Gå til innhold

Hvor tidlig går det ann å merke bekkenløsning????

Anbefalte innlegg

Skriver inn her også, selv om jeg hører til i 1.trimester!Grunnen til at jeg merket at jeg var gravid denne gangen var skikkelige stikninger i halebenet innimellom....det startet en uke før ikm...Nå, i uke 7 så blir det barre værre og værre...vært mye stress på jobb denne uka så kan jo være derfor....Vil ikke ha bekkenløsning!!!Og hvertfall ikke så tidlig!!!!!Flere som har det på samme måte??

Fortsetter under...

Min lege mente det var hormonelt når jeg fikk det så tidlig. Hadde veldig vondt i rompa :-)) det gikk over så han hadde nok rett.

Men fikk problemer igjen i uke 22 ca. Men fungerer fortsatt og lar det ikke sette en stopper verken for jobb eller fritid...

Det høres bra ut!!!:) Men det er ikke sånn at hvis man ikke er forsiktig så forverres det?? Er livredd for å ende opp som sist svangerskap....da var jeg sykmeldt fra uke 14 og helt ut...det var LANGE dager!!:( Men klarte ikke jobbe....Det skal jeg klare nå!!!(Håper jeg):)

Eg har skikkelig vondt i bekkenet,korsryggen og skambeinet er snart i uke 16... kom vel for ca 2 uker siden!! er skikkelig vondt til tider, spesielt når eg har ligget i ro eller sittet i ro ei stund! i jobben min so løfter eg ganske mykje for dagen ca: 3-400 kg tilsammen for dagen. men er vikar so er ikkje på jobb kvar dag... men trur de ligger hormonelt når de kjem so tileg kansje... får håpe de går over for oss begge snart :)

Æsj:( Det er såååå vondt!!!:( Jeg er alene på areidsplassen min så er ikke mulig med tilrettelegging.....Så jeg Må gjøre alt som skal gjøres selv....redd dette er litt hardt for kroppen nå!!Kjennes sånn ut hvertfall....Men hvis det ikke blir vÆrre av det så får jeg bare prøve litt til...

Annonse

Jeg har ett eksperiment på gang. Forrige gang fikk jeg bekkenløsning i uke 14. Den satte meg helt ut av spill til lillen kom og jeg ble ikke smertefri etterpå heller. Da han var ca 8.1/2 mnd begynte jeg med TUNG styrketrening. øvelser som knebøy og markløft med frivektstang, glutebridge, hipthrust, utfall o.s.v. Etter 3 uker var jeg smertefri... 1 mnd etter var jeg gravid igjen, og hadde plutselig null energi til å trene inntil jeg nærmet meg 2 trimester for 1 ukes tid siden.

Har allerede kjent smertene komme snikende når jeg er sliten, har gått langt, bært mye o.s.v. Nå tenker jeg å gjøre disse øvelsene for å forsøke å holde bekkenløsningen i sjakk... gudene vet om det kommer til å funke... Har mine tvil, men jeg skal da prøve ihvertfall!

Jeg merka på bekkenet at jeg var gravid.

Det var helt sykt. Men det var den første indikasjon jeg hadde på graviditet. Fikk faktisk bekkensmerter ca. en uke før jeg forventa mensen.

Heldigvis er jeg ikke så altfor plaga i dette svangerskapet i forhold til forrige. Klarte denne gangen å jobbe fullt frem til uke 18. Nå er jeg 24 uker på vei, og har akkurat justert til å jobbe 60 %.

Da jeg prøvde å presse meg til å jobbe 100 %, så ble smertene for vonde. Og så prøvde jeg å avlaste bekkenet, dermed fikk jeg kink i ryggen, og det gikk videre opp i nakken, som igjen ga utslag av konstant hodepine (+ bekkensmerter og ryggsmerter).

Dersom det blir veldig vondt etter hvert, så anbefaler jeg å jobbe litt redusert. Det gjør i alle fall hele forskjellen for meg. Jeg får vondt den dagen jeg er på jobb, men fridagene er greie. Og 3 dager i uka takler jeg litt smerte. :) Er helt kvitt hodepine og låsninga i ryggen nå.

Jeg har ikke mulighte til avlastning på jobb da jeg jobber der helt alene....mye tunge løft og ikke tid til pauser...står og går hele dagen....skulle veldig gjerne ønske jeg kunne fått med meg en til en periode, men det får jeg ikke :( skal høre med legen på tirsdag hva hun mener....kanskje det hjelper med behandling så jeg allikevel kan jobbe :))

Sist merket jeg det i uke 5 :(, denne gang merket jeg det i bekkenet før testen ga pos utslag! Og her er det hormonelt ja.. Denne gangen er det mye verre enn sist også. Nå er jeg like dårlig i uke 12/13 som jeg var på slutten forrige gang..har gode dager heldigvis, men mye av gleden ved å være gravid blir litt ødelagt synes jeg.

Spesielt siden det mest sannsynlig er siste gang jeg er gravid. (orker ikke mer bekkenløsning). Men når lille venn er ute, er alt glemt :) så prøver å være positiv :)

Annonse

Hei - vil bare tipse dere alle om at fotsoneterapi kan hjelpe på bekkenløsning. Jeg har ikke hatt det selv, men i forrige svangerskap gikk jeg jevnlig til fotsone pga andre ting (bla stoffskifte + annet).

Terapauten sjekket da også hvordan det sto til i forhold til bekken, og alt var fint. Men hun sa at om jeg skulle få problemer så var det mye en kunne gjøre, og hun hadde erfart fra flere kunder at de ble så og si helt gode igjen.

Og sikkert evt lurt å komme i gang så tidlig som mulig.

bekkenløsning og bekkenlåsning er begge to hormonelt betinget.

jeg kan kjenne feks når jeg har mensen/eggløsning også.

få hjelp, legg til rette på jobben, så unngår dere mye problemer, også etter at babyen er født.

• 2 år senere...

For meg var bekkenløsning/bekkenlåsning det første symptomet, før jeg visste at jeg var gravid! På siden min: http://marbellamamma...-bekkenlosning/ har jeg skrevet om hvordan kiropraktor kunne hjelpe og hvordan bekkenløsningen ble bedre. Håper det kan hjelpe deg - jeg var kjempedårlig og ble mye bedre! :laugh:

Jeg begynte å kjenne det alt i uke 5-6, da jeg var 14 uker fikk jeg første time hos fysio (grunnet ventetid) og det var LØST.

Selv fysioterapauten reagerte på hvor tidlig og hvor løst det var alt.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...