Gå til innhold

Stolt mamma:D Når klarte deres barn å sykkle uten støttehjul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 3 år og har sykkla med støttehjul en stund. Så idag tokk jeg de av, og han sykklet avgårde med en gang uten hjelp:D Min flinke, flinke gutt! hihi!

Vet ikke hva som er normalt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da har du nok all grunn til og være stolt, ganske tidlig=)

Skrevet

oj så flink han er :)

Jeg husker at jeg sluttet med støttehjul sommeren før jeg startet i 1.klasse. Og det var helt vanlig der jeg vokste opp - ingen som syklet uten støttehjul før de skulle begynne på skolen.

Jenta mi blir 3 i august og hun tråkker enda rundt på en trehjulssykkel og har nettopp knekt koden på hvordan hun skal bruke pedalene. Det blir nok en stund før hun går over til tohjulssykkel, hvertfall uten støttehjul!

Skrevet

Det heter å sykle, ikke sykkle.

en sykkel

å sykle.

Skrevet

Dette har vært et morsomt tema her hjemme, da den ene jenta vår mestret dette da hun var 2,5 år og storebror da han var 7- med andre ord har han syklet bare et år lengre enn henne, til tross for 6 års aldersforskjell :) De andre her har vært rundt 5 da de har syklet avgårde :)

Skrevet

Det heter å sykle, ikke sykkle.

en sykkel

å sykle.

Oki, takk:) Kommer ikke fra Norge, så blir en den skrive feil:p

Gjest Miryks
Skrevet

Så morsomt! :D

Jenta her er så liten at vi har ikke funnet sykkel ennå som passer henne, med mindre det er en trehjulsykkel :(

Men tror ikke hun ville klart å sykle uten støttehjul uansett, i og med at hun ikke har sykla så mye. Hun er 3,5 år :]

Skrevet

Dette har vært et morsomt tema her hjemme, da den ene jenta vår mestret dette da hun var 2,5 år og storebror da han var 7- med andre ord har han syklet bare et år lengre enn henne, til tross for 6 års aldersforskjell smile.png De andre her har vært rundt 5 da de har syklet avgårde smile.png

Det var sykt tilig! Og veldig stor forskjell på de:) Tror det er vanlig at jenter ligger litt lengre fram enn gutter motoriskt.. men kanskje ikke 6 år da:P

Skrevet

Her fikk ikke gutten sykkel før han fylte 4 år, men tilgjengeld syklet han uten støttehjul med en gang.

Men 3 år var nå utrolig tidlig da! Hva slags type sykkel er det, siden 3 åringen klarer å trå rundt?

Skrevet

Gutten vår fikk sykkel med støttehjul litt før han fyllte fire år og da han ble fire insisterte han på at vi skulle ta av støttehjulene, for fireåringer sykler uten støttehjul... Vi hadde ingen tro på at han skulle klare det, men det var ikke mye øvelse som skulle til før han klarte det.

Skrevet

Her fikk ikke gutten sykkel før han fylte 4 år, men tilgjengeld syklet han uten støttehjul med en gang.

Men 3 år var nå utrolig tidlig da! Hva slags type sykkel er det, siden 3 åringen klarer å trå rundt?

Vet ikke hva slags type det er, men den er for barn mellom 2 - 4 år:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så flink:):):)

Jenta mi syklet uten når hun var 4, broren som nå snart blir 5 har ingen planer om å slutte:)

Skrevet

Så flink:) Her var jenta 3.5 år da hun syklet uten støttehjul, vi trodde det skulle ta litt tid, men hun klarte det på første forsøk:) Hun er veldig flink grovmotorisk da, alltid vært:) Hadde sikkert klart det fint fra hun var blitt 3 år også:)

Lillesøster er nå 3.5 år, sykler fremdeles på støttehjul, har ikke prøvd uten enda, men tenker vi prøver fra 4 års alder:)

Skrevet

Det gjorde sønnen min også. Var vel tre og et halvt. Han lekte mye med noen gutter som er ett og to år eldre, og ville selvfølgelig sykle som de store guttene. Han lærte det på egenhånd, og kom hjem og bad oss fjerne støttehjulene:-)

Men jeg tror det er tidlig ja:-)

Skrevet (endret)

Yngste var fire år og eldste var 3,5 år. Eldste hadde ikke støttehjul,men en springsykkel. så når han da skulle "lære seg å sykle" så syklet han bare avgårde på første forsøk siden han allerede hadde lært det med balansen.

Men en ting lurer jeg på... Har din stolthet noe med hvor tidlig barnet gjør ting..? Jeg syns bare det er så synd at det skal være sånt fokus på hvor tidlig barna er når det gjelder skryt...

Endret av Mandalas
Skrevet

Min jente lærte seg å sykle i dag, hun blir 6 år til høsten :)

Skrevet

Frøkna her i huset har lært det nå i vår, og hun fyller 7 ganske snart, så hun er seint ute.

Var helt sikre på at hun skulle lære det i fjor, men hun ville rett og slett ikke. Hadde viljen vært til stede i fjor, så hadde hun nok lært det. :-)

Skrevet

Yngste var fire år og eldste var 3,5 år. Eldste hadde ikke støttehjul,men en springsykkel. så når han da skulle "lære seg å sykle" så syklet han bare avgårde på første forsøk siden han allerede hadde lært det med balansen.

Men en ting lurer jeg på... Har din stolthet noe med hvor tidlig barnet gjør ting..? Jeg syns bare det er så synd at det skal være sånt fokus på hvor tidlig barna er når det gjelder skryt...

Ja, jeg er stolt av at han klarer det så tilig:) Ser egentlig ikke noe feil i det.

Men hadde vært stolt uansett hviken alder han hadde vært.

Hi

Gjest mela<3
Skrevet

Wow! Trodde ikke så små barn klarte det så tidlig jeg:)

Skrevet

Sønnen min er 3 år og har sykkla med støttehjul en stund. Så idag tokk jeg de av, og han sykklet avgårde med en gang uten hjelp:D Min flinke, flinke gutt! hihi!

Vet ikke hva som er normalt..

Det er nok sikkert ganske tidlig. Misunner de som bor sørpå, har jo en ganske mye lengre sykkelsesong enn oss her oppe i nord. Her er det fortsatt en meter snø, ingen sykkeltreninhg enda....

Skrevet

Nabogutten syklet da han var 3 år og det var vittig å se den lille gutten som syklet rundt i full fart :).. Mine egne barn syklet i 5-års alderen.

Skrevet

3 år, veldig litenvlett tohjulssykkel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...