November-spire-79 Skrevet 14. april 2012 #1 Skrevet 14. april 2012 Legen min sa: prøv å ignorer symtomene som kvalme o.l når jeg er gravid. Ikke tenk så mye på det sa han.......herregud jeg ble irritert. Klarte ikke stå på beina for 2 uker siden fordi jeg følte at jeg skulle kollapse fordi jeg ikke fikk i meg mat. Arg......Skal gå bare til jordmor jeg
cindy85 Skrevet 14. april 2012 #2 Skrevet 14. april 2012 så mange leger som sier så mye rart...første gangen jeg var gravid,hadde jeg blødninger,legen sa da at det er sikkert ikke noe bare ta det med ro i noen uker..jeg insisterte på ul da jeg visste noe var galt,hadde trossalt blødd i en uke..han sa at det ikke var vits bla bla bla,,etter mye om og men fikk jeg..og det var en sa.så utrolig glad for at jeg nesten kranglet med til en ul,skulle jeg gått å trodd i flere uker at jeg var gravid enda da..fy f...utrolig dårlig.var hos legen her om dagen igjen da jeg er gravid på ny 6+5,jeg spurte om henvisning til tidlig ul da jeg vil se at alt er ok der inne,han sa at det fikk jeg ikke og at jeg kunne ikke kalle meg gravid før jeg var 3 md på vei, jeg ble helt fjorfjamset der jeg satt..hva skal man si..(dette er en annen lege enn den forrige) blir helt sjokkert noen ganger av hva leger kan komme med og si..utrolig dårlig.. før man er 12 u driter dem hvertfall i enn,og det er jo en viktig tid det og..blir så frustrert.. og det legen din sier er jo helt latterlig,hadde man bare kunne tenkt på noe annet og de fæle symptomene forsvant skulle jeg gjort det hele tiden,,er jo utrolig slitsomt med kvalme etc..begynner å bli lei allerede her..
Ludviksmamma Skrevet 14. april 2012 #3 Skrevet 14. april 2012 kvinnelige leger, som har barn selv, skjønner oss gravide bedre, enn en mann, som var på jobb, mens konen var gravid !!!
peanutts82 Skrevet 14. april 2012 #4 Skrevet 14. april 2012 har hatt 2 sa tidligere og spurte om tidlig ul og ble også "anbefalt" å vente til 12 uke for de kan ikke "se" noe med ul før ca i uke 10. herregud for en pappskalle. av og til skulle jeg ønske jeg var gravid i USA. de tar graviditet så mye mer seriøst så mye tidligere. Men jeg kan jo alltids gå til privat lege og få ul der men det er så irriterende når legene sier så mye tull du vet ikke stemmer. leter etter jordmord/gynekolog for å bestille tidlig ul. er i uke 6 nå og klarer liksom ikke glede meg like mye som jeg burde for jeg er hele tiden på vakt etter en sa/ma. må ta en ul før jeg kan slappe av. :'( er så redd :'(
November-spire-79 Skrevet 14. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2012 Ja noen leger burde ikke tatt imot gravide. Gleder meg til å komme til jordmor for å få litt forståelse. Er litt skuffet over at han glemte å veie meg også. Håper ikke han glemmer å gjøre ting som er VIKTIGE må nok følge med selv. Kan veie meg hjemme jeg, men det er greit å få en vurdering siden jeg går ned i vekt........
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #6 Skrevet 14. april 2012 Det er jo faktisk du som har hovedansvaret for å passe på deg selv under svangerskapet da, ikke legen.. Han kan gi råd og utføre prosedyrene som må gjøres, samt alt papirarbeidet, men det er du som må ta vare på deg selv. Det er ikke lovfestet, og heller ikke et krav, at alle kvinner skal veies hos legen under svangerskapet. Er du kvalm? Greit, forklar det, si at du ikke får i deg mat, spør om du kan få kvalmestillende hvis det er utålelig. Er uansett ikke farlig for barnet at man spiser dårlig i noen uker. Skuffet over at han glemte å veie deg? Vei deg selv da vel.
MrsMilla Skrevet 14. april 2012 #7 Skrevet 14. april 2012 Legen min sa: prøv å ignorer symtomene som kvalme o.l når jeg er gravid. Ikke tenk så mye på det sa han.......herregud jeg ble irritert. Klarte ikke stå på beina for 2 uker siden fordi jeg følte at jeg skulle kollapse fordi jeg ikke fikk i meg mat. Arg......Skal gå bare til jordmor jeg Bytt fastlege :-)
November-spire-79 Skrevet 14. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 14. april 2012 Det er jo faktisk du som har hovedansvaret for å passe på deg selv under svangerskapet da, ikke legen.. Han kan gi råd og utføre prosedyrene som må gjøres, samt alt papirarbeidet, men det er du som må ta vare på deg selv. Det er ikke lovfestet, og heller ikke et krav, at alle kvinner skal veies hos legen under svangerskapet. Er du kvalm? Greit, forklar det, si at du ikke får i deg mat, spør om du kan få kvalmestillende hvis det er utålelig. Er uansett ikke farlig for barnet at man spiser dårlig i noen uker. Skuffet over at han glemte å veie deg? Vei deg selv da vel. Som sagt så skrev jeg at jeg skulle veie meg selv, men jeg er redd for å ikke bli tatt på alvor hvis det er noe VIKTIG
Ludviksmamma Skrevet 15. april 2012 #9 Skrevet 15. april 2012 jeg har også hatt en sa, og var selvfølgelig bekymret denne gang, da dette barnet er svært etterlengtet, min lege opplyste meg om at "rutine ul" blir utført på sykehuset i uke 17-20, men om jeg ville "se" mer enn å høre hjertelyd hos han, så bestilte jeg privat, noe vi gjorde. da vi kom til privat UL sa legen: "ett foster på veg, det er i livet!" og da ble jeg så lettet og glad, at jeg ikke husker hva annet han sa under seansen, men min mann fikk med seg at han målte barnet opp og ned, og fant intet som kunne tyde på den "vanlige" spontan-årsaken. jeg var da i uke 9.
November-spire-79 Skrevet 15. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 15. april 2012 Jeg ble fortalt hos legen at jeg skulle bli veid fordi det var viktig i mitt tillfelle siden jeg har raser ned i vekt. Når han da glemmer det så blir jeg urolig fordi jeg er redd for å ikke få den faglige veiledningen som jeg trenger. Jeg kan undersøke på nett og oppdatere meg om det meste men legen må ta de faglige vurderingene som faktisk kan stå om liv eller død for babyen min. Jeg kan veie meg selv og vurdere dette selv men jeg er ikke LEGE. Da jeg forklarte legen om at jeg ikke klarte å stå på bena og måtte ligge var han bare opptatt av at jeg skulle trene og holde meg i aktivitet. Jeg driter i den aktiviteten. Jeg må først klare å stå på beina........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå