Gå til innhold

Noen andre fra Oslo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk litt av et sjokk i uke 8 ja, som viste 2 stk - men nå har sjokket lagt seg og vi gleder oss:)

Har dere prøvd lenge? Gikk dere gjennom Riksen? Vi har prøvd i 2 år og det har vært en laaaang vei å gå. Etter 11 inseminasjoner + 1 ivf i Danmark og 2 ivf på Riksen klaffet det endelig:) LYKKE!!!!

Kan tenke meg at det var litt av et sjokk, ja! En slags ekstrabonus siden dere har prøvd så lenge kanskje? ;) Det høres veldig slitsomt ut å måtte vente 2 år!! Fantastisk at dere endelig lyktes! :)

Vi har vært ekstremt heldige, nesten så det er vanskelig å tro. Vi ble henvist til Riksen oktober 2011, og etter en periode med en haug av prøver og litt venting, så klaffet det på første forsøk med inseminasjon! Er bare 8+2 enda, da, så mye kan jo skje. Men alt så veldig bra ut da vi var på UL, og legen mente det var 96-97% sannsynlighet for at det kommer til å gå bra nå. Så det er bare å krysse fingrene. :)

Dere har vel time til ny UL snart dere, da? Vil dere vite kjønnene? :)

Oi, henvist i okt og gravide nå. Da har det gått kjapt! Vi sendte søknad i okt, samtale i nov og fått ringebrev nå. Kan hende det tar litt lengre tid for oss iom at vi har fått ei jente allerede :)

Lykke til videre med graviditeter, dere går en fantastisk tid i møte.

Annonse

Oi...det får en si ja, da har det gått fort for dere:) Ifht Riksen så sendte vi inn søknaden i juni 2010, var på forsamtale i oktober 2010, og første forsøk i september 2011(1 år etter forsamtalen). Første forsøk gikk jo ikke og da må man vente i 3 mnd før nytt forsøk + at jeg hadde en lapraskopi i den venteperioden, også klaffet det nå i januar.

Siden det gikk så fort for dere så virker det som at donormengden har steget betraktelig da- supert:) Kjipt å måtte vente så lenge som 1 år bare pga donor-kø!!!

Vi har ordinær UL neste torsdag, tripper på tå om dagen og bare vil at tiden skal fly:) Oh yes, vi vil vite kjønnene ja..så blir jo spennende om babyene har lyst å vise oss det da eller om "gjemmer" seg;)

Skal dere vite??

Vi også fikk vite når vi var på UL i uke 8 at nå var 96 % for at det blir baby:) Så regner med at det blir det for dere også nå ja!!

Jeg tror det er sånn at man kanskje må vente litt lengre når man har en fra før av, ja. Men vi har jo vært ekstremt heldige, da!! Så koselig at dere skal prøve på en nr 2. :) Bor dere også i Oslo?

Ja, vi fikk høre på Riksen at det var mye kortere ventelister nå! Så det er tydeligvis bedre tilgang på donorer. Etter vi hadde vært til samtale tok det bare en uke før vi fikk ringebrevet! Også fikk jeg mensen to dager etter det igjen, så alt klaffet veldig bra. :)

Åh, ja jeg kan tenke meg at dere er spente!! Får håpe at babyene ikke er for sjenerte. ;) Vi vil og vite med en gang vi kan! Ikke snakk om at vi klarer å vente helt til fødselen. Hehe.. Dessuten er det jo litt praktisk mtp innkjøp og sånn. Og navnevalg. Det hadde vært koselig hvis du ville fortelle hvordan det går på UL! :)

Det er så utrolig merkelig å forestille seg at det er et lite liv der inne i magen. Gleder meg til jeg får litt mage, og etterhvert kan kjenne bevegelser og sånn. :) Har du begynt å kjenne noe?

Ja det er jo forståelig at vi må vente litt ekstra, og det er jo ikke sånn at vi har det travelt med å få en til, men beregner jo at det kan ta litt tid før det klaffer.

Vi bor ca 40 min utenfor Oslo, men er ofte i byen da begge jobber i/ rett utenfor.

Vi visste ikke kjønn, og det var veldig spennende! Hadde to navn klart og kjøpt mesteparten nøytralt sånn i tilfelle motsatt kjønn neste gang. Rosa ble det nok av når jenta kom ;)

mamma&mamma: Begynte så vidt å kjenne noe for et par dager siden, og igår kjente jeg masse. Er utrolig gøy:) Kjenner det på begge sidene også, så det vil si at det er liv i dem begge:)

kone+kone+liten jente: Får krysse fingrene for at det ikke er så altfor lang ventetid på dere da. Men tiden går kanskje bittelitt fortere når dere har ei lita tulle i hverdagen;)

Annonse

mamma&mamma: Begynte så vidt å kjenne noe for et par dager siden, og igår kjente jeg masse. Er utrolig gøy:) Kjenner det på begge sidene også, så det vil si at det er liv i dem begge:)

kone+kone+liten jente: Får krysse fingrene for at det ikke er så altfor lang ventetid på dere da. Men tiden går kanskje bittelitt fortere når dere har ei lita tulle i hverdagen;)

Ja vi har nok å holde på med, frøkna er skikkelig turbo så her er det full fart fra morgen til kveld.

Blir spennende å se hvor lang tid det tar, forrige gang gikk det på første forsøk. Mensen kommer til uka, så da skal RH ringes, spennende å høre om de har kapasitet denne syklusen.

januar-jenta: Så utrolig koselig å kjenne liv! Gleder meg ufattelig mye til jeg og kjenner noe. :)

Så fint at det er flere i Oslo-området her inne! Er jo tilogmed flere på samme kant av byen som oss. :) Koselig å møte andre som er i samme situasjon. :)

Tenker noen av dere på å være med i barselgruppa til LLH?

kone+kone+litenjente: får krysse fingrene for at Riksen har kapasitet da:) Lykke til:)

mamma&mamma: LLh ja, det har jeg faktisk ikke tenkt på en gang. Det skal jeg sjekke ut. Vet bare at jeg har lyst å bli kjent med andre i samme situasjon...vi har mange venner som har barn, men de er hetro - og det er jo litt annerledes å vokse opp med 2 mammaer!

Ser jo at vi er flere som både er gravide og som snart skal prøve som bor i Oslo, kunne jo kanskje prøvd å få til å møtes i løpet av våren??? Hvis dere andre er interessert:)

Ja, det synes jeg vi skal prøve å få til! Hadde vært veldig koselig. Er jo litt annerledes med to mammaer, ja. For å tenke litt langsiktig, så hadde det jo vært veldig koselig for barna å kjenne andre barn med to mammaer også. :):)

Flere som har lyst til å være med på det? :)

Jeg er iallfal med på det mamma&mamma. Synes det er kjekt å møtes på kafeer o.l i sentrum(lett å komme til for alle unasett hvor man bor i Oslo)!

Greit å møtes litt i forkant av før babyene kommer også, for da har man litt mer tid til å prate om alt og ingenting, for når babyene kommer blir det sikkert mye snakk om babyene;)

Ja, kafé er helt supert! Og jeg er helt enig i at det er fint å møtes før babyene kommer. Da rekker vi å bli litt kjent. :)

Meeen helst etter 11.mai. Da er jeg nemlig tre måneder på vei, så formen er sikkert litt bedre. ;) Har en del slitsomme dager for tiden. Hehe..

Hvordan er formen til dere andre? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...