Gå til innhold

Halsbrannhelvette!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy f...!!! Nå holder jeg på å bli gal, har konstant halsbrann!! Har kjøpt alt som kan kjøpes på apoteket, alt av kjerringråd, INGENTING hjelper!!:-(

Kan man få noe på resept som hjelper? Noen som vet?

Takker for alle forslag:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt et sprøtt råd om luckylips (?), sånne bruspulverdrops med skrift inni et hjerte. Men du skal bare ta en. Har ikke prøvd selv. Forrige gang hjalp garvison og denne gangen er jeg ikke plaget.

Skrevet

Eg leve på Love Hearts, champangebrus og mandler..

Har prøvdalt på apoteket, uten at det hjalp.

Har ikkje fått noko på resept, så kan ikkje svare på det.

Skrevet

Fikk tips av jordmor til å fintygge en håndfull mandler og svelge ned med et glass melk. Funket den ene gangen jeg har gjort det. Drikker melk uansett hver kveld før jeg legger meg for å forhåpentligvis slippe å bråvåkne av halsbrann så jeg nesten kaster opp... På dagen prøver jeg å unngå sterk mat og type drikker jeg har merket gir ekstra mye halsbrann. Tidligere i svangerskapet spiste jeg masse love hearts, men halsbrannen har blitt så ille at det hjelper ikke lenger...

Skrevet

Eneste som funker for meg er flytende gavicon :)

Skrevet

Tine lettmelk hjalp meg...en liten stund i alle fall ;) Ellers ingen gode råd, bare sympati...

Skrevet

Eg leve på Love Hearts, champangebrus og mandler..

Har prøvdalt på apoteket, uten at det hjalp.

Har ikkje fått noko på resept, så kan ikkje svare på det.

Det var loveharts jeg mente.. :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Har prøvd alt som står foreslått over, til ingen nytte. Må prøve den flytende gavison da, har prøvd tablettene, de hjelper i 2 min også får jeg brann og småraping hele tiden... 40 dager igjen til termin, holder ikke ut sånn i 40 dager til:-(((( hjelpes!!

Ha en god brannfri helg, de som kan ;-)

Skrevet

Du har min dypeste sympati :-). Det er helt forferdelig med halsbrann og til tider så ille at jeg har lyst å kaste opp. Prøver alt av råd men ingenting som hjelper her heller.. Virker som alt jeg spiser eller drikker gir halsbrann :-). Huff tenker at det kommer noe godt ut av dette til slutt og at når prinsen er ute er halsbrannhelvete over.

Skrevet

Bikk sengen godt opp i hodeenden (feks ved å legge bøker under sengebeina) - funker veldig bra med tanke på søvn i alle fall:)

Skrevet

Heller ingen gode råd her, bare sympati! Skulle ønske jeg fant noe som virket, for halsbrann er jo bare rett og slett helt j.....!!!!

Skrevet

Jeg har det hele tiden, sitter, står, går, og hvertfall ligger. Og jeg gulper også. Det BRENNER hele tiden!!!:-(

Har prøvd Novaluzid også, brukt mengder med penger på midler fra apoteket.

Takk for all sympati, dere er nå gode:-) <3

Skrevet

Kosthold har hjulpet meg litt. Prøver å holde meg til mild og fettfattig mat hele dagen. Aldri spise meg sprengmett. Kveldsmåltidet er lite og inntas tidligst mulig før leggetid. Ellers "forsegler" jeg noen ganger maten med en LoveHearts til slutt - hender det hjelper litt. Og drikker masse masse vann!!! Masse :)

Skrevet

Bare husk å ikke spise eller drikke noe etter at du har inntatt "medikamentene!. Ellers forsvinner virkningen...

Skrevet

Vi er nok i samme båt HI, og jeg har fått resept av legen som gjør at jeg kommer meg gjennom dagen, og ikke minst natten. Svaret er RANITIDIN 150MG. Brukte det i forrige sv skap også, og de kan fint taes i sv skap... Jeg tar nå en HVER kveld ca 2 timer før jeg legger meg, og så tar jeg 1 nesten hver dag på formiddag også.. I tillegg til dette må jeg ofte tar 3-4 lovehearts i munnen før jeg sovner, og noen gjennom dagen også.

Jeg hadde ALDRI klart meg uten....

Masse lykke til:)

Skrevet

For meg har det funket med Samarin:)

Skrevet

Spis mye fibermat. Jeg unngår brød. Det hjelper. Spiser Rugsprø og fiberrike frokostblandinger i stedet. Og blåbær. :-) Flytende gaviscon funker mye bedre enn tabletter. Ta det rett før du skal sove.

Skrevet

har du prøvd noe så enkelt som titralac? jeg har levd på titralac i begge mine svangerskap. Hadde aldri klart meg ute. Hadde halsbrann fra helvete. Våknet midt på natten og måtte kaste opp. Sure oppstøt og gulping hele dagen. Jeg fikk faktisk sår på spiserøret slik at jeg ikke kunne spise noe som helst. Kun drikke sjokolademelk. Noe som igjen boosta halsbrannen. Det enkleste av det enkle, titralac, ble redningen min. Jeg tok to stk, tygget dem og svelget litt og litt. Tok to til om jeg ikke fikk umiddelbar virkning. Så roet det seg. Ganske lang virketid også. Fikk et helt nytt liv.

