Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din mini sin favorittleke? Og hvor gammel er h*n?

Her en helt klar nr. 1 ipaden. Han er 14 mnd og har stort sett full kontroll på hvordan han skruer av og på, starter apps etc. Ikke alltid like lett på labben, så det er ikke alltid han får det som han vil. Men vi voksne kan ikke en gang se i retning ipaden uten at han skal ha den. :-)

Ellers er det bøker og bamser som er en god nr. 2. Foreløpig viser han ikke noe særlig interesse for biler, duplo etc. Bortsett fra hvis vi bygger tårn han kan rive ned.

I tillegg er alt av bokser og kasser kjekke. Til å sitte oppi, klatre på og drasse rundt på mens han rydder utav og oppi igjen. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lillegutt er snart 19 mnd og her den mest populære leken uten tvil en gåbil fra toys r us som er formet som romskipet til Små Einsteins (tv serien på disney channel..). Den har masse knapper og duppedingser, masse forskjellige lyder, og masse forskjellige ting som lyser og blinker. Og foran på "romskipet" står alle de 4 einsteins figurene, og dem kan man ta av å leke med.

Dette er absolutt det beste kjøpet innen leker vi har gjort hittil, vil jeg tørre påstå.. Det har ingenting med at han bruker den til å gå med, for han har gått siden han var 10 mnd. Men denne gåbilen er altså sååå moro syns han :)

Har lagt merke til at andre småtasser som er innom her også, er veldig opptatt av denne gåbilen, og det blir ofte "krangling" om hvem som skal ha den.

Så er det noen der ute som lurer på hva de skal kjøpe i ettårsgave eller bare skal kjøpe noe nye leker til ungen sin, så kan denne absolutt anbefales :)

http://www.toysrus.n....aspx?id=618158

Vi kjøpte den forresten for 7 mnd siden (da han var ett år), og den er like poppis ennå :)

Endret av Mamma85 <3
Skrevet

Av leker er duplo, biler, treklosser og et sett med stablebokser i papp det kjekkeste. Men det aller beste er alt som kan dras ut av skap, skuffer og hyller, og så har det blitt gøy å legge tilbake også. Ta fra hverandre, putte oppi, sette sammen, stable osv. osv. Han er 14 mnd.

Har nettopp kjøpt meg en Android-telefon og lastet ned noen apper til ham, og han synes det er helt topp. Blir utrolig lei seg når telefonen legges bort. Skulle aldri vist den til ham...

Skrevet

Av leker er duplo, biler, treklosser og et sett med stablebokser i papp det kjekkeste. Men det aller beste er alt som kan dras ut av skap, skuffer og hyller, og så har det blitt gøy å legge tilbake også. Ta fra hverandre, putte oppi, sette sammen, stable osv. osv. Han er 14 mnd.

Har nettopp kjøpt meg en Android-telefon og lastet ned noen apper til ham, og han synes det er helt topp. Blir utrolig lei seg når telefonen legges bort. Skulle aldri vist den til ham...

Hehe, det er litt det samme vi har med ipaden. Og for så vidt telefonen også. Han blir illsint dersom han ikke får låne det når det passer ham. Så det er blitt et lite problem å få snakket ferdig i telefonen, for han vil helst være med. Og får han låne telefonen litt, så har han en tendens til å sende meldinger eller ringe i hytt og vær. Greit når han ringer en av oss foreldre eller bestemor. Litt mer kjedelig når han ringer folk vi knapt har snakket med på år og dag, som ikke skjønner noe som helst av disse rare lydene i andre enden. :-)

Skuffer og skap er kjempespennende her også, selv om vi har satt barnelås på det mest, så klarer han på rare vis å lirke ting utav for det. I dag kom han fornøyd gående med en plastpose f.eks. Skikkelig stolt var han, og en litt skrekkslagen mor som trodde det skapet var sikret godt nok, men den gang ei. :-)

Skrevet

Hehe, det er litt det samme vi har med ipaden. Og for så vidt telefonen også. Han blir illsint dersom han ikke får låne det når det passer ham. Så det er blitt et lite problem å få snakket ferdig i telefonen, for han vil helst være med. Og får han låne telefonen litt, så har han en tendens til å sende meldinger eller ringe i hytt og vær. Greit når han ringer en av oss foreldre eller bestemor. Litt mer kjedelig når han ringer folk vi knapt har snakket med på år og dag, som ikke skjønner noe som helst av disse rare lydene i andre enden. :-)

Skuffer og skap er kjempespennende her også, selv om vi har satt barnelås på det mest, så klarer han på rare vis å lirke ting utav for det. I dag kom han fornøyd gående med en plastpose f.eks. Skikkelig stolt var han, og en litt skrekkslagen mor som trodde det skapet var sikret godt nok, men den gang ei. :-)

Her har han alltid hatt tilgang til skuffene på kjøkkenet – vi har bare tatt ut det farlige. Det er stor stas å åpne og lukke, ta ut og putte tilbake. Blir rot, men går raskt å rydde opp. Har spart meg for en del frustrasjon fra hans side, og jeg synes det er en fin aktivitet for ham (og veldig fredelig for mor som kan drikke kaffe mens han styrer på ;-)).

Skrevet

Ja, enig i det. Vi har latt en del skuffer og skap være tilgjengelige med lokk, tupperware, skjærebrett, kjøkkenhåndklær etc. Men det er jo noen som vi så måtte låses fordi vi ikke hadde noe annet sted og gjøre av enkelte ting. Men han er litt for smart for sitt eget beste noen ganger. De er litt for kjappe disse små synes jeg. :-) Men skuffene har reddet dagen noen gangen de ja, absolutt. Men han går så fryktelig fort lei. Har begynt å rydde vekk lekene nå, så jeg kan bytte dem ut innimellom. Men merker at han vet hva han vil ha. Jeg puttet en stor Ole Brum bamse på rommet som han ikke har vist interesse for på kjempelenge. Så gikk det to dager og han pekte og pekte i retning rommet sitt og ville ikke gi seg før vi tok ham inn dit. Da omfavnet han bamsen noe helt enormt og skulle ha den med seg inn i stuen igjen. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...