Gå til innhold

Har gått opp 1,2 kilo på 2 dager. Er veldig oppblåst og føler at blodet pumper rundt i kroppen i vild fart. Hva skjer?? (IVF barn)

Anbefalte innlegg

Har spist sunt og mindre enn jeg pleier.

Fikk tatt blodprøve hos legen 120/80

Føler jeg er annpustet barejeg prater?

Er overvektig

Hva skjer med meg og kroppen???

Fortsetter under...

Ring IVF klinikken din i dag! Dersom de har stengt ringer du legevakten og ber de om en sjekk av eggstokkene ved UL og buken på sykehus.

Dette høres veldig ut som overstimulering!!! Og jeg ble skremt da jeg oppdaget at min fastlege ikke vet hva det er! Opplevde selv å bli veldig svimmel (jeg fikk lavt blodtrykk), vondt i magen, tungt for å puste, sliten i hele kroppen, spiste sunt men la på meg 5 kg på en liten uke! Jeg var veldig tørst og drakk mye,men tissa lite. Ikke visste jeg at alt dette var symptomer på overstimulering.

Jeg ble ikke henvist til sykehus, men gikk i over en uke før jeg var på UL i uke 7. Da ble gynekologen både skremt og letta. Skremt fordi jeg ikke var sendt til sykehus for kontroll når jeg var så dårlig og letta over at ikke det hadde skjedd noe galt.

Dette er ikke for å skremme deg! For det går stort sett veldig godt! Jeg har en sprell levende leieboer enda 11+3 :-) Har egggstokker som er på vei ned og stigende form :-)

Jeg er og gravid med ivf og er overvektig...normalt blodtrykk men bare jeg reiser meg går blodpumpa skikkelig..legen sa det var normalt å ha det slik pga økt blodvolum osv. Men dersom du er stinn og rar i magen så lurt med en sjekk med ul da du kan være overstimulert. Jeg har vært alvorlig overstimulert men da var det blålys og ikke klarte gå, puste noen ting...greit å ikke la det gå så langt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...