Gå til innhold

Dødsannonser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det å ha to dødsannonser? Ser i dag på adressa at en person har to annonser.

http://www.adressaguiden.no/Personalia.do?tab=5&searchTime=0&searchAdvanced=false&adtype=OBI&searchText=S%F8k+etter+fornavn+eller+etternavn&method=searchPersonalia

Dette er ikke for å henge ut denne familien, men spør for en venninne som ikke hadde kontakt med sin far og som ikke ble inkludert når han døde i dødsannonsen. Har så glemt dette helt til jeg så det i dag.

Pengene som ble samla inn i begravelsen til pappan til venninna mi gikk til helles halvsøsken, hun fikk ingenting. (dette er noen år siden, hun er voksen nå)

Skrevet

Hvor vanlig er det å ha to dødsannonser? Ser i dag på adressa at en person har to annonser.

http://www.adressagu...earchPersonalia

Dette er ikke for å henge ut denne familien, men spør for en venninne som ikke hadde kontakt med sin far og som ikke ble inkludert når han døde i dødsannonsen. Har så glemt dette helt til jeg så det i dag.

Pengene som ble samla inn i begravelsen til pappan til venninna mi gikk til helles halvsøsken, hun fikk ingenting. (dette er noen år siden, hun er voksen nå)

Pengene som ble samla inn i begravelsen til pappan til venninna mi gikk til hennes halvsøsken, hun fikk ingenting. (dette er noen år siden, hun er voksen nå)

Retter opp før rettskrivningsgjengen blander seg..

Skrevet

Har sett to annonser før, så det er nok ikke så uvanlig. Mange splittede familier i dag,

Men at de ønsker penger til sønnens utdanning var ny for meg, aldri sett før

Skrevet

Har sett to annonser før, så det er nok ikke så uvanlig. Mange splittede familier i dag,

Men at de ønsker penger til sønnens utdanning var ny for meg, aldri sett før

Ikke sant, og virker som avvdøde var far til pårørende i begge annonnser. Må føles leit for de som står utenfor....

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Har sett mange annonser der de ønsker penger til skolegang, og selv om jeg helt klart ser logikken og poenget i det, er det liksom litt rart også...

Skrevet

Pengene som samles inn bør jo deles på alle barna som er i samme slekstledd som han de ber om penger til.

Skrevet

Oi. Synes det var temmelig spesielt å be om penger til sønnens utdannelse i dødsannonsen. For en familie, tenker jeg da! :-O

Skrevet

Oi. Synes det var temmelig spesielt å be om penger til sønnens utdannelse i dødsannonsen. For en familie, tenker jeg da! :-O

Spesielt om han har flere barn.
Skrevet

Jeg skjønner de som skriver at istede for blomster så kan folk donere penger til this or that (kreftforskning feks hvis personen kanskje døde av kreft), men å be om penger til en selv for diverse formål syntes jeg er frekt og utnyttelse av situasjonen.

Skrevet

Det er ikke uvanlig med to dødsannonser.

Jeg synes ikke det er rart å ønske penger til barnas utdannelse, ikke alle har penger til overs og å ønske at barna skal kunne gå på skole er en bra ting.

Skrevet

Det er ikke uvanlig med to dødsannonser.

Jeg synes ikke det er rart å ønske penger til barnas utdannelse, ikke alle har penger til overs og å ønske at barna skal kunne gå på skole er en bra ting.

Det er det som er så fint i Norge i forhold til i en del andre land, her har alle lik mulighet til å ta utdannelse, uavhengig av foreldrenes inntekt og formue. Jeg fikk knapt en krone av mamma og pappa mens jeg studerte, annet enn gaver til jul og bursdag, men jeg tok opp studielån som de fleste andre i landet gjør. Jeg syns også det er rart å be om penger til utdannelse til barna i en dødsannonse.

Det med to annonser er ikke veldig vanlig, men ikke veldig uvanlig heller. De gangene jeg ser det syns jeg ofte det ser ut som det er en fra barn, barnebarn, søsken osv og en som antagelig er en ny kjæreste/samboer.

Skrevet

Sønnen til en på jobben, tok selvmord g da gikk pengene ti hansen eneste sønns(barn) utdanigen

Skrevet

Stod i en dødsannone her etter at faren til to tok selvmord at de ønsket penger til barnas utdannelse ... Sønnen er 26 og har utdannelse og datteren er 21 og er snart ferdig utdannet ... Og de hadde ikke akkurat lite penger heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...