Så om du ikke har prøvd det så anbefaler jeg titralac på det varmeste! LOvehearts kan gå å legge seg;)

Skrevet

Om du virkelig er hardt plaget, og mer enn det som er forventet i en graviditet kan du som #16 skriver få resept på ranitidin 150 mg. Det kan taes morgen og kveld og virker ekstremt mye bedre enn alt annet som er foreslått her. Det er det samme som Zantac og finnes som 75mg reseptfritt, men du bør nok avklare med lege likevel. Om det ikke virker nok (men da har du nok spiserørsbrokk, ikke bare problem pga graviditet) kan du få resept på omeprazol. Be legen din gå inn på Relis og sjekke (den vil han/hun vite hva er). Man kan ikke følge felleskatalogen når det gjelder medisin til gravide. Selv tok jeg novaluzid fram til uke 17, ranitidin x 1 til 27, x2 til 32 og har nå spist omeprazol i 3 uker (er 35uker). Men jeg har stort spiserørsbrokk fra før, så det er litt annerledes enn hos de aller aller fleste. Men halsbrann kan bli virkelig ille, så jeg syns det er rart at ikke fler får ordentlig medisin mot det! Lykke til!

Skrevet

ALvorlig halsbrann er noedritthelvette.

Jeg har slitt med det i alle tre svangerskpa, men aldri så tidlig av som dennen gangen. Det begynte i uke 17 for alvor, nå er jeg i uke 33,og det og kvalme kombinert har gjort at jeg ikke har fått mye mat og drikke ned, og det som har gått ned har komt opp. De siste jene mer pga alvorlig halsbrann enn kvalmen, men den er der den også,

På sist svangerskapskontroll viste det seg at jeg var kraftig dehydrert, så da sa legen at nok var nok, og skrev ut resept på både kvalmestillende og halsbranndempende.

Det er blitt mye bedre, men helt bra blir det ikke før ungen kommer.

Du kan snakke med legen om du kan få resept på noe mot halsbrann, jeg ersikker på dere kommer frem til noe lurt.

Skrevet

Om du virkelig er hardt plaget, og mer enn det som er forventet i en graviditet kan du som #16 skriver få resept på ranitidin 150 mg. Det kan taes morgen og kveld og virker ekstremt mye bedre enn alt annet som er foreslått her. Det er det samme som Zantac og finnes som 75mg reseptfritt, men du bør nok avklare med lege likevel. Om det ikke virker nok (men da har du nok spiserørsbrokk, ikke bare problem pga graviditet) kan du få resept på omeprazol. Be legen din gå inn på Relis og sjekke (den vil han/hun vite hva er). Man kan ikke følge felleskatalogen når det gjelder medisin til gravide. Selv tok jeg novaluzid fram til uke 17, ranitidin x 1 til 27, x2 til 32 og har nå spist omeprazol i 3 uker (er 35uker). Men jeg har stort spiserørsbrokk fra før, så det er litt annerledes enn hos de aller aller fleste. Men halsbrann kan bli virkelig ille, så jeg syns det er rart at ikke fler får ordentlig medisin mot det! Lykke til!

Jepp er som du skriver her :) Jeg har spiserørsbrokk, og antagelig derfor bare ranitidin virker. Ser for meg at det blir 2 for dagen HVER dag om ikke så alt for lenge, men håper jeg klarer å holde meg til dette til fødselen er over. Ellers var det godt å høre tipset ditt, og vite at det er noe enda mer virkningsfult man kan ta dersom ranitidinen skulle bli for mild etterhvert :) I mitt forrige sv skap våknet jeg flere ganger av at oppkast/oppgulp (sorry... ekkelt... I know :-/) sto fast i luftrøret, og det var like skremmende hver gang... Denne gangen har jeg heldigvis ikke opplevd det enda, men er fortsatt grusomt plaget, så takk og lov for ranitidinen...

Skrevet

Jepp er som du skriver her :) Jeg har spiserørsbrokk, og antagelig derfor bare ranitidin virker. Ser for meg at det blir 2 for dagen HVER dag om ikke så alt for lenge, men håper jeg klarer å holde meg til dette til fødselen er over. Ellers var det godt å høre tipset ditt, og vite at det er noe enda mer virkningsfult man kan ta dersom ranitidinen skulle bli for mild etterhvert :) I mitt forrige sv skap våknet jeg flere ganger av at oppkast/oppgulp (sorry... ekkelt... I know :-/) sto fast i luftrøret, og det var like skremmende hver gang... Denne gangen har jeg heldigvis ikke opplevd det enda, men er fortsatt grusomt plaget, så takk og lov for ranitidinen...

Jeg har også spiserørsbrokk, og det er jo grunnen til at det er så ille. Fikk resept på ranitidin 150mg, men legen anbefalte sterkt at jeg delte den i to og tok en halv morgen og en halv seinere på dagen. 150X2 hadde nok vært det beste, ihvertfall på kveldene, men jeg er bare fornøyd med den vanvittige lindringen det har gitt nå.

Jeg ble litt lei av å kaste opp gavisconen etterhvert..Den er ekkel å få ned, men gu bedre den er enda eklere å få i retur...!

Skrevet

prøvd mye jeg også, men kun link (piller fra apoteket) som funker hos meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...