Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #1 Skrevet 14. april 2012 Hvor mange kaker bør vi ha når det kommer 16 voksene og 3 barn under 6 år. Skal ha koldtbord først.
Blabb00 Skrevet 14. april 2012 #2 Skrevet 14. april 2012 Spørs hvor du kommer fra Jeg er ifra Nord Trøndelag, og vi er vant med å ha kaker i fleng.. så, jeg ville ha sagt ca 8 kaker vertfall..
utålmodig-11 Skrevet 14. april 2012 #3 Skrevet 14. april 2012 Oj, ei halv kake pr. voksen hørtes litt mye ut! Burde holde fint med halvparten, om du ikke har veldig lyst til å bake til du stuper ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #4 Skrevet 14. april 2012 Jeg er fra østlandet og også vant til bugnende kakebord hvor det er mye å velge i og hvor alle kan forsyne seg så mange ganger uten å frykte at fatene blir tomme Jeg ville hatt minst 6 kaker i tillegg til is, fruktfat, potetgull og en bolle med småsjokolader.
Hybelkanina Skrevet 14. april 2012 #5 Skrevet 14. april 2012 Jeg tror jeg ville hatt fire ulike kaker. Ikke for mengdens skyld, men for utvalget. 1 marspianbløtkake, 1 sjokoladekake og to andre, f.eks en frisk ostekake med frukt og verdens beste?? I tillegg ville jeg hatt noen boller med twist og et stort fruktfat med oppskåret frukt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. april 2012 #6 Skrevet 14. april 2012 Vi hadde nærmere 10 .... Bedre med for mye enn for lite;)
Gjest Siklerotte Skrevet 14. april 2012 #7 Skrevet 14. april 2012 Synes det er helt ekstremt med ti kaker, skal man spise kake i ukesvis etterpå da, eller? Holder lenge med fire, men så skal det nevnes at jeg ikke er noe kakemenneske.
Koala *g07* Skrevet 14. april 2012 #8 Skrevet 14. april 2012 Vi var 29 stk og hadde 8-9 kaker. Jeg synes det er viktig å ha et godt utvalg. Det er jeg vant med. Du trenger jo ikke bake store kaker, men ha et større utvalg. Vi valgte å bestille stor marsipankake for 30 stk, og hadde sikkert klart oss med halvparten. Men er nå dåp en gang da Mange kaker går dessuten an å fryse
HeltAnonym Skrevet 15. april 2012 #9 Skrevet 15. april 2012 Vi var 40 stk i barnedåp til mini, og hadde vel 10-12 kaker, litt gele og is. og det var MER enn nok! Vi hadde MYE kaker igjen
☆☆☆ Skrevet 15. april 2012 #10 Skrevet 15. april 2012 Ville heller hatt 8 mindre kaker enn 4 store. 4 kaker/desserter er forresten det som serveres i et ordinært familieselskap her (sunnmøre). Uansett, problemet er vel å begrense utvalget med alle som tilbyr seg å bake til sånne anledninger. Har nesten ikke hørt om at foreldrene til dåpsbarnet har bakt selv..
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #11 Skrevet 15. april 2012 Jeg har 4 kaker på bordet i et vanlig bursdagsselskap jeg, i f.eks 4-års bursdag med bare besteforeldre på besøk. I en dåp skal det bugne og se flott ut, et fristende kakebort med mye å velge i og mulighet til å forsyne seg mange ganger. Vi var vel 21 stk inkudert voksne og barn, på kakabordet sto det -marsipankake -sjokoladekake -kanelboller -hjemmelagede sjokoladecookies -oreokake -kransekake -iskake -muffins -fruktfat -sjokelladrøm (marengskake) Ble selvfølgelig en del kaker igjen, men vi sendte med besteforeldre o.l. noen, fryste noe og mannen tok med noe på jobb dagen etter. Bedre med rester enn at gjestene får et kakestykke hver og ikke tør forsyne seg igjen fordi det er så lite igjen på fatene...
Blabb00 Skrevet 15. april 2012 #12 Skrevet 15. april 2012 Det værste som er å være borte i selskap, og man ikke tørr å forsyne seg i frykt for at fatene blir tomme.. 8 små kaker hadde jeg vertfall ville hatt
MamaLadyBug Skrevet 15. april 2012 #13 Skrevet 15. april 2012 Jeg ville valgt kaker som er lette å bli kvitt etterpå!!! Vi hadde 6kaker i lillemors dåp og den kaka det ble mest igjen av og vi slet mest med å bli kvitt var selveste dåpskaka/marsipankaka.Vi var 30stk. Blir det noe neste gang så kjøper jeg en 8bit marsipankake og velger sjokoladekake som dåpskake. Det er tydeligvis langt mellom marsipankakespiserne i min familie. Vi hadde forøvrig eplekake med is, 2sjokoladekaker, 1 suksessterte, dobbel verdensbeste og et par poser twist Min liste til en evnt neste dåp: 8bit marsipankake 1 stor sjokoladekake/dåpskake brownies og is 2suksessterter dobbel verdens beste muligens ei eplekake til de gamle damene;)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #14 Skrevet 15. april 2012 Dumt spm kanskje, men er det vanlig at det står dåpsbarnets navn på alle kakene, eller skal det bare stå på den største og fineste kaka?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå