Gå til innhold

uttak/innsett uke 15 og 16

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så flott at alle blir rugere!

Jeg har ikke vært øm eller noe etter uttaket, men i dag, på rugedag 3 murrer det og er rett og slett litt vondt i livmor... det er alt for tidlig å merke mensen, og for tidlig at egget fester seg, men det er vanskelig å ikke kjenne etter hver minste ting som skjer i kroppen.

Hvordan er det med dere andre?

Jeg har vel i grunn hatt litt vondt hele tiden etter uttaket og spesielt etter innsettet. Det kjennes ut som sterke mensensmerter og det gir seg ikke. I tillegg er magen fortsatt stor og stram pga de store eggstokkene. Har også opplevd kvalme og feber. Men alt er verdt det, jeg har sagt hele tiden at jeg skal takle hva som helst uten klaging så lenge det kommer en liten engel i januar. Stå på jenter :)

Annonse

Hvordan går det med dere, rugere?

Nå er det ei uke til jeg kan ta test. Vet sannelig ikke hva magefølelsen sier ... Kroppen føles jo helt annerledes nå med frysforsøk enn etter ferskforsøk, så tretthet, småkvalme og sånt kan jo bare være medisinene. Lørdag og søndag hadde jeg litt "mensen er på vei"-smerter, men har hørt at noen får det også når er gravide, så hvem vet? De smertene ble etterfulgt av en skikkelig runde omgangssyke, og da skjønte jeg hvor inderlig jeg håper jeg slipper med lite kvalme når det nå en gang klaffer med graviditet ...

"1, 2 og 3", du har jo også frysforsøk. Hvordan føler du deg nå kontra ferskforsøk? Det er jo litt synd det med at det er så innmari stor forskjell på oss kvinner, det nytter liksom ikke å sammenligne med andre.

Jeg må si jeg virkelig ikke har peiling ifht test neste uke, og er meget spent på resultatet neste tirsdag! Men kan i alle fall si at kroppen har det bedre nå enn etter ferskforsøk, når man slipper den oppblåste magen og smerter i livmorregionen. Hurra for det!

Heisann! Fortsatt murring her på RD 6.

Jeg har tatt to injeksjoner med pregnyl (lørdag og mandag), ca 1/4 av vanlig dose, og synes jeg merker at eggstokkene har blitt ømmere igjen etter det. Skjønte ikke hvorfor klinikken (Maigaard) ville at jeg skulle ta pregnyl etter at jeg har begynt å ruge, men forklaringen er at jeg hadde flere egg som ikke var modne til uttak, og hvis jeg setter pregnyl nå, så kan det booste produksjonen av progesteron. Noen som har vært borti det før?!

Uansett, ekstrainjeksjonene med hcg i form av pregnyl bidrar helt sikkert til sammensuriumet av symptomer som jeg føler nå. I tillegg spolerer de muligheten for tidligtesting! Jeg har testdag neste onsdag og bør vel greie å holde meg til det... Har heller ikke peiling på hva resultatet blir, men har på følelsen at det ikke er noen der inne. Bare å vente!

RD 5 er snart over for meg. Det har roet seg hos meg også nå, er ganske "stille" i kroppen akkurat nå, men det trenger ikke bety at det ikke er liv der nede. Jeg velger å anta at dette kommer til å gå bra helt til det motsatte er bevist. Jeg har også testdag neste onsdag, men tror neppe jeg klarer å vente så lenge. Jeg har en følelse at når det nærmer seg slutten av helgen som kommer er CB'en ute av skapet skapet og klar til bruk :) Dessuten får jeg testresultatet av blodprøven når jeg er på jobb, og hvis det ikke går vår vei denne gang vil jeg helst være litt forbredt i forkant siden jeg ikke har min bedre halvdel til å støtte meg til når jeg er på jobb :)

Her kom det enda noen forkortelser jeg ikke har vært borti: RD4 = rugedag 4, skjønte jeg jo, men CB, hva er det? Clear Blue? Det er i det hele tatt veldig mange forkortelser på disse babyforumene :) Noen som vet om det noen sted finnes en ordforklaringsliste for oss relativt ferske innen dette gamet? Eller som kan tenke seg å lage en sånn, og evt poste som et eget forum?

Annonse

Men Riley, er ikke det alt for tidlig med mensen nå? Er ikke du på rugedag 6 i dag? Da er det vel i allefall en uke til mensen burde dukke opp. Rosa lutinusrester er et kjent fenomen sin ikke trenger å bety mensen! Jeg kjenner alt mulig rart, både murringer og andre slags vondter, men jeg tilskriver det crinonen enn så lenge (RD8). Det er for tidlig å gi opp håpet, jeg heier på deg!

I dag gjorde jeg noe jeg overhodet ikke hadde planlagt: I går fant jeg en bunke billige eggløsningstester fra min tid som vanlig prøver, og i dag tok jeg en. EL-tester slår ut på Hcg også, og siden jeg har mange, tenkte jeg at jeg kan ta de daglig for å se utviklingen… I dag var den positiv, litt svakere enn teststreken. Helt som forventet, siden jeg tok en liten pregnylsprøyte for tre dager siden. Blir spennende å se om denne streken blir sterkere eller svakere, men jeg er litt overgitt over meg selv for at jeg ikke klarte å vente til testdato, altså…

Du gir meg håp sataya. Er det sant at rosa lutinusrester er vanlig? Jeg har kort lutefase til vanlig, mindre en 10 dager fra eggløsning til mensen. Derfor jeg er redd tante rød er på vei. Men nå skal jeg tenke positivt:-)

Jeg har ikke tester i hus for å ikke bli fristet. Håper streken din blir sterkere og sterkere for hver dag som går:-) og takk for oppmuntringen:-)

Blir sprø!! Litt blod idag og, så nå er jeg redd for at mensen kommer igjen. Er bare RD8, og har lest at lutinusen forlenger lutefasen, men..... Drittdag!

Kjøpte CB tester idag. Skal teste eller ikke teste i morgen hvis mensen ikke har komt??

Dagens utblåsning....

Jeg heier på deg Riley, ha troen :) Man blir småsprø av alt som skjer med kroppen i denne ventetiden. Jeg har de siste dagene klart å få det hele litt på avstand. Har ikke vært på forumet, har ikke googlet etter alt som har med IVF å gjøre og har bedt alle rundt meg om å slutte å spørre om hvordan det går. Det har vært deilig med en liten pause, det tror jeg vi alle har godt av.

Ikke dumt wishing. Jeg er overrasket over hvor ustabil jeg har blitt. Ikke likt meg. Kroppen er overtatt av en ustabil hormonell tenåring, og det er det som sliter mest på meg (og mannen:-)

Jaja ny dag imorgen og fina veret.

God ruging alle sammen.

uff, ikke lett å holde hodet kaldt i denne perioden, nei... Heldigvis skjer det en del rundt meg, vi har sauer som lammer og det er en herlig avveksling fra fokuset på egen fruktbarhet! Men jeg blir selvsagt litt misunnelig på supersøya som uten problemer får tvillinger hvert år! :)

Jeg har fortsatt med EL-testene mine daglig, og de har holdt seg positive og i dag, på RD11 synes jeg at den var ørlite sterkere enn i går. Mye mulig at det er et selvbedrag, men det gir håp fram mot testedag onsdag. Hvis jeg tør håpe da, fy søren så spennende.

Krysser fingre for alle sammen!

He, he, bare tull med de EL-testene egentlig, som jeg skrev tidligere så har jeg et overskudd av gamle tester. De fanger opp hcg også. Normalt vil vel en positiv EL-test på dag RD11 bety gravid, men jeg har tatt pregnyl som progesteronstøtte (stimulerer visstnok eggstokkenes egenproduksjon) med to injeksjoner i rugeperioden, så alt er egentlig bare kaos.

MEN - logikken i galskapen er at disse testene burde bli svakere og svakere fram mot testdato onsdag hvis jeg ikke er gravid. Og det har de ikke blitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...