Marsipanmor Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 jeg f.eks. er langt borte fra sykehuset jeg skal føde på da fødselen starter? Må jeg reise dit uansett? eller blir jeg tatt inn på nærmeste sykehus? og får jeg bli der på barsel også eller må jeg fraktes til "mitt" sykehus? Har planer om å reise noen turer til mamma og hun bor 3 timer unna sykehuset jeg har fødeplass på.. også begynner jeg å bekymre meg litt da..
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 Du får selvfølgelig føde og ha barselopphold ved nærmeste sykehus - det er jeg rimelig sikker på:-) Spør jordmor for sikkerhetsskyld:-)
Marsipanmor Skrevet 13. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2012 Jeg tenker at det må være "lov" å få føde på nærmeste sykehus om en har liten tid.. men hva hvis de mener dette tar laaang tid.. må jeg da sette meg i bilen å kjøre 3 timer med rier og alt det der.. huff.. alt en skal tenke på.. får snakke med jm ja..
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 Ingen kommanderer en gravid med rier til å kjøre bil i 3 timer;-) Der står i norsk lov at en har rett til nødvendig helsehjelp i den kommunen en oppholder seg i - så dette kan du slappe helt av med:-) Reis på besøk til mora di og kos deg siste del av svangerskapet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå