass med pulver i en ampulle med væske tenker jeg. Hadde vært veldig kjipt å måtte sette fire sprøyter på en gang! Men det får du nok et sikkert svar på før du skal starte. Sånne plastdingser hadde ikke jeg. Knakk bare ampullene med fingrene. Veldig kjekt med en boks til spissene, da! Er ganske forskjellig hvordan resept man får, ser jeg. Jeg tok bare Menopur i en uke, og ingen piller. Men det kommer jo selvfølgelig helt an på hvilke utfordringer man har. Det er i allefall en spennende tid du går i møte!!
Nica123 Skrevet 16. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2012 (endret) Ja det blir spennende fremover, men jeg er veldig redd å...jeg vil så gjerne få det til,men med så lav amh er jeg dessverre litt engstelig.. Endret 16. april 2012 av Nica123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå