toband Skrevet 14. april 2012 #1 Skrevet 14. april 2012 Jeg hadde en tidlig ul i uke 8, for å bekrefte svangerskapet fordi vi hadde prøvd i 6 år før jeg ble gravid. Også hadde jeg den ordinære i uke 19. Har jeg krav på en til, eller må dette bestilles og betales selv? Ser at flere har mange ultralyder..... Kunne gjerne tenkt meg en til snart! er i uke 32 nå...
perl1 Skrevet 14. april 2012 #2 Skrevet 14. april 2012 Det må nok bestilles privat og betales for. Den eneste du har rett på, så lenge alt er bra er den i uke 18-20
Sjøkos Skrevet 14. april 2012 #3 Skrevet 14. april 2012 Jeg tror ikke man har krav på flere UL, men det er vanligvis ikke så vanskelig å få dette dersom man føler at man trenger det. Kan være mange årsaker til det, feks hvis man føler lite liv el endringer. Bekymringer, problemer i tidligere svangerskap osv.. Jeg fikk ved forrige sv. ul i uke 9 pga magesmerter, den ordinære i uke 19 og en i uke 37 pga tidliger keisersnitt grunnet smalt bekken. Denne gangen er jeg 38 og får ul i uke 12, 19 og 37.
tonesnupp Skrevet 14. april 2012 #4 Skrevet 14. april 2012 Kommer helt Ann på svangerskapet ditt. Jeg har tvillinger som regnes for risiko svangerskap å får derfor nå på slutten ul hver 14dag.før det fikk jeg hver 3 uke. Har også fått det hver gang jeg har ringt å vært engstelig når jeg har kjent forandringer å sånt. Mange grunner for å få flere ul fekk om man trenger å følge med på vekstutvikling ved diabetes eller svangerskaps forgiftning. Finnes sikkert en hel del andre ting å. Men er ikke vanskelig å få på føde gyn mottaket hvis du ringer inn å er engstelig. Lykke til, håper du får ekstra ul
GlemMegEi Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 jeg har hatt 6 ultralyder ,men det var først pga foranliggende morkake og etter det for vekstavvik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå