Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #1 Skrevet 14. april 2012 Hvordan gikk tilvenningen med nye briller? Tips mottas... Blitt mobbet for briller? Min 4 åring får briller snart, er veldig langsynt, 6+. Er så spent på hvordan det skal gå med tilvenningen og det praktiske rundt det å ha briller. Redd for at han skal bli mobbet etc (skal begynne i ny barnehage til høsten)
Nikamo Skrevet 14. april 2012 #2 Skrevet 14. april 2012 Min datter har briller Var 8 når hun begynte med dem, og må bruke dem hele tiden. Det var absolutt ikke noe problem! Hun har ikke fått noen ubehagelige kommentarer på det, og hun er kjempeflink til å bruke dem. Merker at hun trenger dem, og vi må sjelden eller aldri minne henne på å ta dem på Tror hun er stolt av brillene sine jeg - hun kler dem veldig godt også
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. april 2012 #3 Skrevet 14. april 2012 Jeg har en 5 åring som også har 6+ og han begynte med briller for 3 uker siden. La barnet få pauser fra brillene den første uka. De kan bli svimle og få vondt i hodet i begynnelsen. Min gutt hadde litt problemer med å bedømme avstander de første dagene så etter 2 dager med briller så hadde han skrubbsår på haka,ryggen og albuene og store blåmerker på knærne. Kjøp 2 briller tilfelle 1 par går i stykker. Det skjedde med oss etter 2 uker .Skjedde i bhg. Og vi måtte kjøpe ny innfatning pga at de ikke reparerte innfatninger (brilleland) Velg dyre glass som er litt tynnere for de er veldig tykke når man har 6+
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #4 Skrevet 14. april 2012 Hei Mamman til Will.. Jeg var/er liksom redd at glassene skal bli skikkelig sånne "colabånner" pga. styrken.... Jeg har også blitt anbefalt tynne glass. Jeg har fra flere hold blitt anbefalt å styre unna Brilleland av ulike årsaker. Har du god erfaring med de? Jeg håper sønnen min erfarer at det er godt å ha på brillene slik at det ikke blir noen kamp å ha de på. Han trenger de virkelig selv om han har klart seg fint uten i 4,5 år..vi ante virkelig ikke at han trengte briller. Eneste indikasjon er at han sitter oppi tv. Ellers er han aktiv ute, klatrer - løper - går tur i skogen uten noen problemer.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. april 2012 #5 Skrevet 14. april 2012 Nei, har ikke så god erfaring med de og skal aldri kjøpe briller der igjen. Ja, brilleglassene er "colabunner selv med tynt glass, men man vender seg til det. Det er mye bedre at de får se Vi hadde en liten mistanke at han så litt dårlig,men ikke at han skulle ha 6+! Han sjeler også så han må gå med lapp 4 timer hver dag. Min sønn godtok brillene med en gang samme med lappen. Vi forklarte han at dette måtte han gå med ellers fikk han veldig dårlig syn og at det ville han vel ikke ha... Nei, det ville han ikke. Tror det er lettere for 4-5 åringer å få briller enn 2-3 åringer for de som er litt større skjønner mer
pocoyo Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Vår gutt er 8 år. Han har hatt briller siden han var 1 1/2 år. Han har +7/+8. Jeg trodde vi måtte bruke lang tid på tilvenning, men siden første gang han prøvde de på har han kun hatt de av når han sover. Støtter de andre når det gjelder tynne glass. Med så høy styrke er det viktig at de er tynne ellers blir de for tunge på nesen. Vi bruker også fleksibel innfatning som kan bøyes. Var heeelt nødvendig da han var liten og nokså hardhendt med brillene. Kan også anbefale svømmebriller med styrke. En ny hverdag for vår badeglade gutt. De koster ca 500 kr. Vi bruker interoptik og er veldig fornøyd.
Edelweis Skrevet 15. april 2012 #7 Skrevet 15. april 2012 Jenta mi på 5 år har 4+ og vennet seg raskt til brillene sine. hun var så stolte av de og alle i bhg synes hun hadde så fine briller og at hun var heldig som fikk ha på briller hver dag. hun trenger ikke bli påminnet å ta de på seg heller. men nå har hun desverre forlagt de en plass så jeg finner dem ikke, så vi må kjøpe nye briller!
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 15. april 2012 #8 Skrevet 15. april 2012 (endret) vår gutt begynte med briller da han var 2 år, og har aldri fått en kommentar på det. Han hadde "bare" +4 og +2, men det er da nok Han trenge litt tilvenning i starten, men så var han bare 2 år, og hadde meninger om det meste Han brukte lapp i tillegg da. Nå er han 8 år, og er ganske avhengig av brillene sine, selv om han tilsynelatende fungerer greit uten (var uten i nesten 2 uker da de knakk og han måtte ha nye, de nye brillene tok seg en tur rundt i verden før de landa på specsavers til slutt) Og som du ser handler vi på specsavers, og er veldig fornøyd med de. Endret 15. april 2012 av den perfekte mor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå