Gå til innhold

Bekkenløsning alt i uke 5????????????????????

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg merket at jeg var gravid denne gangen var skikkelige stikninger i halebenet innimellom....det startet en uke før ikm...Nå, i uke 7 så blir det barre værre og værre...vært mye stress på jobb denne uka så kan jo være derfor....Vil ikke ha bekkenløsning!!!Og hvertfall ikke så tidlig!!!!!Flere som har det på samme måte??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143927447-bekkenl%C3%B8sning-alt-i-uke-5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk bekkenløsning som første symptom forrige svangerskap og ble veldig ille, ble til slutt satt i gang fordi jeg ikke kunne gå. Men en venninne av meg hadde det mindre på slutten. Bekkentrening/bassengtrening hos fysio er viktig, få legen til å henvise deg på svangerskapskontrollen:)

Gjest Lindus :) med Jesper 1pp

Hei!

Det er mulig ja. Jeg hadde også smerter i bekkenet som første symptom da jeg var gravid sist. Hadde skikkelig problemer med bekkenet fra uke 5, gikk i aktiv sykemelding fra uke 10, og ble sykemeldt gradvis fra uke 15 og siste trimester var jeg 100% sykemeldt pga bekkenet.

Jeg gikk til fysikalsk behandling, hadde vanntrening og gjorde endel øvelser selv for å styrke bekkenbunnsmuskulaturen. Men ha en enten en fysioterapeut eller en dyktig personlig trener med deg når du setter opp øvelser for bekkenet. Og ikke gjør noe som provoserer bekkenet og gir økte smerter.

Hadde et fint svangerskap til tross for bekkenløsningen altså, og det er jo helt klart verdt det :) Lykke til!

Jepp det er nok mulig :( Jeg er omtrent ikke blitt gravid ennå, men det første symtomet var bekkensmerter og jeg kjenner det hele tiden. Det er værre ved enkelte bevegelser.

I de to andre svangerskapene har jeg forebygget/vedlikeholdt bekkenplagene ved moderat trening.

Annonse

Fullt mulig dessverre:( bekkenløsning er hormonelt betinget og har ingenting med hvor stor og tung man er feks...

Jeg fikk bekkenløsningssymptomer i uke 9 og på slutten var jeg nesten invalid.. Vær veldig forsiktig og kom deg til lege og få henvisning til det du kan få henvisning til:)

Jeg klarte meg med fysioterapeut (massasje av bekken og rygg) og bassentrening:)

Lykke til:)

Har dere jobbet stort sett fullt ved siden av? Jeg jobber alene på min arbeidsplass og har ingen mulighet for tilrettelegging....men vil så absolutt prøve litt til selv om jeg sliter allerede!hvis jeg går til behandling kan det kanskje bli bedre??Eller må man passe seg samtidig og ta det litt med ro??ikke gøy detta:(

Da er du heldig!!:) Fint med jobb der man kan styre dagene selv!:) Jeg jobber i kantine....MYE gåing att og fram hele dagen lang, jeg gjør enkli ikno annet enn å gå og stå, mye stress siden jeg er alene, og varelemping...Ingen mulighet til å ta no særlig pause....kanskje 4 min her og 3 min der....Men sykmelding byr meg i mot...jeg trives veldig i jobben min....Men jeg har også en to åring hjemme som jeg skulle klart å ta meg av da arbeidsdagen er endt...ikke bare sitte der og si at pappa ordner ditt og pappa ordner datt....JEG vil klare det selv:) Så får se hva legen sier på tirsdag,...Er vel lov å tenke på egen kropp og helse i noen mnd også...arbeidslivet er laaaaangt....:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...