Sillylilly Skrevet 14. april 2012 #1 Skrevet 14. april 2012 Er snart 29 uker på vei - hvor mye trener dere andre nå? Jeg går en tur hver dag på mellom 30 min - 1 time, og gjør litt styrke på kvelden. Ellers blir det lite tid til trening mer enn dette etter full jobb og hus og familie...
optimist77 Skrevet 14. april 2012 #2 Skrevet 14. april 2012 Jeg er 30+3 dager, og jeg prøver trene minimum tre ganger pr uke. Blir som regel fire ganger. Denna uka her feks, så trente jeg step/styrke, høypuls time intervall med styrke, samt jogget litt på tredemølla. For det meste så går jeg turer i raskt tempo på 1 time - 1/2 time, og prøver da å få med meg to økter med lett styrke hjemme. Det som er irriterende på "gåturene" er at jeg må tisse hele tida....Og "domulighetene" er desverre meget dårlige..Og da tenker jeg at jeg går der det er "trafikk"....hehehehe...
MrsMilla Skrevet 14. april 2012 #3 Skrevet 14. april 2012 Er i uke 37. Trener ca 2-3 ganger i uka selv om jeg er i kjempedårlig form helsemessig. Fant ut at jeg klarer å svømme veldig greit, og trener litt styrke på stuegulvet en gang i uka med egen vekt som motstand. Ellers prøver jeg meg på litt dans til musikk/trim for eldre/ rooooolig aerobic på stua på formiddagen på gode dager. Skal veldig lite til for at man føler seg litt bedre, og uten dette hadde jeg ikke klart å bære min egen vekt engang (over 22 kg økning...)
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #4 Skrevet 14. april 2012 Tenker at hvis du #3 er i kjempe dårlig form helsemessig så hadde du ikke klart å trene!! Jeg har hatt sterke kynnere siden uke 18 i tillegg til bekkenløsning, så etter å ha gått i 5 minutter så kjentes det ut som at ungen skulle komme ut. I tillegg har jeg plagdes med kronisk migrene. Så tror ikke du har vært i kjempe dårlig form når du har vært gravid! Dette er ikke for å klage , men for å bevisstgjøre dere på at det er mange som har lyst, men som faktisk ikke kan! Jeg har vært på svangerskapspenger siden uke 18, da det har vært fare for prematur fødsel. Det jeg ser mest fram til nå etter fødselen er faktisk å kunne gå meg en tur og etterhvert begynne å trene igjen, uten å være redd for å skade/miste barnet mitt!
MrsMilla Skrevet 14. april 2012 #5 Skrevet 14. april 2012 Tenker at hvis du #3 er i kjempe dårlig form helsemessig så hadde du ikke klart å trene!! Jeg har hatt sterke kynnere siden uke 18 i tillegg til bekkenløsning, så etter å ha gått i 5 minutter så kjentes det ut som at ungen skulle komme ut. I tillegg har jeg plagdes med kronisk migrene. Så tror ikke du har vært i kjempe dårlig form når du har vært gravid! Dette er ikke for å klage , men for å bevisstgjøre dere på at det er mange som har lyst, men som faktisk ikke kan! Jeg har vært på svangerskapspenger siden uke 18, da det har vært fare for prematur fødsel. Det jeg ser mest fram til nå etter fødselen er faktisk å kunne gå meg en tur og etterhvert begynne å trene igjen, uten å være redd for å skade/miste barnet mitt! Det vet du ingenting om. Jeg har trent og spydd innimellom med hyperemesis ja. Merkelig nok gikk det greit så lenge jeg var i nesten liggende posisjon (mot kvalmen, pluss at jeg plutselig eeelllsket klorlukt....) altså å svømme. Nesten ikke klart å gå i andre perioder, men svømme klarte jeg. Har vært innlagt med sterke magesmerter på sykehus flere ganger. Men alle har to minutter der man er litt bedre, og da har jeg tatt knebøy nettopp fordi jeg alltid blir så stor og var livredd for å ikke klare å gå trappa hjemme. Må nevne at jeg har bad rett ved stua, og at definisjonen på trene er forskjellig for mange. Nei, har ikke klart step, gåturer, sykkel eller andre aktiviteter jeg normalt gjør. Men selv om man sitter stille i en stol en dag er det mulig å bevege typisk armene. løfter du de opp og ned mange nok ganger så blir du faktisk sliten. Og mitt svar på innlegg har da aldeles ingenting med hva andre som av ulike grunner ikke kan trene gjør eller ikke, spørsmålet var faktisk om hvor mye vi trener eller ikke. Blir utrolig provosert når du kommer her og uttaler deg om hvorvidt jeg er i dårlig nok form til å kalle det dårlig form - det er utrolig frekt gjort synes jeg, og viser manglende respekt for andre! Med de hormonene jeg har nå så tipper jeg at jeg ble ekstra sinna...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå