Gå til innhold

amme frustrert!! håper noen har tips og råd!

Anbefalte innlegg

hei

jeg har en liten gutt på snart 3 uker, han spiser godt, veide 3815 da han ble født og her om dagen veide han 4100.

problemet er at etter at ammingen var i gang og forsåvidt hadde hatt en ganske god start sluttet han å ville spise av venstre bryst.

jeg pumper gjevnlig, har prøvd å mate han litt på høyre side for så å legge han til venstre når han har roet seg litt og den verste sulten har gitt seg, men det ser dessverre ikke ut til å hjelpe!

dette har da så klart ført til at jeg har et kjempe bryst og et "vanlig", høyre side er konstant spreng osv, begynner og bli meget frustrert og sliten!

hva mer kan jeg gjøre? kommer det til å jevne seg ut? føler det er mindre og mindre melk på venstre side!! når jeg pumper venstre bryst så renner det mer melk av høyre enn pumpen klarer å få ut på venstre!

jeg har hatt lyst til å amme ihvertfall de første 6 mnd/ første året men begynner nå å tenke at mme er eneste løsning, det går for mye utover selvtilliten og se så skjev ut som jeg gjør nå! og føler meg som en ku som må gå og pumpe flere ganger om dagen.

på forhånd takk!

Fortsetter under...

Hadde en sånn periode med min lille...

Han foretrakk den ene fordi det kom mer og raskere på den ene siden... han hadde ikke tålmodighet med den andre når han var veldig sulten.

Løste dette ved å gi han den "trege" på natta når han var litt i halvsøvne, og på dagen så putta jeg inn den siden før han våknet helt hvis jeg visste at mat-tid allikevel var rett rundt hjørnet :o)

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...